1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500083 inlägg · 4186 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sannes:

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men du får skylla på Christer på Västfastigheter. Trevlig prick, men ack så mycket han ville arbeta.Här kan man tala om lite snack och mycket verkstad. Det jag sett av Uddevalla är bron, Carlia, Västfastigheters lokaler, vägen till och från sjukhuset samt ett matställe som heter Mona Lisa eller nåt sånt. Bra mat hade de i vilket fall.

Poffa: 

Här satt man och hade planerat vad man skulle tänkas visa upp av Uddevalla med omnejd, man hade tänkt att bjuda på middag, man hade laddat kameran med ny film (och nya batterier), osv, osv.

Som vanligt när det gäller karlar är det mycket prat men lite verkstad, för vad fick man tillbaka, inte ett dugg. Skylla på jobbet, jo tjenare du.. :)) 

Poffa: Härligt :-)

Frisco:

Du ska bara veta hur positiv jag var då jag skrev att det var skönt att vara hemma igen. Här kommer mer positivt förresten, jag får vara hemma åtminstone början av nästa vecka. Tjohoo!

knaskamilla:

Vad du tycker i den här frågan har ingen som helst effekt på mig. Det är nog bättre både för Sannes och mig att hon slapp träffa mig i det koma-aktiga tillstånd jag varit varje kväll.

Poffa: Jag längtar efter att få se ett positivt inlägg från dig nån gång.

Poffa:

Dålig stil. Mycket dålig stil. Nu kan ju Sannes fortsätta vara nöjd med att inte ha fastnat på bild.

...så är det skönt att vara hemma igen. Bilder på Sannes, bron eller Uddevalla i allmänhet finns inte. Anledningen stavas övertid. Jobbar man 7-21 varje dag så är man så där lagom motiverad att vara social övrig tid.

Petey21: Vet inte vem Eklund i nordamerika är. Dock har en god vän till mig i Philadelphia blivit anklagad för att vara nämnda Eklund men så är inte fallet.

Intressant är att namnet Eklund censureras på hfboards. Oavsett om man menar denna Eklund eller Pelle Eklund, Ulf Eklund eller Lillen Eklund.

Martin S: Undrar om denne Eklund har något gemensamt med den utskällde Eklund "over there" (han med alla befängda NHL-rykten ni vet) förutom namnet och det faktum att han bloggar? Kanske hans kusin? Kanske samma person? Någon som vet vem NHL-Eklund är förresten, med tanke på att han fått så mycket uppmärksamhet även i media?

Martin S: Nja. Det var väl inget fel på hennes åsikter. Bara det att det mest blev två meningar och inga större intellektuella utdrag.

knaskamilla: Det var väl knappt ett positivt ord om Övik utan det var fel på det mesta. Frågan man ställer sig är dock vart ÖA fann denna bloggare?

Martin S:

Hon flyttade väl hem till Skåne. Har hört rykten om att hon inte verkade tycka så bra om Övik utifrån vad hon skrev i bloggen.

Så verkar det som ÖA har sparkat sin tidigare bloggare och ersatt henne med Boa Eklund. Inte en dag för tidigt om du frågar mig.

knaskamilla: Man kanske ska jämföra?

www.tidningen7.se/T7_nr26-2005_uppsl.pdf

...har ni sett vad Expressen lyckats plocka ut som det viktigaste ur Tidningen 7:s "Jag hade hela tiden tänkt återvända"-artikel? Sanslöst.

Frisco:

Lyckost, själv fick jag nöja mig med Leksands IF - i och för sig mitt livs viktigaste fotbollsmatcher.

Nalle Sjuh: Jag har faktiskt mött IF Vulcanus på IP i Blötberget.

Frisco: De måste få en riskkapitalist som bygger sittpl...fetr*vsläktare för europaspel först...det får nog bli jag då.

I vilket fall som helst har inga av de där plastbanden ett så snyggt klubbnamn som "Vulcanus", och det vet du! :-)

Nalle Sjuh: Grattis till segern. Snart får ni kanske möta dessa två klubbar?
www.bajenfans.se/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=9177&g2_serialNumber=2

Frisco: 1-0 till Mats Grens och Njogu Demba-Nyréns blågula efterföljare, och nu slut. Bäva Bredbyn!

Nalle Sjuh: Vad står det. Matchstart 18.00 var det väl?

Frisco:

Så ja? Utveckla, som Chris H skulle säga.

Apropå ingenting så är det här fotbollsäsongens (i Sverige) viktigaste kväll på Goalwire.com.

..så ja.

Poffa: Är det här ordföranden i din golfklubb?

Frisco: På HockeySnack får man allt man önskar sig, ja iaf av MoDoboksskribenter. Surfa nu in på "Hallar och rinkar" så kan du gå ner och trycka ner Elverksrinksplaketten i backen sedan.

Man kanske kan hitta någon utslagen tand om man börjar gräva litet?

Nalle Sjuh: Naturligtvis vill vi se på kartor vart de rinkarna låg också.

Petey21: Det var värst vad man var bra på att kollra bort folk, undrar om det kan ha något att göra med ett antal identitetsbyten? :-)

Ska ta och fylla på senare ikväll/natt med fler isytor i den där listan, och jag har även lust att starta en lista med "lost but not forgotten", för det går ju att med lätthet komma på ett antal rakt ur minnet: ÖSKs Gamla IP, Elverksrink och Örnrink plus Husums "Grunna" poppade upp direkt när jag skriver. Sen vet jag att NuMo hade några härliga bilder på något överväxt, rinkartat i S-låtrakten.

Tänkte bara meddela att jag passerade Sollefteå igår, helt utan missöden. Lånad Toyota Yaris verkar vara tricket. Hem tänker jag dock åka över Sundsvall...

Hmm, sa Ernst Kirchsteiger verkligen "Vill du smaka på en stadig fläskkorv?" till en annan kille i programmet? Eller var det bara min fantasi som blev lite för livlig...

Nalle Sjuh: Jag rekommenderar att du läser i din gästbok, har tipsat om några uterinkar. Visste inte att det var du som är webmaster för Det sociala arvet, förrän nu. Mycket intressant sida må jag säga. :)

Icing-Ove:
Va fan är det för liga, NHL ska det vara, pucko!

Nu vet jag varför Arvedsson lämnade NNL.....

Paddan (flyttar över mitt Weißwasser-svar till en lämpligare tråd): Det där var ju faktiskt finare bilder än de jag hade sett förut, härlig avrundning i sarghörnen där t.ex. :-)

Nä, det jag hade sett förut fanns faktiskt på ett såpass enkelt ställe som hockeyarenas.net. Det var deras andra arena jag hade sett förut: "Kunsteisstadion Wilhelm Pieck", med 9 000 ståplatser och 3 000 sittplatser för de kamrater som var "lite mer kamrater" än andra kamrater.

www.hockeyarenas.net/index.php3?page=3000&ctID=de&size=6&arID=592

Det fanns ju f.ö. en härlig text på din länk om den sista finalserien i det östtyska mästerskapet, 1989, med 12 500 hemmafans på plats.

Hmm...hur ska jag göra för att rättfärdiga det här inlägget i MoDo-boken? Tja, jag tar väl och länkar till min nyproducerade målliga för Alfredshem, säsongen 1939-40. Bl.a. med ett lätt sensationellt avslöjande om historieförfalskning från Hörnetts sida. Enjoy!

Dream Team: Katrina hindrar ju inte vissa att bete sig som idioter.

Paddan: Nja, kanske har de allra värsta orkanvindarna avtagit i styrka, men trots att "Katrina" numer "bara" är på den första kategorin vad beträffar orkaner verkar vindbyarna räcka till så det blir över. Stora delar av taket har börjat blåsa bort på den tilltänkta och "vindsäkra" arenan Superdome som har fått fungera som tillflyktsort för ca. 10 000 människor som ej han fly undan orkanen. CNN hade en del rätt otäcka bilder.

Paddan: En sådan skulle ni ju ha byggt i Ö-vik! Det bara måste bli en dylik i Gävle!!!

Frisco: Tja, enligt CNN har orkanen nu börjat avta i New Orleans. Fast jag har svårt att förstå den person som tyckte att det var en vettig idé att ge sig ut med en traktor och släp på en bro i snudd på orkanvindar.

Paddan: Bron är 24 miles lång. Undrar om den mår bra just nu?

Frisco: I sådana fall ett kollapsat Globen med korsett.

Paddan: Uddevallabron är nog ingenting mer än en p***sförlängare för hela Uddevalla kommun.

Paddan:

Nej, men vi har spelmansstämman i Gammelstad.

Här är det CNN:s motsvarighet i Norrbotten, lokalradion, som faktiskt varnar folk för att ge sig ut på vägarna. Undrar om man vågar åka hem alls idag?

Frisco: The Uddevalla Bridge?

Paddan: Det är en grym bro norr om New Orleans.

Albert Hall: Tja, det kanske är så illa. Har ni förresten i sådana fall Mardi Gras i Luleå?

Det verkar som att CNN-reportrarna leker daredevils just nu. De har reportrar ute på minst fyra ställen runt New Orleans och rapporterar direkt. Det ser väldigt blött och blåsigt ut. 

Paddan:

Ligger Luleå nära New Orleans? Just nu så regnar det i alla fall som fan, blåser som fan och för säkerhets skull så åskar det som fan också.

Så är det tur att man inte befinner sig i New Orleans för tillfället. Vindar på upp till 135 mph och delar av Louisiana Superdomes tak har börjat att skalas av. Där inne har tydligen drygt 10.000 människor samlats för att försöka klara orkanen som är en femma på en femgradig skala. Den tredje orkanen av den styrkan som någonsin drabbat USA.

Så var tydligen Modo också ute efter Bartecko.Saxat från NSD:
- Jag hade ett par erbjudanden från NHL, och även från Modo i Sverige, men det kändes inte rätt att åka till Nordamerika igen.

För hela artikeln, se länk.

Sannes: Så får du fint sällskap nästa år. Kyrkoherden i Timrå, har efter 7 mödosamma år fylld av inre och yttre stridigheter, hälsoproblem, prästgårdsförsäljning och minst sagt turbulenta turer inom kyrkan fått nog av Köpmangatan och Timråborna.

Nu kommer han av "privata skäl" som han anger och som det så fint låter bestämt för att bryta mönstret genom att säga upp sig och smider planer inför vårens flytt till Uddevalla.

Somliga drar nog en lättnadens suck, andra inte!

Han satte i vartfall sin prägel på kommunen och syntes flitigt i tidningarna och blev så att säga medievan på kuppen.

Han lyckades även med konstycket att få till ett kyrkligt ungdomskafé i Timrå Centrum dit ungdomarna vallfärdar.

Tack å hej Arne (Anka)! Nu är det förhoppningsvis slut på ankdammen och lugnet kan åter få råda i Strimmaland.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

« · 571408 · »