1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502054 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så är det ingen höjdare att spela poker till nästan 02.30 för att sedan börja jobba 07.00.

Men man ska inte gnälla, det är ju trots allt självförvållat...

Paddan: Då hade Frisco rätt i det han skrev igår. Men jag är helt säker på att jag hör ljuv bakgrundsmusik i vilket fall som helst.

Nu; skit i hockeyn för en stund - nu äre snart fopåll. Heja Giffers.

Hardy Bacardy: Det finns ingen bakgrundsmusik på den här sidan. Låter snarare som att du somnat ifrån din Hermods-kurs i banjo och mungiga.

JanT: Snacka inte skit om Köngen Sanny Lindström din Brynäsj-l. Detsamma gäller alla banjospelande MoDoiter. Paddan ska hålla sig i skinnet han och inte ömsa sig var och varannan dag. Är det nåt ni vill så möts vi inne på golf-gb:n.

Ps. Gillar den sköna bakgrundsmusiken inne på er gb. Ds.

Tack för ordet!

Paddan:

Det måste vara för att tidningarna bara skriver om hockey om något Stockholmslag är inblandat.

...så är det intressant att notera hur pass mycket utrymme som AB ägnade matchen i Globen igår. Hela en sjättedels sida av 28 sidor.

JanT: Jag tror att det är Hardy Bacardy som visar sin uppskattning när han upptäcker vad det egentligen var för typ av golfklubbor han köpt via Tradera.

Paddan: Är det månne Sanny Lindström längst till höger på er fina banner?

Paddan: De säljer ju öl i NHL-arenorna, kanske vissa av spelarna på bilden fått för mycket maltbrygder innanför skydden? Några av dem raglar ju omkring som om de varit på fylleslag innan matchen.

Inför matchen mellan Leafs och Thrashers hade man tagit det kontroversiella beslutet att låta lagen dansa lite snoa med varandra innan första nedsläpp. Fast det verkar som att grabbarna inte var så bra på att dansa.

Frisco: "Till och med en tjafsande småscitzo promenadgolfare som du måste väl kunna räkna ut det."

Då ställer jag direkt en mothuggsfråga; Tror du jag kallas Hardy Bacardy för intet eller?

ZzZzZzZäta påre!

Hardy Bacardy: Jo tjafsandet har vi varit med om förut. Historien upprepar sig. Bannern i denna gästboken brukar upplysa om när nästa match spelas i Kempis. Ibland är det hyllningsbannrar och ibland är det vackra bilder. Tummen upp brukar vara ständigt återkommande. MEn denna gången ärdet en upplysning om vilka lag som möts på tisdag klockan 19.00 i Kempehallen. Till och med en tjafsande småscitzo promenadgolfare som du måste väl kunna räkna ut det.

Frisco: Du ljuger om sanningen igen alltså. Nu börjar det bli riktigt tjötigt. Som jag uppfattade det hela så skulle bannern plockas bort om bara snön började att falla. Men okej, vill du tjafsa så har du träffat på rätt persson.

Hardy Bacardy: Det gör inte jag. Men bara därför att jag inte tycker om snö. Angående bannern så spelar det ingen roll om det snöar eller inte. Tid och rum.

Frisco: Okej - då hoppas jag det snöar inatt.

Hardy Bacardy: Bannerns innebörd är utfyllnad av det tomrum som annars den Norrländska vintern skulle ge.

Poffa: Tränar du golf vid den här tiden på dygnet? Man får väl lära sig att ta er MoDoiter som ni är och inte som man vill att ni ska vara. Blogga på, själv så tycker jag fortfarande att bannern är helt världelös och jag förstår fortfarande inte innebörden av den?

Det är ovanligt att golfspelare kommer från Ö-vik, dock inte bangolfspelare. Där finns ju så mycket annat att göra som till exempel spela innebandy.

Poffa: Fy f-n vad glad jag är att jag inte skall göra nånting mer än att kämpa mig igenom sporten och Nip/tuck innan jag skall SOVA!

Hurven trots varma kläder & hungrig trots brakmiddag. Vad för lite sömn kan ställa till det.

...så är det då dags att använda gästboken som personlig blogg igen. Tydligen så retar det många, medans det roar vissa andra. Att reta folk är att ha roligt och att roa folk är minst lika skoj. Så här kommer det, oavsett ni vill eller inte.

Nu bär det av mot träningen. Heja!

Frisco: Den bild och länk är långt ifrån Westerlind kroppsligen men detta är den bästa övergång jag kom på för tillfället.

[bild]www.visit4info.com/sitecontent/LG/fullZZZZZZTVCXX1125124953PIC.jpg[/bild]
[url=forums.fark.com/cgi/fark/comments.pl?IDLink=1713401]Why doesn't a hockey team just hire a Sumo wrestler to be their goalie? The dude could just sit there and eat Cheetos while his team wins the Stanley Cup. I can't truly be the only one to think this is the best idea ever[/url]

westerlind: Jag tyckte det var en snäll bild. Fulare bilder finns det massor av men jag är en snäll kille.

Frisco:
Usch det där var riktigt fult, så skulle aldrig jag göra. Varför visar du inte hela bilden där Poffa, knas, NuMo, kärran, LJ och de andra vildsinta barbarerna siktar på mig med kalashnikovs?

Hade det varit hockeyklubbor så hade jag naturligtvis inte behövt känna någon fara - då hade inte bilden existerat.

westerlind: Att dricka öl kan man väl göra ut vilket glas som helst.

Se länk

www.frisco.se/hs/weest.jpg

Frisco:
Äh, blanda inte in hockey i det här nu. Om det trots allt finns en minsta sanning i dina insinuationer så misstänker jag att det är en modofierad version av verkligheten. Men jag har mina misstankar...

Se länk.

westerlind: För att Brynäs inte låter så bra på engelska:)

westerlind: Kanske för att ha är en Gävel?

Frisco: Undrar varför det mest fasansfulla i Sagan om Ringen heter MorDor?

Poffa: Den raddningen av Caron var grym. Domaren fick dock ta hjalp av malkameran. Nya NHL rockar fett, hur roligt spel som helst. Dags att ta taget ut mot Broad Street nu, snart match mot Islanders.

Undra forresten hur manga spelare som nar 100 poang denna sasong, Peter ar med detta tempo dar redan langt innan 50 matcher. Gagne blir han forsta spelare som gor 100?

Frisco: Världelös banner.

westerlind: Näru inte än. Men snart.

Provocera på du, vi vet ju alla vad du tycker hur som helst.

westerlind: Vadå somnat. Jag skrev ju ett inlägg för en minut sedan. Skit Modo? Inte var det väl så han sa killen i Umeå?

Frisco: Har alla redan somnat allaredan?

Hmm, jag prövar att provocera: sk-t-Modo.

Frisco: En liten skiss på hur det gick till.

Poffa: En hyfsad räddning i Hirschklass. Den Danska varianten alltså.

Poffa: Ja det var den klart vassaste räddningen jag sett tror jag. Skön scen när medspelaren bara gapar och skakar på huvudet åt det hela.

Poffa: Äh, den där typen av räddningar gör ju Krizan i sömnen...

Tycker att Maxime Talbot ser ut att passa i filmen Bill & Ted´s Excellent Adventure att döma av fotot på NHL.com.

Paddan:

Äääh, de var väl upphetsade också. Har ni sett årets räddning än då? Om inte så klicka på länken.

http://www.wewantthecup.com/caron.wmv

Poffa: Tja, jag säger att det verkade vara svårt att stava till Maxime Talbot.

...så verkar foppa imponera på alla i Flyers. Eller vad säger man om det här?

"Maime Talbotx caught Antero Niittymäki sleeping when he lifted a puck from behind the red line all the way down the other end of the ice and in at 11:52. Niittymaki admitted he was watching the video replay of a fancy move by Forsberg on arenavision."

...så vann Anundsjö över Falun med 1-0.

Så blåser det som bara den här i Piteå idag.Undrar om man vågar gå till jobbet idag.Risken är ju att man blåser till väders.

...så bär det nu av mot Puttom. Fore!

...så förvånas man över att det än i dag lever folk i Sverige som har en intelligens någonstans strax under antalet tår jag har. Förstår ni inte vad jag menar så kan jag bara hänvisa till Gävles stolthets gästbok. Raderas inlägget så kan ni alltid höra av er, jag har en kopia på hela härligheten.

Ny Salo-artikel på Sportsnet, kolla bilden!!??
Haha!

Paddan:

Alltså, sprit var väl i princip det enda som fanns i kylskåpet. Så därför så var ICA ett alldeles lysande val av affär. Nu kan man göra sig en kvällsmacka och ta ett glas O'boy. Som hittat.

Poffa: Äh, då är det väl till Systembolaget du skall styra kosan. Fast jag har i och för sig hört talas om att fulla kylskåp kan ställa till med kaos i köket.

...så är det dags för en sväng till ICA. Inhandlande av lite mat är ett måste, då kylskåpet är allt annat än fullt.

...så är ett besök hos lillebror ett säkert tips för fredagsunderhållning. Pajkastning och diverse underligheter finns att beskåda. Akta er för korselden bara.

...så tycker jag att det känns fel att det inte redovisades hur det gick för MoDoit-täta Vancouver igår, på det sedvanliga sättet med poäng för alla ex-MoDoiter. Då kan jag ta hand om det, Vancouver förlorade med 6-0 och Markus Näslund gjorde 0 poäng, samtidigt som Daniel Sedin landade på 0+0 poäng och broder Henrik följde upp med en nolla.

Inte för att det skrevs speciellt mycket om det på text-tv heller, men Mats Wennerholm tog i alla fall en tveksam 1-0-ledning mot resten av svensk "hockeyintresserat" skriveri.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,712872,00.html

Heja hockey.

« · 597059 · »