1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502097 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så är det ingen höjdare att spela poker till nästan 02.30 för att sedan börja jobba 07.00.

Men man ska inte gnälla, det är ju trots allt självförvållat...

Så har Theo Fleury påbörjat sin nya karriär som hockeyspelare på Nordirland

3 mål 4 assists och lite råkurr blev facit.

"After taking on 6-foot-3, 218-pound Fredrick Oduya, Fleury raised his arms in triumph while skating to the penalty box, then continued chirping at the enforcer while sitting in the box.

``I have come over here to play hockey and win. If people want to tangle, I will tangle with them,'' said the diminutive Fleury of the fight."

Paddan:

Har ni läst Sven Savages doktorsavhandling gällande målvaktsinsatser hittills? Ett imponerande satsetiskt arbete av den gode Sven. Enligt den har Modo den bäste målvakten och även den mest underskattade.

"Kriizan och även Zajkowski är skitbra, j-a MooDooister att ha tur."

Albert Hall: Jepp, farbror Svens arbete med målvaktsstatistiken har jag läst igenom ett par gånger. Märkligt ordknapp människa det där.

Paddan:

Alltså, nu har jag läst igenom det två gånger och det blir banne mig bättre och bättre för varje gång man läser det. Jag hoppas att Savage har skickat länken till Aftonbladet och Expressen för att se hur de reagerar på detta.

Albert Hall:

Mycket intressant läsning (ja, jag hade redan läst det). Den tidning som hade så bra journalister skulle kunna vara lycklig.

Poffa: Sveriges mest överskattade målvakt är tydligen iaf given i Tre Kronor....

knaskamilla:

Jag är också duktig på satsestetik. Därför drar jag följande slutsats med lite hjälp av Svens siffror. Modos målvakter är båda betydligt bättre än genomsnittet. Eftersom målvakter i genomsnitt är halva laget så består alltså Modo till drygt 100% av målvakter. Bääääva om också Krizan skulle få ont i ljumskarna...

Huge:

Så klart, alla de som ligger före i listan är ju nämligen uttagna även de, eller så är de av utländsk härkomst. Enda undantaget är väl Zakke.

Var nu inte så bitter, bara för att det som alla vetat nu även är faktiskt bevisat.

Poffa: Ja, jag är väldigt bitter över att Honken skrev på för Brynäs... :-)

...så går Pirros karriär lysande. Två uppdrag som huvudtränare, två avsked. 1005-ig utdelning så här långt, med andra ord.

Poffa:

5? % skulle det ju vara. Shift, shift, shift...

Poffa:

Nejmenvisst fixade han väl att vara kvar kontraktstiden ut i Modo? Då kan man väl inte säga att han fick sparken, i så fall får ju nästan alla tränare sparken förr eller senare gång. Enligt Albert så får någon bara sparken om denne tvingas gå innan kontraktet gått ut. Som Brithén.

Poffa: I och för sig så skrev du inte sparken utan avsked. Fast mitt svar blir ungefär detsamma ändå.

ÖA hoppar på kvällstidningstrenden.

Hawerchuk: Tydligen har Masken redan hunnit spela in ett soundtrack också.

Albert Hall:

Nåja, det är ju bara ytterligare ett sätt att använda statistik, men jag är inte direkt övertygad att den här tolkningen är mer korrekt bara för att resultatet ser bra ut med modoögon sett. Att Zakke skulle vara en av de bättre målvakterna i elitserien tycker jag är en rejäl överdrift, för att uttrycka mig milt.

Poffa: Jag återkommer med referat när jag skärskådat denna vidlyftiga analys av ES målvakter. Men allt hänger ju på vad den gode Sven stoppar in i sina formler. Trots allt finns det ju en anledning till att SVS% och GAA används i den officiella statistiken.

F******************************************N!!!!

SVORDOM!!!! Hur mycket jävla dynga måste man ta? Tio i fem ringer stolpskotten och meddelar att jag inte kan åka ner i morgon. Vilket innebär att hela min tidsplanering går åt HEL*ETE! Nu kommer man hamna i "vara borta varenda förb*nnade vecka resten av hösten"-plågan igen.

Jag blir vansinnig! Tur det är hockey så jag kan avreagera mig på den skiten.

PERKELE!!!

Poffa: Synd att golfsässen snart är över. Att spöa upp bollar är annars ett bra sätt att reagera på.

Hardy Bacardy:

De stängde rangen i går. Så inte ens det kan man avreagera sig med.

Per Svartvadet tycker det finns en del som talar för Modo:
– Vi är obesegrade i Ejendals Arena.

Frisco:

Jo, men det är ju alla lag utom Leksand.

Poffa: När ska du börja förstå humor?

Frisco:

Det är alltid roligt att förstöra ett skämt genom att ta det allvarligt.

Poffa: [Det är alltid roligt att förstöra ett skämt genom att ta det allvarligt.]

Äh, erkänn nu....

Ojdå. engelskalektion nu.......................

Frisco:

Ja, jag erkänner. Det ÄR roligt att förstöra skämt genom att ta det allvarligt.

P.S. Dessutom kan det ju starta debatt. Men säg inget till Vov-vov. D.S.

knas, paddan och Westerlind.

Här får ni.

NuMo:

Tack. Vad är det för något?

knaskamilla: Det är en tråd.

...så är det helg. Nu blir det en sväng till stan, sedan så tror jag att jag ska ta mig en fredagsgrogg. Gomidda'...

NuMo:

Jaha, jag trodde det var något roligare. Gräddtårta, kanske.

Så kan ni rösta på banners i Brynäsboken.

Vilka banners? Jo många. Mika är med liksom evolutionen m.m.

Poffa:

Helg är det, men det är något annat också. Semester, har nu två veckor av detta underbara fenomen framför mig.

Sannes:  Semester nu? Jagar du inte älg så måste man ju undra hur det står till egentligen?

Salle:

Japp, semester nu, jag blev lite småilsk i sommar när jag fick flytta min semester så jag tog två veckor i ett månadsskifte, en sån där lagom hämnd. 

Jaga älg, nja finns väl mycket annat man kan jaga, eller?! 
Jag skall jaga fram några nya släktningar har jag tänkt mig och vem vet det kanske blir en och annan karl man jagar också... :) 

Sannes: Uddevalla, är det inte där den levande legenden och internet-profilen Gammal_Hårdrockare bor?

Lumber Jack:

Den där frågan hängde jag inte alls med på, antagligen borde jag fatta men det gör jag inte. Är trögtänkt, som vanligt.

Annars är Uddevalla, staden där alla politiker fifflar och har sig, så numera heter staden Fiffelvalla.
Och sen har vi ju naturligtvis den underbart vackra bron också.... :)

Sannes: Bron ligger ju inte i stan. Nästan som att säga att Högakustenbron ligger i Övik och Storsjöodjuret bor här.

Sannes: G_H är en flitig skribent på diverse forum (dock inga med sport som huvudämne), och jag tror han är från Uddevalla. Men jag utgår från att du inte vet vem han är av ditt svar att döma.

Frisco:

Och jag som hela tiden har trott att Storsjöodjuret bodde där, vilken miss alltså.

Sannes: Att Storsjöodjuret är ogift är nog sant men att det ska vara en kvinna? Ja, när man tänker efter så.

Lumber Jack:

Sant, jag har inte en susning om vem det kan vara. 
Diverse forum, är det (med tanke på signaturen) på sån där hårdrockssidor som personen befinner sig? 

Frisco:

Fasen, var får du all luft ifrån.

...så har Snygg-Janne målat. Otroligt.

Snart dags att prova ut Halloween-kostymen

...så går det tydligen visst att få sega öviksbor att gå på "evenemang", men frågan är väl inte om man skulle behöva en smakpolis för att hindra dem i det här fallet?

allehanda.se/sport/4362/

Rädda barnen, typ.

Nalle Sjuh:

Nog för att Mora Träsk när man nu uppnått vuxen ålder framstår som ganska äckliga (dessutom kör de playback!), men barnen älskar det. Jag hade lätt gått med Abbe på Mora Träsk bara för att få se hans glädje.

« · 597059 · »