1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502357 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S: Intressant att höra Håkan Södergren kalla Johan Forsberg i MIF för egen produkt. Jag som trodde att Johan var från Piteå och äldre bror till Tobias Forsberg i MODO J20.

Poffa: Så har Svarten tackat nej till Karjala Cup pga knäskada. Renberg tackar också nej liksom Totto Rhodin. Pelle Hållberg en av de som ersätter.

65selander: När jag bodde i Gävle gick jag bara på Café Mamsell. Finns det kvar?

65selander: Är det inte varmt att gå på grillen? Eller det kanske är samma smärta som att förlora mot Leksand...

Frisco: Själv  så går jag på Södergrillen och tjackar en tjebab (fonetisk) på Södergrillen i Gävle.

...så ska jag gå och åka rutchkanabanan nu.

Poffa: Jag missförstod dig inte och jag håller med.

...så finns det två gästböcker här på HS som utmärker sig just nu. Båda två innehåller flertalet dysterkvistar som bara ser mörkret i tunneln som kallas Elitserien. Lagen som gästböckerna tillhör har sina hemmaarenor (nåja) 15 respektive 40 mil söderut. Själv njuter jag en kväll som denna och slår upp en liten Ardbeg till.

NuMo:

Filippa ÄR ett fint namn, det var inte så jag menade. Bara det att numer är det fler nyfödda som får gamla namn än det är som får de namn som nu leder ligorna. Det är sällan barnen döps till Daniel, Fredrik, Maria, Anna och övriga listledare, istället är det Hanna, Albert, Filippa och liknande. Men det går väl i vågor, antar jag.

Poffa: Filippa är ett fint namn. Det heter min dotter också.

- Nio poäng är bättre än ingen poäng.

Frisco:

Nä, men jag har haft besök. Min kusin och hennes sambo var här och visade upp den lilla. Filippa ska hon heta. Det är helt otroligt vad de gamla namnen har kommit tillbaka.

Nu ska jag halvsova till La Liga, allt för att orka med att sitta uppe och se minirink i natt. Flyers möter Trashers.

knaskamilla: Låter som du har spelat Burn out.

Man får säga grattis till 3 poäng idag.Verkar som att Horava verkar fortsätta göra mål för er.

Frisco:

Jag sover nästan. Nyss sov jag inte, men så körde jag skiten av Per i något bilspel som gick ut på att krocka med andra bilar (och det är jag ju bra på), och sen blev jag trött.

Frisco: Inte jag, jag är helt osovandes, men jag måste gå på dass.

Sover ni? allaihopa?

Poffa: Så verkar helvetet vara märkligt TIK-färgat.

Frisco: Hmm, så sonen heter alltså inte Pardavy Pardavy?

...så tror jag att Slovakerna också låter barnen få fädernas förnamn.

Har man sport-expressen som tv-kanal så kan man se SAIK-MIF nu kl. 12.05.
Kan vara kul fastän man vet resultatet.
Werners leende på slutet kanske man känner igen.

Ganska bra grej tjeckerna kör med att man "får" sin fars namn. Alla visste att det var sonen som spelade Poffa, men det var jag som hade info från målvakten Morgan, sidensjöpojk som han är.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Jag är redan ute och promenerar. Solen skiner.

...så är det dags för lite frisk luft. En promenad gör gott.

kärran:

Tur att du sa det, jag tror alla andra trodde att det var pappa Pardavy som ryckt in och spelade lite fjunishockey.

audiblegiraffe:

Vad jag förstår så är det sonen Till Pardavy. Känner målvakten i det laget och han sa till mig för ett tag sedan att de fått en ny kille i sitt lag, som inte kunde prata svenska och det var sonen Pardavy

Frisco:

Jag gissar på wap:a. Wappa? Vad fan. Vad skriver man? Nåväl, det är i alla fall min gissning.

Gonatt.

Frisco: Så undrar man ju hur "disciplinnämnden" i Spansk ishockey fungerar. Där fick en spelare endast 3 matchers avstängning efter att ha slagit klubban mellan benen på en av linjedomarna.

"A quarrel erupted during this tense game, and two Jacetanos especially distinguished themselves, not only tossing up opposing players, but roughing up the refs as well.

Usual suspect Juan Jose Palacin even went as far as hitting a linesman in the testicles with his stick, while Guillermo Lope grabbed another official's collar."

"...the Royal Winter Sports Federation's Discipline Committee, which sentenced Betran and recidivist Palacin to just 2 and 3 games of suspension for their actions."

Fast tråkigt att ingen verkar veta.

Poffa: Tack för alla svar.

Frisco:

För ett par minuter sedan visste du ju inte ens vad surfa var, och nu spelar du surfexpert?

Poffa: Trycker du däremot först fyrkant och sedan stjärna finner du dig själv brädad av Morten Green...

Poffa: Vet ingenting om Northern Territorys stränder i Norra Australien. trodde mest att det var i Östra delen man surfade?

Frisco:

Trycker du stjärna och sedan fyrkant så förflyttas du till Northern Territorys stränder, telefonen blir en bräda och vågorna är alldeles perfekta.

Frisco: Att mobilen är så stor att man måste använda ett takräcke för att transportera den och att man sedan kan ägna sig åt vattensport med hjälp av mobilen?

audiblegiraffe: Dåligt? Det går ju rätt bra för han.
3mål, 1 assist och en 2min på 2 matcher. Han verkar trivas med Albin Byström. Kanske nån som passar som 3:e länk till Parda & Pavli?

Myggan: Jepp.

Frisco: Finns det statistik på choachernas skicklighet också?

Alla: Tabellen

www.frisco.se/x11/

Paddan: Du verkar vara väl insatt i ämnet. Serien har ju nyss börjat och fortsätter Wildehjärnornas coach som han har börjat får han nog titta efter i stjärnorna efter den titeln,tror jag.

Myggan: Tja, Wildehjärnornas coach bör väl ligga bra till för ännu en titel som "Obäst coach of the year" och den titeln släpper Wildehjärnorna inte så lätt ifrån sig då det troligen är den enda titeln som klubben kommer att ta hem inom överskådlig framtid.

Paddan: Det tror jag inte utan det var en total missräkning från Brasilias coach. Taktiken gjordes i morse när hon inte var riktigt vaken. Men du har rätt i att Harald och han har mycket att lära av varandra. Men det blir väl ett returmöte. Då får vi väl svart på vitt på hur det står till med turen och skickligheten hos coacherna

Myggan: Jag tror faktiskt att det var en ren taktisk lyckträff av ligans överlägset sämste coach. Precis som Harald så räcker tydligen taktiken bara ungefär halva matchen.

Paddan: Ja. det var verkligen deprimerande att se hur utspelade Brasilia blev av dessa Wildehjärnor i första halvlek.

Poffa: Så vill jag bara påpeka att det inte är Wildehjärnornas fel att tre motståndarspelare blivit skadade i de två senaste matcherna. Det är väl inte vårt fel att de inte klarar av att springa in i taniga bengetter utan att skada sig själva. För övrigt så dominerade vi fullständigt idag i första halvlek mot Brasilia BK, 4 mål på 5 målchanser.

Nalle Sjuh: Tack för svaret ..Det är inte så längesedan egentligen..

Tänkte bara påminna om att handla med kort i helgen, och att om ni behöver ta ut kontanter så gör det på ICA.

Ifall nu någon råkat missa att läsa tidningarna.

Gusse: Både Nacka SK och IF Karlskoga/Bofors spelade säsongen 1971-72 på uterink. Båda lagen hamnade i nedflyttningsserien efter jul där Nacka åkte ur (MoDo på platsen ovanför) och K/B klarade sig kvar. Nobelhallen byggdes dock i Karlskoga under sommaren, så de sista matcherna i högsta serien som spelades under bar himmel borde ha varit de två som spelades den 7 december 1971.

Nacka - Tunabro 3-1
K/B - Mora 6-4

Mano: Det skulle ju kunna förklara varför Salle varit så kinkig, fast samtidigt så var han ju ovanligt lugn igår.

Poffa: Det är tydligen fler som kör dubbelt, om man ska tro aftonbladet.se. Men det kanske var praktiskt att Timmy och Salle kunde samåka.

Philadelphia-Washington 8–1
(3–1, 4–0, 1–0)
Första perioden: 0–1 (3.40) Chris Clark (Brooks Laich, Andreas Salomonsson), 1–1 (7.30) Jon Sim (Michal Handzus, Brad Tiley), 2–1 (12.31) Jeff Carter (Joni Pitkänen), 3–1 (19.37) Jeff Carter, spel fyra mot fem.
Andra perioden: 4–1 (1.22) Simon Gagne (Peter Forsberg, Mike Rathje), 5–1 (7.34) Mike Knuble (Mike Rathje, Joni Pitkänen), 6–1 (12.24) Simon Gagne (Peter Forsberg, Mike Peluso), 7–1 (19.48) Peter Forsberg (Mike Knuble, Mike Rathje).
Tredje perioden: 8–1 (8.56) Jon Sim (Joni Pitkänen, Mike Richards).
Utvisningar, Philadelphia: 5 x 2 min.
Washington: 8 x 2 min.
Skott: 43–30 (13–13, 18–7, 12–10).
Publik: 19 253 (i Wachovia Center).
Målvakter:
Philadelphia: Robert Esche 96,7 %
Washington: Brent Johnson 81,4 %
Svenskarna:

Poffa: Väldigt imponerande måste jag säga. Jag har i och för sig också hört sägas att Damgaard och Enström jobbar extra som slumpgeneratorer.

« · 611479 · »