1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502476 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Martin S: Intressant att höra Håkan Södergren kalla Johan Forsberg i MIF för egen produkt. Jag som trodde att Johan var från Piteå och äldre bror till Tobias Forsberg i MODO J20.

Martin S: Hehe, en egen produkt som pratar norrbottniska :)

audiblegiraffe: Jan Öberg fyra assist för MIF idag, antecknar du knaskamilla? Magnus Wernblom blir också matchhjälte för andra matchen i rad, denna gång avgör han med mindre än två minuter kvar av matchen.

Martin S: Höll nästan på att glömma bort det men Martin Samuelsson är den senaste medlemmen i klubben, vi har spelat för MODO J20 men gör Elitseriedebut någon annanstans.

Frisco: Foppas uttalande på fyransporten tidigare ikväll: " Det är roligare att spela inför en fullsatt arena än en halvbesatt"

Hardy Bacardy: Och för de som inte vet vad besatt betyder så lägger jag ut den förklaringen nu.....

Svenskt uppslagsord

besatt besatt besatta adj.
ockuperad; helt uppfylld (av en idé etc)

Frisco: Rätt intressant att läsa i Timrås gb.När börjas det att plockas bort inlägg? Några gissningar?

Portello: Det dröjer nog inte alltför lång tid. Det beror nog på hur många som orkar engagera sig med att svara och på så sätt föra diskussionen vidare.

Portello:

Tja, igår försvann ju en hel tråd. Tidigare idag åkte väl en 50 inlägg. Så jag lägger mitt tips på "för ett tag sedan"

Frisco: Du är besatt af högmodets och maktlystnadens ärkedjäfvul.

Hardy Bacardy: Så kan det nog vara men jag var i Kempehallen idag, den arenan var inte ens 3/100 besatt.

Frisco:

Ove tyckte förresten det var touch.

Poffa: Haha. Ja så kan man säga efter en vinst:-)

Salle: Jag fattra ingenting, du måste ha sett en annan säsong än mig.

Bara 3 för Zajkowski t.ex. Han ska ha fyra. Timander har kapacitet för två till så han ska bara ha tre, annars blir det fel. Hasse har ju knappt spelat så han ska ha fem. Enström skall ha 2,75 plus lite extra för fina uppåkningar, men minus för att han gör bort sig emellanåt. Dessutom så Tycker LJ att han är skit, så slutresultatet blir endast 1,7. Morten Green skall ha olika han också annars blir det inte konsekvent jämfört med hur han spelar. Peter Öberg har ju nyss gjort 203 matcher i rad utan att göra mål och det har han fått en blomkvast för. Tre får han av mig, av dig får han av någon oförklarlig mening bara två. Hellström är bara junior och de kan egentligen aldrig komma på en högre siffra än två i betyg. Svartvadet får en åtta på en tiogradig skala. Salle får 2+2+10. Gästrin får en kurs i skridskoåkning och Horava får 5, punkt slut. Få se nu. Wargh får två ochTimander får fem, för han är så nyttig framför mål, speciellt när han stoppar pucken men han borde skjuta med från närmare mål och rätt upp i nättaket. Lite blyg är han det får han avdrag för. Endast en fyra kan jag ge. Pasi får fem för den match han gjorde fyra. Och två för de matcher han gjort ett. Sicak får fem för sina brytningar som är otroliga. Jämfört med Honom får Miika bara ett. Daamgård skjuter otroligt bra utanför hela tiden, det är ett under att han över huvud taget fått ett. Han får tre. Krizan släpper ju mer och mer puckar, men det gör alla andra målvakter också, så han får fem.

NuMo:

Jag har ju inte sett så mkt så jag ger alla godkänt, dvs en tvåa, förutom Krizan för han fick en femma av Aftonbladet, det betyder att han ska ha en etta för dom har aldrig rätt. Och Hasse får också en 1 för han dricker alldeles för lite colagroggar jämfört med Högardh, som följdaktligen naturligtvis får en 5. Jag ger även mig själv en 1 och en 5, beroende på vilket.

så har det inte postats ett inlägg på över 10 timmar här i MoDos GB. Rekord? Annars bröt jag den "sviten" i och med detta.

Salle: Sabotör!!!

...så måste man ha nåt utanför pannan för att ägna sig åt simhoppning.

www.slimtainment.com/mt/archives/ouch.jpg

Frisco: Det där måste väl vara den vattenbaserade versionen av "huvud, axlar, knän och tår"

Paddan: Så är Mr Muir numera ordinarie hos Washington Capitals

Washington Capitals NHL 8 2 3 5 16

Fina fem poäng på åtta matcher så här långt.

Trodde jag skulle ha missat något när jag inte varit inloggad sedan tretiden igår eftermiddag, men det hade jag visst inte. Är det stiltje både på hockeyfronten och i folks privatliv, eller?

knaskamilla:

Synd att du missade det femtiotalet inlägg som raderades. Det var en spännande tråd.

Poffa:

Jaså? Berätta. (Jag missade dock inte den småroliga tråden i BIF-boken, trots att den raderades ganska snabbt. Det är jag glad för.)

knaskamilla:

Yuo snooze, you loose. Här berättas inget.

Poffa:

50=20=sant.

Godmorgon.

Poffa:

HMPF. Jag har inte snoozat, jag har jobbat. Samt gjort en miss i datorberäkningarna.

knaskamilla:

Mmmm, och harar är ett hopplöst djur.

Salle:

[Poffa: And here is the result of... Me.

30 Zajkowski, Mikael 3
60 Krizan, Karol 5

3 Timander, Mattias 4
5 Jonsson, Hans 4
6 Enström, Tobias 2
7 Damgaard, Jesper 2
8 Hedman, Oscar 2
24 Sicak, Vladimir 3
32 Viklund, Tobias 3
34 Wargh, Tommy 3

4 Hellström, Mattias 3
11 Tuominen, Pasi 3
13 Green, Morten 3
15 Salomonsson, Andreas 3
16 Pavlikovsky, Rastislav 3
18 Öberg, Peter 2
19 Pettersson, Mikael 3
22 Enström, Tommy 2
28 Horava, Miloslav 5
39 Svartvadet, Per 5
40 Gästrin, Magnus 2
89 Pardavy, Jan 4 ]

En trea på Green innebär godkänt. Jag skulle vilj ge Green en 4:a eller en 5:a pga att han är betudligt bättre denna säsongen än man kunnat vänta sig av honom.

#19 Pettersson har visserligen vaknat till de senaste matcherna men i det stora hela tycker jag inte att han ska få godkänt.

#6 Enström får tyvärr en 1:A av mig.

...så är det här en intressant artikel.

Poffa: ... så är Amanda en blivande storkonstnär.

Lumber Jack: Jag vet varför MoDo vann. Det syns tydligt på teckningen att SSK hade rullskridskor.

Lumber Jack: Hade hon och NuMo slagit sina kloka huvuden ihop så...hade det nog först gjort ont...sedan så hade de fått till lite snits på arenabygget.

Frisco: Eller menar hon med den där teckningen att Morten Greens favoritlag är SSK?

Paddan: Äh, ser du inte att det Janne Hokko som är spyfärdig efter att Svarten har snurrat upp honom efter konstens alla regeler. Hon återger ansiktsfärgen exakt.

Lumber Jack: Ajdå, de nyanserna upptäckte jag inte riktigt. Nu ser jag ju också varför Svarten blivit en sån dribbelkung bakom mål på sista tiden, han spelar ju med en specialhook på klubban.

Paddan: Har vi i Södertäljes lag sett en rightskytt med rullskridskor, kvinnligt anlete och tydligt inuitiska drag, eller är det bara ren och skär symbolik i sann artistisk anda?

Det verkar som att Flyers har värvat en ny målvakt...

Paddan: Man ser ju att Foppa är större än Gwen. Dessutom stirrar han mer rakt in i kameran.

NuMo: Funderar på vem av de övriga som är Gagne respektive Knuble

NuMo: Foppa verkar som du skriver stirrig. Vad händer bakom tröjan (alltså på tröjans framsida)?

Frisco: Är det en "real-life" Foppa då? Det är inte så att det är en uppdaterad version av pappfiguren från Öviks Flygplats? Jerry Häggström tyckte väl det behövdes lite mer hip-faktor för att "lura på" fler människor en plats i arenan

Frisco: Foppa väntar på att Gwen skall komma i rätt position så att han med en genomskärare kan assistera henne till att få in den.
Precis som Foppa brukar vill säga.

Paddan: Hmm...vad är nu detta? Försöker han charma och övertala ännu en stackars tjej att leva resten av sitt liv i Övik? Finns det inte redan sådana färdigproducerade, i Övik?

Salle: Knepigt inlägg.

Frisco: Det ser ut som om Floppa är lite halvbesatt i Gwen.

Märkligt, ingen på modohockey.se hade lust att ranka Sami Salo, som det verkar.

Paddan: Sven Johansson då?

Frisco: Äh, han var inte intresserad han heller, inte ens om han skulle få spela golf och flytta till Tumba.

...så är följande en skön kommentar av Wayne Flemming.

"-Den svenska hockeyn liknar amerikansk fotboll. Två tekar och resten står och håller i varandra."

Detta är svaret på att Wikegård och Bengt-Åke dömt ut det nya NHL. Flemming har rätt.

Poffa: Men samtidigt tycker jag att wikegård har lite rätt med... Det är inte bandy som ska spelas.

Ah, äntligen. Gula tidningen. Men kass kvalitet på bilen. =/

« · 611479 · »