1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502974 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Det kan jag tänka mig. Det blir nog inte så mycket vackrare än just då. Åtminstone vad gäller vinterbilder. Vid tolvsalget lyste hela Göteborg upp. Detta sett från ett Ramberget som bereder utsikt över merparten av staden, med Lisebergstornet iklätt sin obligatoriska julgran i det längre perspektivet, och med fyrverkerier spridda utöver la stada.

Dream Team: Nygatan lyser vacker, ljus och fin.

Frisco: Hela landet verkar vitt såhär i årskiftestider. Även ett vanligtvis grönskimrande Götebortg som väl på sin höjd törs be om lite frost så här års skimrar vitt. Fyrverkerierna nere vid Operan i full gång. Riktigt vackert, även om jag hyser en viss skepsis åt denna företeelse.

knaskamilla: Vitt här med.

Man får väl passa på när man nu hamnat framför en dator, och önska er ett gott nytt år.

Frisco: Ludvika är vitt.

Poffa: Så vill jag bara utbrista: A Happy New Rear to all of you from little old me!

Frisco:

I ren eufori så lyssnar jag nu på Smash Mouth - Why can't we be friends. Välkommen till X11, lilljesus. Ytterligare en MODOit ansluter till ligan.

...så är vi numera 11 lag i Hockeysnackligan på X11. Ett lag fullt med religiös spirit har anslutit till ligan. Man skulle kunna kalla laget för Krigarna i själen men det heter nåt annat. Vem ska jag tro på?

Frisco: Skryt på du, själv så körde jag i diket efter 871. En vacker solig dag så gör jag 1060 och då ska jag skryta.

1059 cm. Är det nåt att skryta med?

En artikel om Jocke Lindströms tillvaro på andra sidan på Atlanten, från Hockey´s Future.

"Although gifted with offensive skills and terrific vision on the ice, and possessing good size (6’0, 187 pounds), Lindstrom has struggled at times with both his production and consistency with the Crunch after facing similar issues in Sweden, and is still trying to find his way as a scorer in the AHL. He has posted 14 points (6 goals, 8 assists) in 22 games this season before a shoulder injury sustained in a game against Hamilton on December 9th knocked him out of the lineup for several weeks.

“It definitely takes some time,” he said of his adjustment. “But I think I get better and better every game. Every week I’m over here, I learn new stuff, so it’s going pretty well so far.

“It’s kind of a difference because over [in Sweden], the ice surface is bigger and the game is faster, but I think it’s more fun to play over here because there are more scoring chances here, so I like it.”

Frisco: Du glömmer väl inte att beskåda nyårsfyrverkerierna på X11? Ja, alltså när Wildehjärnorna kapar Nygatanben så det står härliga till. Fast iofs så låter jag mina ungtuppar få spela idag, så de kanske är mer sansade.

Albert Hall: Det är imponerande med 25 poäng trots ständigt frånfälle. Men han är ju bra Renberg, det har i alla fall jag aldrig någonsin sagt emot. Minns när han på egen hand (eller klubba) slog ut Modo från slutspelet för några år sedan i Kempis. En annan sak som är bra också är att göra 25 poäng för en klubb där han aldrig någonsin mer skulle få spela. Det är ännu mer imponerande.

Nej nu har man ätit pytt i panna. Kanske man ska ta sig en www.frisco.se/hs/bulla.jpg ?

Lumber Jack: Ett gott råd är att åka redan nu. Då kanske ni även kan se morgondagens elitseriespelare möta Djurgarden klockan 14.00.

Frisco: Verkar det som om det vore säkrast att ta Tummens baklastare till Kempis i afton. Det ser ut som om Gudarna kliar sina psoriasis- och mjällinfekterade hårbottnar med överdriven frenesi idag.

Poffa:

I vilket fall som helst så har han gjort 25 poäng. Fyra poäng mer än bäste Modoit. Trots att han knappt spelat nått, alltså. Imponerande.

Albert Hall:

Nej, nej. Glaskäken Renberg har klivit av minst tre gånger totalt denna säsong.

Poffa:

Hmm, det kan inte vara så att det du pratar om hände förra säsongen? För då hände det titt som tätt, säkert 8-10 gånger. Däremot har det hänt den här säsongen att Lener beordrat honom att vila när matcher redan varit avgjorda i tredje perioden.

Albert Hall:

Innan denna matchen vet jag med säkerhet att han stigit av minst två gånger. En gång så gjorde han det under sändning på C+/PPV, andra gången enligt Sportradion. Båda gångerna har han spelat i matchen efter, om jag inte misstagit mig.

Med andra ord är ingen förvånad. Han börjar bli värre än Ove Porslin.

Poffa:

Där har du fel. Det var absolut inte fjärde eller femte gången den här säsongen som Renberg avbröt en match. Det kan möjligen vara andra.

Albert Hall:

Vad du glömde berätta angående Renberg är att det är fjärde eller femte gången den här säsongen som han avbryter en match. Frågan är väl bara om han likt Valderama tänker återuppstå från de döda, lagom till nästa match.

Vad det gäller gnälligheten efter match så tror, nej vet, jag att du misstagit dig på MODO:s HS-bok och Timrås eller Brynäs HS-bok. Det är alldeles uppenbart.

Poffa:

I omgång 32 kliver Renberg för första gången den här säsongen av under pågående match, då suckar du skadeglatt om att ingen är förvånad. Själv gissar jag att Renberg tillhör de spelare i elitserien med mest total istid den här säsongen. Trots att han varit sjuk någon match.

Angående enögdheten så är lulingar naturligtvis enögda under match. Det är publikens jobb att försöka påverka domaren. Däremot så gnälls det inte lika mycket efter match som hos en del andra lag. Det är verkligen komiskt att läsa exempelvis Modos forum och även här på HS efter en modoförlust. Domaren är alltid dålig när laget förlorar. Fast det har faktiskt blivit lite bättre här med åren tycker jag.

Annars så håller jag en tumme på Modo ikväll så att vi får fira nyår på fjärdeplats.

Frisco:

Ja, just ja. Här kommer en sak till som ingen blir förvånad över. Renberg har utgått, skadad.

65selander: De enda som jag sett slagits i Kempis är Luleåsupportrarna. De leder den ligan snäppet före Brynässupportrarna? i förra matchen i Kempis som sprang runt hela hallen och skrek HATA MODO.

Frisco: Permafrost, lite här och där...

65selander:

Ja, det är ju vad de hävdar själva i alla fall. Men nu har man fått motsatsen bevisad. Skoterns variatorrem har väl gått sönder, eller nåt.

Poffa: .....ingen är förvånad. De har sitt eget liv där uppe. Gäspande sälar, och skööörna skotrar.

Poffa: Det vet du väl att Luelås sympatiska klack är ju den snällaste som finns

Sitter och ser på Luleå - Linköping, cykloperna i Coop buar åt allt. De skriker om domarskandal och annat mindre smickrande. Märkligt, de påstår ju att de aldrig gör sånt. Det är ju bara vi i Kempis som håller på med sånt.

Frisco:

En får tacka för ett mycket klargörande inlägg.

Poffa:

DE-HOCKEY vilka är vi ?
Hockey sektionerna i Enebybergs IF och Danderyds SK sammarbetar på på ett utomdentligt sätt för att skapa framgångsrik ishockey för alla hockeyintresserade barn & ungdommar i Nordostkommunerna.
En del i detta är klubb-neutrala matchtröjor och ett neutralt lagnamn, därav DE-Hockey.
DE-Hockey bedriver en mycket stor satsning på barn & ungdoms ishockey med både topp och bredd.
Med våra två hockeyrinkar, Toyotahallen och Danderydsvallen, kan vi erbjuda bra träningsförutsättningar och möjlighet till individuell utveckling för alla som vill spela ishockey.
Vår huvudtränare för säsongen 2005-06 är Joachim Nilsson och målvaktstränare är Mikael Gärdén.

Frisco: Jag har tillsatt en utredning för att söka finna den uråldriga staden Fara, som enligt sägnen skall vara belägen ganska nära Mora och inte så långt ifrån (Br)Orsa.

I övrigt har jag kommit fram till att imorgon är det dags för någon fler juniorspelare att göra A-lagsdebut i MoDo.

Paddan: Har du kommit fram till nåt annat?

Frisco: Funderar på om det som hände i sista perioden i Cloetta Center i matchen mellan LHC och BIF var Felsner-effekten som kickade in?

Portello: Ah, så är det ju.

Självklart är det tråkigt att det inte visas Junis-VM.

Frisco: Nope, det är Viasat.

Portello: Det är i och för sig kul att se lag som man inte brukar se i vanliga fall, men det är konstigt att svenska tv-kanaler fortfarande är i stort sett ointresserade av JVM, om det ju inte råkar spelas på hemmaplan.

Portello: Eurosport heter kanalen va? Där är nog förklaringen.

Paddan: Trist att dom prioriterar Sprengler Cup för Junior-vm.Eller trist och trist, snarare tragiskt.

Tydligen debuterar Anders Eriksson i Metallurg Magnitogorsk idag.

Frisco: Ok, där ser man.
Dagens första match i Spengler Cup vanns för övrigt av Davos som vann med 5-3 mot ett ganska tamt Sparta Prag.

Frisco: Martin Kariya i Team Canada, vars match mot Metallurg Magnitogorsk visas på Viasat Sport om ungefär 10 minuter, är det en bror till Paul Kariya?

Poffa: 16 timmar? Det går att ta sig från Arlanda till Luanda på dryga 13 timmar.

God Jul passar jag också på att önska alla HSare och alla andra.

Poffa: Flyg igen. Det verkar som de har stigit inte bara över molnen utan även långt över ditt huvud.

24 minuter var rätt svar.

Frisco:

Åker man med X2 så tar det 3.02, tar man 737-600 tar det 55 minuter.

God Jul på er alla ..nu skall jag å julskinkan fajtas lite ...

Poffa: Flyg? Dessa miljöförstörande ting. Vart kom de in i tråden?

Hur många minuter skiljer det mellan Stockhom och Göteborg?

Poffa: Det är det mellan Sollefteå och Kempis också, ifall man inte får tag i någon chaufför om lördagarna vill säga...

« · 645919 · »