1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502992 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Det kan jag tänka mig. Det blir nog inte så mycket vackrare än just då. Åtminstone vad gäller vinterbilder. Vid tolvsalget lyste hela Göteborg upp. Detta sett från ett Ramberget som bereder utsikt över merparten av staden, med Lisebergstornet iklätt sin obligatoriska julgran i det längre perspektivet, och med fyrverkerier spridda utöver la stada.

Gott nytt år allihopa.

scim: Got nytt år !

Hemma igen, efter en mycket trevlig kväll. God fortsättning på den nya året, mina vänner.

Poffa: Vänner och vänner.....Fixa bra platser i nya arenan annars är vi bara bekanta...

supertrött:

Hörre, platserna är klara. Vi har 20 platser på H4, samlade på två rader. Exakt vilken stol alla har är dock inte klart ännu. Så säg vän, annars får du dig en dagsedel så du hjular. :-)

Nu ska jag byta tråd.

Gudar vad trött man kan vara. Mot soffan och att sova framför någon fotboll.

Poffa:

Eller sova framför backhoppningen, men det förutsätter att du har norsk tv.

Sannes:

Eurosport eftersänder tävlingen. Iofs så har jag i proncip alla norska "större" kanaler, men frågan är väl om det inte blir något helt annat. Nyårsdagens backhoppning har inte varit sig likt sedan Plex slutade kommentera den.

Poffa:

Äh, bättre med norsk tv, är direktsändning. Och de norska kommentatorerna är faktiskt bra, men de kunde kanske tagga ner en aning när det gäller sina egna.

Klart att det skall vara Plex som kommenterat backhoppningen, även vid starten av Vasaloppet skall Plex vara med. Det hör liksom till på något vis.

För egen del så blir det nog inte så mycket backhoppningstittande idag, jag har fullt upp med att jaga släktningar i USA, "hittade" ett 50-tal nya igår, tänkte idag se om jag kan hitta några levande släktningar också.

Poffa: Trött? En annan är pigg. Men det är klart att amatörernas afton biter mer på orutinerade deltagare.

Frisco: Jag är trött så f-n men ändå oväntat pigg (läs:obakis) efter en hiskelig blandning och på tok för få timmars sömn.
En dusch nu och nån timma Ivanhoe dvala så kanske man blir människa framåt kvällningen.

God Fortsättning förresten.

Frisco:

Äh, bara för att ni åkte hem tidigt så ska du nu inte sitta där och spela förmer än de som var kvar och festade in det nya året ordentligt. Sömntuta.

Poffa: Jag var i alla fall kvar över tolvslaget. Det har du aldrig varit på Nygatan. Då är det alltid bråttom hem till kvällsvällingen.

Frisco:

De släcker ju ner över biljarden vid 23, så varför ska man vara kvar? :-)

Å som vanligt går det inte att komma in på modos hemsida på en storhelg !!

Verkar som att Vinnerborg har utmärkt sig även i JVM, i varje fall enligt en bloggares kommentarer om hans insats under matchen mellan Kanada och USA:

"Ahh, it's VINNERBORG, the evil Swede robot!!!"

"This ref sucks!! Vinnerborg should not do any further games."

Paddan:

Pratar vi om samma Vinnerborg som sägs vara den mest lovande domaren i svenk hockey just nu? Jag är förvånad.

Danne_l: Ungefär lika förvånad som du blev av matchutgången i Kempis när ni var upp? ;)

Ytterligare ett bidrag av James Mirtle om Småkronorna, men även om svårigheten att få en intervju med Evgenij Malkin, under JVM.

...så hörde jag att Hellström blivit axelskadad i gårdagens match och att det är osäkert hur länge han blir borta. Synd, han har varit riktigt, riktigt bra hittills i år.

Paddan:

Touché!:)

Näslund, man får inte lämna bäset då motståndarna kastar handskarna :-)

www.orangeandblack.net/phillyboard/showthread.php?t=16722

Icing-Ove: Haha, så nonchalant coolt av Ruttu. Toppklass!

Lumber Jack:

Ja, jag förstår inte alls vad de på det där forumet gormar om. Det där är så klockrent så det förtjänar medalj. Snacka om att totalt göra bort motståndaren.

Poffa: Skulle vara kul att veta vad han säger.

...så ska jag se på SVT2 klockan 20.30

Frisco: Nu har man fått receptet på hur Krizan kan bli ännu bättre. Korsar man händerna efter att målet blivit gjort så räknas inte målet, i varje fall inte enligt Hasse "Ravelli" i Grunden Bois.

Paddan: Brukar du släppa in många mål?
- Jag släpper inte in några bollar alls!

:-)

Paddan:
Det där är ingen nyhet i Kempis - det har MoDos backar praktiserat länge. Fast de gör det innan målet.

Frisco: Riktiga divafasoner hade han också ;)

Riktig måbra-känsla över reportagen om Grunden Bois. Dessutom var historien om bowlingklotet riktigt dråplig.

westerlind: Äh, du blandar ihop det hela med Poffas korstecken så fort Lars Jansson var inne på isen.

Paddan:

Och dessutom fick man se när Grunden gjorde mos av Oddevold. Men de brukar ju förlora rätt så stort mot dom, har jag fått mig berättat.

Funderar på om det skulle rinna ut bittermandelolja om man anslöt en kran till BIFs gästbok, eller är det kanske en helt vanlig bitter som kan fås?

Paddan: Tsss, du är bara avundsjuk att vi diskuterar hockey i Brynäs gb.

...så är det friskt och skönt ute. Härligt att vakna upp och se ett gnistrande landskap breda ut sig utanför fönstret. Nu är det januari-vinter, som man vill ha det.

Poffa: Jag föredrar -3 grader och solsken.

Frisco:

Sluta klaga. ;-)

Poffa:

Själv har jag precis varit ute och konstaterat att jag borde ha en spade liggandes i bilen. Eller i alla fall äga en spade så att jag kan skotta fram bilen när det behövs.

Poffa: Det är väl inte att klaga när man talar om vilken temperatur man föredrar. Sen att jag helst vill ha sommar och solsken för att må som bäst är väl då en helt annan sak.

Frisco:

-3 och solsken, vilket härligt bandyväder ;)

scim: + 28 och sol, perfekt filmväder.

Lumber Jack:

Hmm, där håller jag nog inte med, minusgrader eller regn är väl bra filmväder.

scim: -3 och solsken, vilket härligt bandyväder.......... och extra kul att få se bandyspelarna nedsotade ansikten:-)

Frisco:

Ja, det är ju härligt att få elda lite på en bandyboll och skita ner ansiktet i sotet ;)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJ!!!!!!!!!!!
KAAAAAAAAAAAAAANSKEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!

Äh, jag kände bara för att vara lite solidarisk med övriga gästböcker.

Har du varit i Caféet igen och spetsat kaffet, Paddan:.)

« · 645919 · »