1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503448 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Håller med dig helt. Hockeylivet är tragiskt för vissa.

Martin S: Givetvis ska grabben hem. Han har varit ute på hockeyns bakgårdar länge nog nu.

Så blev Nordgren tradad till Pittsburgh idag mot Mark Recchi. Betyder detta att Nordgren övertalar Crosby att följa med hem till Ö-vik för att spela i ett vinnande lag nästa säsong :)?

Lumber Jack: Tuominen verkar ha skön humor. Detta citat är taget från artikeln om honom i dagens Allehanda och handlar om ett ärr på hakan som han inte är nöjd med:

"– Kim (Thorsen, Modoläkaren) sydde, men det blev inte så snyggt, så efter säsongen ska ärret fixas med plastkirurgi. Kanske passar jag på att lägga in lite silikon i läpparna också, säger Pasi och skrattar."

Lumber Jack: Lite benmuskler ser ju inte ut att skada på Dallas, hans vader såg ju ut ungefär som tändstickor bredvid de andra spelarna.

Salle: Dallas väger för lätt. Nu senast mot Luleå försökte han sig på lite Holmström-bök och vart bortpuffad som om han vore bomull. Ge grabben 10-15 kilo så är han kanske med i matchen.

Salle: "Det slutade oavgjort.."

Paddan vann med 3-2. Han fick ju min fråga. Grattis Paddan och bra kämpat Salle trots förlusten.

Bra frågor var det som ni gav.

Salle: Tja, min fråga om Harald hade någon önskelista på spelare att överlämna till Ecke var den av mina frågor som inte blev besvarad. Sedan blev väl frågan om tränarförebilden inte direkt besvarad.

Paddan: Det slutade oavgjort...

Hade en fråga kvar som inte blev besvarad.
"ingen som vill..." (ta Holma-position)
Är det inte DU som bestämmer?

En liten kommentar hade väl den varit värd.

Salle: Äh, jag gav ju den frågan till Paddan.

Frisco: 3-2??? Du behöver nog ett cyklop ändå? Paddikowski är inte Paddan enligt honom själv.

Paddan: Aha. Den uppdaterades inte av sig själv. 3-2 till Paddan mot Salle som jag ser det. BRa frågor allihop.

Paddan: Jag ser bara en trots att jag aldrig ägt ett cyklop.

Frisco: Det står faktiskt 2-2 i matchen mellan mig o Paddan.

Frisco: Nu såg du allt fel... Jag har faktiskt fått med två frågor av tre idag.

Salle: Ser att Paddan fått med en fråga idag. Det var roligt.

Man kan även chatta med Harald efter MittNytts sändning på deras sajt.

[url=81.92.65.172/svt/chatt3/]Direktlänk till chatten...[/url]

Inslag om MoDo och dess A-lagsjunisar på MittNytt om några minuter.

så borde Bert (från Sesam) och Pasi platsa i lika som bär.

[bild]www.icbm.de/~gmb/projekte/Phykologie/bert.gif[/bild]
Pasi?

[bild]www.modohockey.se/bilder/nyheter/chat_peter_pasi.jpg[/bild]
Bert (t.h.)?

Ingen likhet mellan OGGIE och Ernie dock.

mikenomad: Kan inte annat än hålla med. Vi sätter Tomten och Nalle Puh på det hela.

FORZA TACKA (som NyaZeeländarna säger)!

...så tycker jag att Krizans "rosa vätska" (se dagens AB) skulle granskas närmare...kanske lite naivt att erkänna så där utan vidare men tungan kanske, som det heter, "slant"...
Tror jag är nåt på spåren här nämligen, i värsta (bästa) fall ett otillåtet tillskott som med ens skulle förklara den närmast ofattbara förvandling Krizan genomgick från såll till vägg. Hela serien måste isf skrivas om och Modo bör tappa poäng i alla de matcher Krizan räddat er vilket innebär att kvalserie, och inte slutspel, är vad som väntar härnäst!

FORZA TIK

Frella: Jag tycker Pär Mårts ser törstig ut... Han har alltid påsar under ögonen och blodsprängda ögon.

Frella: Samma tanke slog mig. Få se... är slog ett bra ord att blanda in i en mening om Strömberg? ;-)

Lumber Jack: Tänker direkt på Strömberg ang tränaren som gillar att dricka...undrar varför?

Bissett19: Jag gissar på Per Ledin.

Med all rätt ska kanske tilläggas.

mattias - 74: Hehe, trash talk. Undra vad Houkko har fått stå ut med under de senaste åren...

Bissett19:

Kan ju knappast vara kåberg kom jag på.. Han skulle väl inte försöka psyka sina egna :-)

Bissett19: Ser man till de spelare han nämner som är lätta resp svåra att psyka ut borde det röra sig om en spelare i BIF eller Mora. Jag tror stenhårt på hårdingen Ove Molin.

Bissett19:

Jag tror också på Kåberg...

Bissett19: Ja eller kanske Per Ledin. Vad har han för nummer? 97?

Salle: psykkriget är igång,denne "anonyme" spelare lär väl vara nån FBK:are........

Lättast i slutspelet att psyka ut?
- Andreas Salomonsson i Modo. Han har jävligt taskigt psyke. Det brinner direkt. Mycket rolig att reta upp. När han blir arg kan han slänga ur sig vad som helst. Att han ska knäcka ens näsben. Det är sånt där fjortistjafs.

www.expressen.se/index.jsp?d=751&a=541915

Mitt tips är Nr 27 i FBK!!

Salle:

Därför jag är så smal då :-)

Hawerchuk: Intressant att Tomas Ros klagar på MoDos hanterande av informationen om P & P och menar att man borde göra som LHF och meddela i god tid för fansen hur det blir med artistskattespelarna istället för att mörka så länge som möjligt.

Det var ju en evighet sedan... eller var det kanske bara för tre dagar sedan... som LHF meddelade sitt beslut.

"Utan krizan... ja, jag vågar inte ens tänka på hur många mindre poäng modo hade haft i serien då, hade det ens räckt till en slutspelsplats?"

Ja, han är en del av laget.

"Det var säkert inte krizan du tänkte på va? Utan mer på pardavy och pavli!"

Precis.

"Båda dessa har ju gjort en hel del poäng, men jag förstår ju att ni vill släppa fram ännu en junior, ni har ju gjort det bra med tidigare juniorer."

Jo.

Hawerchuk: Det är ju slovakpacket som gjort att modo gått till slutspel öht.
Utan krizan... ja, jag vågar inte ens tänka på hur många mindre poäng modo hade haft i serien då, hade det ens räckt till en slutspelsplats?
Det var säkert inte krizan du tänkte på va? Utan mer på pardavy och pavli!
Båda dessa har ju gjort en hel del poäng, men jag förstår ju att ni vill släppa fram ännu en junior, ni har ju gjort det bra med tidigare juniorer.

Dawidovski: Men snälla du, ge upp, lägg ner, kom igen nästa säsong. TROLL!

Jag gillar tanken att ge Molinder mycket speltid. Bort med slovakpacket.

Dawidovski:

Synd.

Modoante: Man måste väl tordas prata med en moderator? utan att riskera att bli avstängd, fast jag antar att dessa sitter och gnuggar händerna och inväntar precis rätt tillfälle att stänga av mig nu. Det nöjet ska dom inte få.

Dawidovski: Ett litet tips lyssna på moderatorerna.

NuMo: Apropå ingenting... är väl till för sånt som inte är hockeyrelaterat? eller det kanske är till för alla utom mig?

Dawidovski: Allt som inte är ett hockeyrelaterat försök kommer att raderas, även om du inte tycker att du får de svar du förväntar dig.

NuMo: Som sagt, ni vill inte prat om hockey med mig, har försökt tidigare, men man får alltid nåt surt svar tillbaks, och det är mycket tråkigt!

Jag hör att du är en person som inte tål att höra sanningar, därav så jämför du mig med din lillebror... *asg* listigt snubben.

Dawidovski: Man väntar och väntar...på det första hockeyrelaterade inlägget från dig.

"Citat"

följt av.

"Å du rå?" (i olika varianter)

- Inte ens min lillebror håller så låg argumentationeteknik nuförtiden.

Poffa: "Jag har aldrig fel."

Du kanske kan skämta ändå.

Dawidovski:

Jag har aldrig fel.

Poffa: "Meeen, här valde du att helt fokusera på den del där du inte hade fel. Så ovanligt."

Och det gör aldrig du? nä, tänkte väl det, för du svarar ju på alla frågor, även dom som du hade fel i.

knaskamilla:

Ja, men då är det DBT.

Poffa:

"Java-programvara för din dator

VERIFIERA INSTALLATION AV JAVA-PROGRAMVARA

Följande Java-miljö hittades:
Beskrivning Din miljö

Java Runtime-återförsäljare: Sun Microsystems Inc.
Java Runtime-version 1.5.0_06

Du har den senaste Java-versionen"

« · 686990 · »