1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503551 inlägg · 4188 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Poffa: Du som inte verkar bangen på att köpa köksutrustning.

[url=www.blocket.se/vi/7429248.htm?ca=3_s]Kanske inte den moderna stilen men...[/url]

MODO-damerna i final, matchen sänds i svt 24.

Dragan 2k:

Tacklingarna är definitivt inte jämförbara. Men den likhet som finns är att båda spelarna hoppar inför tacklingen. Därför borde Joel fått en tvåa för charging. Det var endast dit jag ville komma.

..så är Hank i gott sällskap i NHL-centrarnas Top-20

11 JOE SAKIC COL C 70 27 43 70
12 PETER FORSBERG PHI C 53 18 52 70
13 MIKE MODANO DAL C 70 26 43 69
14 HENRIK SEDIN VAN C 71 18 51 69

Fan, vad poäng han producerar där nere i sarghörnet....

Poffa: Är tacklingarna jämförbara? Joel kommer väl i det närmaste och träffar LHC spelaren framifrån. Träffade inte Öbergs tackling Nordström i ryggen när han stod med ryggen mot spelet - alltså i rikting mot plexiglaset.

Om jag skriver osammanhängande beror det på att jag ännu inte hämtat mig från vår semifinalspärs.

Poffa: Men i LLA så håller Lärking samma (låga) nivå på drillandet som i kvarten.

...så hoppar Joel Lundqvist in en tackling framifrån mot en LHC-spelare. Domaren friar. Med tanke på att det var en av grundanledningarna till att man förlängde avstängningen på Peter Öberg så tycker man det hela är lite märkligt.

Så får man ju hoppas att denne person satte en slant... eller flera... på matchen mellan Liverpool och Birmingham.

Icing-Ove:
Äh, ni hittar boxing-snutten här...

Kom ni ihåg den här snubben....

Frisco: Haha. Försöker sätta mig in i spelarens situation.

"Du. Jag vill att du proppar ngn spelare. Vem som helst. Stopp! Inte så fort. Du glömde dessa schyssta gamla pilotbrillorna jag köpt efter jag haft Charlie Bronson Death Wish videokvällen. Jag visste väl att de skulle komma till användning"

Dragan 2k: Det var därför jag skrev att Bulan håller stilen!!:-)

Frisco: Fast den här incidenten är betydligt roligare. Jag menar. Vem fasen kan över huvudtaget komma på tanken att skicka ut ngn på isen med ett enda syfte att proppa någon utav bara helsike iklädd solglasögon.

What was he thinking:-)

Portello: Äh, jag bara nämnde nånting om när Bulan från båset i sin ynklighet slog Magnus Hedlund i huvudet med klubban och sedan teg som muren när Skrbek fick matchstraff för händelsen.

Frisco: Haha.Vad skrev du? Och vad svarade D?

Poffa: Bulan håller stilen!!

Skrev förresten ett inlägg om Bulan i Färjestadsboken men Davidovski blev ledsen och svarade på inlägget och sen blev allt bortraderat.

Och Bulan Berglund fortsätter visa sin klass. För några år sedan slog han en MODO-spelare i huvudet med klubban, från båset. Sedan lät han Skrbek ta skulden. Nu är han i blåsväder igen...

Icing-Ove:

Glöm Hållberg. Schweiz eller Färjestad gäller där. Niklas Nordgren kan ni nog också glömma. Kommer han hem väljer han säkert Timrå.

Icing-Ove: voer inte helt fel att kunna ställa det laget på fötter i våran nya Swedbak Arena nästa säsong.men saknar nån bra pp back i den där uppställningen.och det fjärde kedja vore inte helt fel heller men annars bra.

Sen lägger vi till Niklas Persson, Kalle Kerman och Johan Ryno, så ser det finfint ut, äh vafan vet jag....

Modoante:

Horava-Svartvadet-Salomonsson
Timander-Jonsson

Weinhandl-Sundström-Nordgren
Alavaara-Hållberg

Öberg-Hellström-Tuominen
Viklund-Enström

Vore inte dumt i nya arenan.......

Icing-Ove: Kanske vore dags Ecke att slå en signal till Weinhandl för i modo lär han nog inte bli petad iaf.

...så verkar Weinhandl vara petad i sitt nya lag också. Tufft för Enöga helt klart.....

...så har Hirsch och Hadelöv samma räddningsprocent efter första perioden.

Dream Team:

För att förtydliga så har Ala sagt att han flyttar hem om MoDo vill ha honom. Det slår väl ändå att han har sagt att han trivs i Göteborg? ;)

Dream Team:

Alavaara har färdigställt huset i Övik, han och familjen vill hemåt. Allt annat än MODO för honom vore en skräll.

Poffa: Alavaara har väl å andra sidan vid ett flertal tillfällen påtalat hur bra han trivs i Göteborg, och att en flytt skulle kännas långt borta. Fast det är ju klart, trivsel är väl inte allt.

Poffa: Ja då blir Hegerfors överlycklig när han kan mala på om Djurgårdsmatchen igen...

Lumber Jack:

Glöm Hållberg i MODO. Istället för Damgaard kommer "Alla borde vara som Alavaara".

Poffa: Vem vet. Kanske Silversurfar´n går in istället för Damgaard.

Dragan 2k:

Glöm Hållberg i MODO.

Så ser jag att hockeycentralen har satt upp Per Hållberg som eventuellt nyfövärv för er inför nästa säsong.

Då vill jag passa på att gratulera till nästa års finalplats.

Dream Team: SSK gick ju ut med annons på sin hemsida i Januari att man sökte en ny sportchef......

Dream Team: Vicka jävla fråågäärr... ;-)

Poffa: Läst på Hockeyligan.se:

"Södertälje Sportklubb och tränarna Mats Hallin och Ulf Taavola har gemensamt kommit fram till att avsluta samarbetet. Leif Strömberg tar över som tränare av Södertälje Sportklubb med omedelbar verkan. Kontraktet med Leif Strömberg sträcker sig över kvalserien."

Om detta innebär ett slut även som sportchef vet jag inte. Att man kommit överens om ett slut på något plan torde väl iaf vara klart.

Dream Team:

Som tränare, ja. Men som sportchef har han då inte fått sparken än i alla fall.

Poffa: Nej, han avgår efter säsongen!!!

Poffa: Fick inte både Taavola och Hallin sparken?

Frisco:

Betyder detta att redan stökiga Södertälje (staden, inte klubben) får ytterligare en kriminell att föda?

Förresten, kommer Hallin sitta kvar som sportchef?

Frisco: Strömberg förtjänar väl åtminstone ett lycka till. För det är inte någon lätt uppgift han har framför sig.

...så får vi väl önska Leif Strömberg lycka till i Södertälje Sport.

så har jag betraktat lite orsak och verkan "au naturell" ett bra tag.

Dagens väderförhållande har skapat en lekstuga, alternativt avancerad flygskola, för traktens kajor (eller nån annan gråsvart fågelart).
Det måste bli nån slags uppvind efter grannkåkens fasad och på den vinden lattjade, väldigt elegant, ett halvdussin fåglar. Det roliga var när en av dom flög runt ett tag och sen landade för at ge plats åt nästa show och så höll dom på. Mycket elegant och sevärt var det hur som haver.

Dumt att man inte tog fram DV-kameran så här i efterhand...

Frisco:

Tänk, har du också drabbats av detta fenomen? Fruktansvärt irriterande, hoppas Marcus kan lägga in en "blocka brev från oönskade avsändare"-funktion under natten.

...så får jag visst brev hela tiden för tillfället trots att jag har sagt bestämt nej till dessa. De dyker upp hela tiden, de kommer i flockar.

...så är jag glad att jag inte kommer från Åhus.

Poffa: Det verkar som Domarkåren redan fått prova på maskinen du beställt.

www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=45207

Poffa: Hade du bott i Storbritannien hade du kunnat skaffa dig en sån här också, för att få en riktig skumkrona på din Guinness.

Poffa: Aha, det var alltså maskinerna som började säljas först i Maj. Jag som trodde att de öppnade kranarna först vid den tidpunkten.

Paddan:

Jag tror du vimsigare än vanligt, paddskrälle.

« · 697304 · »