1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 504912 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
wap.hockeysnack.com
Jag är allergisk mot hästar...
För övrigt borde vi värva stalle, för det kallar jag flickvännens lillasysters häst. Underbart.

Nikki:

Du är lurad.

Nikki: Frågan är om det är värt det ändå alltså...

wap.hockeysnack.com
Hon lovade mig godis!

Nikki:

Korkat att följa med sin flickvän på hästhoppningsträning, tycker jag. Du borde ju ha kunnat räkna ut innan hur tråkigt det skulle bli.

Nikki:

en värmlänning som försöker att prata norrländska... har du sett på fan ;)

wap.hockeysnack.com
Skicka'n te svärmo'

Nikki:

Det senaste är väl att Timander brände en sats med kanelbullar.

wap.hockeysnack.com
Det är jättekul att se på sin flickväns hästhoppningsträning. Ge mig lite hockeyskvaller!

Poffa: Äh, det räcker med att titta lite drömskt på Lauren Graham... medan jag sitter och läser befolkningsgeografiska artiklar.

Paddan:

De kommer inte ta av sig kläderna i det här avsnittet heller, så se du på fotbollen.

Poffa: Wow wow wow (+ ett wow).

Poffa: Jomenvisst, jag kan hålla med om att det var ett enkelt val av tv-program att se för kl 20.00 börjar ju Gilmore Girls...

Lumber Jack:

Kamma håret ur ögonen...

"I oktober är det tre lördagsmatcher hemma, varav två är mot de lag som ansluter från kvalserien och den tredje är mot HV. 7:e, 14:e och 21:a. En lördagsmatch i november, mot Frölunda. Ingen i december eller januari. Två i februari, Linköping och Timrå. Och i mars är det en enda omgång och den går en fredag, hemma mot Mora.

Så 6 lördagsmatcher hemma, en fredagsmatch hemma (+ 1 i mellandagarna).

Runt jul är det 19/12 hemma mot SSK (eller ersättande lag), 21/12 borta mot Mora. 27/12 borta mot Frölunda, 29/12 (fredag) hemma mot Färjestad (VM i fylla på alla utom mig?)."

Lägg speciellt märke till delen "Så 6 lördagsmatcher hemma, en fredagsmatch hemma (+ 1 i mellandagarna)."

Ni och vi får en lustig avslutning på nästa säsongs seriespel:

28/2 Mora-Modo
2/3 Modo-Mora

Poffa: Nä, då var det bara en fredagsmatch det var tal om...

Få se, 20.15 på TV4 är det SM-final nummer 6. 20.45 är det Milan - Barcelona på ZTV.

Lätt val.

Lumber Jack:

Om jag inte missminner mig fick du det där presenterat för dig redan i ett tidigt skede.

Poffa: Sex lördagsmatcher, varav fyra inom fem veckor är en dålig spridning. Två fredagsmatcher och en match på trettondan (eller vad den nu heter) ger dock några fler kvalitetsmatchdagar. Men jag hade hoppats på mer.

Poffa: Har inte orkat att kontroll läsa me ndet verkar som ni slipper oss hemma iaf. Däremot så såg jag att vi fich Göteborg borta två gånger. :-)

Paddan: Sedan kan ju de på åffisijälla börja att oroa sig för placeringen av bortaklackssektionen nu, när LHC blir första bortalaget som spelar elitseriematch i nya arenan.

Nikki:

Bah! När det väl händer något inom hockeyn, då skriver vi. I övrigt fyller vi ut tiden.

Poffa: Trevligt, trevligt. Skelleftesupportrarna brukar ju kunna skapa bra stämning på läktarna och dessutom blir det intressant att se hur mycket ryggsäcksfolk det fortfarande finns trots sportpubarna.

wap.hockeysnack.com
...så saknar jag ett vettigt modoforum. Officiella suger och här pratar ni om allt UTOM hockey ;)

Paddan:

LÄNGTA!!!

Lördag 2006-10-07 15.00 * Swedbank Arena MODO Hockey - Skellefteå AIK

Paddan:

Det stämmer på pricken.

Poffa: Återstår att se hur din "förhandstitt" stämmer med det slutliga spelschemat för den kommande säsongen.

Poffa: Tydligen kan man värva supportrar också, eller vad ska man tro om detta rykte från Hockeycentralen: "Westerlind till Umeå?"

mattias - 74: ?!?!

Nu förstår jag inte?

Om du menar Hedlund så skrev jag ju OCH, jag har honom som personlig favorit och är fortfarande ledsen över att han inte fick Pirros förtroende i MoDo...

mattias - 74: Vi provar igen.

"Det blir Leksand, där hamnar ju alla gamla avdankade spelare (OCH* Magnus Hedlund)"

*OCH!

Gidde:

Förklara varför man skulle vara avdankad vid 24 års ålder....

Poffa: Det blir nog Modo... Man är säkert för lat för att leta efter nya och bättre spelare, så det känns mer bekvämt att förlänga med en medelgod spelare.

Poffa: Det blir Leksand, där hamnar ju alla gamla avdankade spelare (och Magnus Hedlund)

/Gidde

...så verkar det inte bli Malmö för Jesper Damgaard. Hoppas det inte blir MODO heller.

Portello: Äh, själv tycker jag att vi bara behöver kalla in honom när det är matcher mot LHF så att ni får känna er lite knäsvaga igen istället för att vara så styva i korken ;)

Paddan: Tycker att Tommy gör rätt i att stanna där han är.I ES vill jag inte se honom :)

Poffa: Tja, att bo vid Bodensjön verkar ju inte vara helt fel. Måste vara ganska behagligt klimat också, antar jag.

Paddan:

De trivs dessutom väldigt bra där nere. Tydligen har de fått en väldigt behaglig tillvaro med allting ordnat runt omkring ishockeyn.

Poffa: Ser på eliteprospects att det blir en tredje säsong i Bregenzerwald för Tommy P.
123 poäng på 69 matcher är ju inte helt fel, nog för att det är i Österrikiska andraligan, men ändå.

Paddan:

Jo, han är bra. Men så har du ju Wilde som väger upp alla bra spelares tröjor. Ja, faktiskt alla bra spelare i världens tröjor. Den tröjan är som the anti-christ av alla tröjor.

Poffa: Jahapp, så nu är MIKA! heller inte bra... helt plötsligt...

Paddan:

Va, han är ju bra? Skulle du förstöra din streak?

Poffa: Hehe, själv hade jag valt Tuominens tröja utan att tveka.

Det är ju typ mitten av månaden, och det här är ju inte den första auktionen i år. Folket kanske är less på att ha för stora matchtröjor hängandes :p

Paddan: Det verkar som att folk ej vet om Sportauktion.

Paddan:

Tja, 1500 för Tussilagos tröja är ju som hittat. Skulle jag bjuda på någon tröja, då är det den.

Frisco: Då får du nog vänta väldigt länge, såvida det inte händer att någon bara ringer på dörren och ger mig ungefär 2.000 kronor utan vidare. Väldigt dåligt med bud generellt sett på de där tröjorna.

knaskamilla: Som jag ser det skiljer det cirka 4 månader mellan julbord och påskbord.

Poffa:

En annan åt påskmiddag idag. Vad är egentligen skillnaden på julbord och påskbord? Ja, min fasters påskbord är då i alla fall väldigt nära ett julbord (fast det är mer kolsyra i julmust än påskmust, eller hur det nu var). Att äta sig proppmätt och dricka mycket påskmust precis innan man ska ut och åka 40 mil var ingen höjdare.

« · 708373 · »