1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505099 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så undrar jag om AIK ska spela i kvalserien nästa vår.

Poffa:
Sa jag verkligen det? Hm, tveksamt, men jag är generös så ta du ett par tre till...

Sannes:

Vad sa du? Ta en till? Ja, okej då...

Poffa:
I detta fallet behöver jag inte tjata skulle jag tro....

Sannes:

Självklart. Ber du om så "bra" saker så ställer jag självklart upp.

Poffa:
Kan du ta en för mig också?

Paddan:

Bara för den där artikeln så ska jag ta och hälla upp en fatöl till. Moahahahaha!

Paddan:

"Brewing giant Carlsberg currently does not list its full ingredients on its packaging. When asked, though, the firm says its lager only contains water, yeast, malted barley and hops."

Poffa: Nu när du blivit "hemmaöl:are" så kanske du borde ta en titt i den här artikeln.

"Fancy a refreshing pint of betaglucanase? Or maybe a thirst-quenching glass of propylene glycol alginate?

These chemicals do not sound remotely appealing. But if you have ever had a pint of cheap lager or ale, it is likely that you have sampled both of them."

Paddan:

Leverantören heter ProAvia och de är helt vädelösa.

Gusse:

Men nu!

Paddan:

Inavel! Svågerpolitik! Äh, sluta stödja lokala företag och lägg ut saker på någon som kan...

knaskamilla: Intressant, ornskoldsvik.se fungerar inte heller. Tro om de också har samma leverantör.

Gusse:

Underbart är kort?

knaskamilla: Men inte nu!

...så fungerar åffisjella nu.

Så var Antos med familj på hemmaplan. Dom handlade inget godis dock. Det gjorde inte Micke P heller. :-(

Så får vårt bekanta finntroll Riksman spela i ett Helsingforslag nästa säsong, det vill säga Jokerit. Precis som jag avslöjat för ett par veckor sedan, om det nu var här eller på officiella.

MODOJohan: Nu spelar ju inte Warg center i landslaget utan går som vänsterforward. Och skulle han centra så skulle han säkert få mer uträttat än A.Karlsson iaf.

Poffa: Skulle spilld mjölk i ögonen vara underbart?

...så var det underbart i skogen. Satt uppe vid vindskyddet på Skyttis. Grillad korv, grillat kött, Loka Hallon/Grape och trevligt i störst allmänhet. Dessutom sol i ögonen och spilld mjölk. Helt underbart.

Paddan: Nja en och annan gubbe och några skägg var väl rätt men annars är det amerikansk så det förslår. STORA bilar med STORA V8-or.

Salle: 1:a maj-garaget, hmm... gubbar i skägg bärandes polyesterkostymer som dricker Stolichnaya, talar om att krossa kapitalismen och avnjuter berömda tal av Andropov medan de mekar med sina Moskowitch. 

Paddan: Inga demonstrationer här inte. Det var ju 1:a maj-garaget och ÖMCC's öppna hus.

Salle: Så för att kombinera flera sysselsättningar stod du alltså och varvade en moppe utanför skatteverket samtidigt som du lämnade in deklarationen ...och demonstrerade mot bensinskatten genom att åka varv efter varv runt torget.

Dream Team:

Bitter för att en medelmåtta lyckas bra i ett halvbra lag? Näpp.
Ville bara se en bättre center än Warg på den platsen.

Poffa: Ut i skogen??? På 1:a Maj??? Då måste man ju in till stan och göra sin årliga plikt.

Jag har varit istan och gjort (nästan) alltihopa du skriver om dock.

Korv m Bröd √
Köttbit (med bröd) √
2-taktsrök i ögonen √
Goda vänner √
lägg till en glass, läsk o bulle samt lite ögongodis av olika sort.

Dessutom så lät det så mycket mullrigare på Torggatan än vad det gör ute bland tallarna.

wap.hockeysnack.com
MODOJohan: Bitter, eller?

MODOJohan: Fredrik.

Han har förtjänat en plats.

så borde det väl finnas bättre centrar vad det gäller VM än Fredrik Warg? Vilket hån mot svensk ishockey...

Warg, who?

Johan Hägglund är klar för Leksands IF. Nu har iallafall Leksand en 82:a i truppen.

Poffa:

Rök i ögonen, härligt? Jag är skeptisk.

Nä, ut i skogen och grilla lite. Korv med bröd, kanske en köttbit. Lite potatissallad och rök i ögonen. Allt tillsammans med goda vänner. Härligt!

så undrar jag om någon kan hjälpa mig att konfigurera min gamla skruttmobil till wap-duglighet. Det ska fungera, men jag får fasiken inte till det. Det är som sagt en gammal skrutt, en SonyEricsson T68i.

Poffa: Do´h :)

MODOJohan:

Swehockey... 

Poffa: Du råkar inte ha en länk?

...så får Timmy åka ut och resa. VM-spel för hans del.

Martin S: Precis.. men ska man då till staden som aldrig sover så är det klart att ett boende är överambitiöst.

MODOJohan: Du sa inget om boende....

Martin S: Vart får jag bo då, då? Downtown Brooklyn?

MODOJohan: New York.

Ingen Sundström på isen i nattens match mot Canes, börjar han månne längta hem till det där husbygget med den tillsynes malplacerade tornpåbyggnaden?

Icing-Ove: Hahaha! Nej, men det var inte så jag menade. Im not on a suicide mission here aight ;-)

MODOJohan:
Tja, be en lodis knäppa dig för 3000 spänn så når du in i oändligheten :-)

så undrar jag hur långt bort man kan komma för 3.000 kontant? Någon som vill våga sig på en gissning? Alla förslag är välkomna

wap.hockeysnack.com
Paddan: Det finns mat kvar.

Så måste Stockholmarna vara ett särskilt härdat släkte som, enligt nyhetsrapporteringen trotsade det kyliga vädret för att gratulera Kungen. Stackars Stockholmsbor, bara 12 grader varmt. Vilken tur att det finns dunjackor...

Hmm, man kanske inte skulle impregnerat skor i rum utan ventilation.

Stort grattis till vår förre målis Riksman som blev utnämnd till bästa målvakt i finska ligan..

« · 714067 · »