1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505299 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Lumber Jack:

Söka sig till civilisationen? Nä, jag sa ju att jag skulle till Sollefteå. Det är väl ungefär precis i motsatt riktning.

Golfbanan var i alla fall riktigt rolig. Inte så svår, men med trevliga banor. Väldigt fina greener för att vara så här långt norrut och så tidigt på säsongen.

Bad_Brett: "...rena rama rockkonserten med skrikande blondiner i pit:en." Åfan, ni hade alltså orgier på scenen. Eller var det jag som fick fel associationer 

Salle:

Detta påminner mig om en kväll för många år sedan då det var obligatoriskt att gå på en danskväll med skolan. Då stod Blender på scen och spelade dansbandsmusik hela kvällen. När dansen äntligen var slut, klev jag upp på scen och slet åt mig gitarren och brände av "Sheena is a punk rocker" tillsammans med ett par vänner. Dansbandsstämningen förvandlades till rena rama rockkonserten med skrikande blondiner i pit:en. Blender såg en aningen tagna ut. Antar att det var för att vi spelade så otroligt bra att de inte visste vad de skulle säga.

...och på tal om Blenders trummis: Större fjolla får man leta efter.

Salle:
Nu jädrans är vi ju helt överens.

Sannes: Jag är aldrig elak... Jag är nog bland dom snällaste men retas lite gör jag som oftast. :-)

Jo det har jag/vi märkt. ;-)

Salle:
Undrar hur stygg du blir när du öppnar balkongdörren helt.

Hallå där, du borde väl ha upptäckt på alla dessa år jag har varit på HS att några bra repliker har jag aldrig.

Sannes: Jag öppnade balkongdörren lite till.

Var det den bästa repliken du kunde komma med förresten???

Salle:
Nämen, var fick du all luft ifrån helt plötsligt....

Sannes: Ja du är ju riktig uråldrig ju. Sen är killar ju mentalt yngre än tjejer så det skiljer ju än mer. :-)

Salle:
Borde jag? Okej då, jag är ju hela tre månader äldre än dig ju...

Då var man klar med texten till modo's kamplåt. Av någon anledning så har jag fått för mig att den inte kommer att passa till låten, så jag får helt enkelt se till att de skippar den låt som de valt och väljer mitt alternativ i stället som utan tvivel måste vara bland det bästa som skrivits... Eller kanske inte.

Hela förslaget finns på presentationen min, dock hyser jag inga tankar på att jag kommer konkurera ut någon.

Sannes: Det borde väl du veta bätttre än jag...

Salle:
Ålderskrämpor?

Sannes: Jag har ingen annan förklaring på det.
Jag får så här en 4-5 ggr per år och jag kan inte hitta nån orsak. Jag bara vaknar stel och öm i övre delen av ryggen. Igår var jag helt OK men nu så njaaa.

Salle:
Just precis så är det, den mannen är fasansfull. Jag skulle vilja höra den nya tjejen sjunga så jag kommer väl någon gång att stappla mig iväg på Blender.

Sovit på konstigt vis, vill du verkligen att jag skall tro på det......

Sannes: Du och ditt agg emot Blenders-trummis... :-)

Får så här ibland. Vet i f-n vad det beror på faktiskt. Jag har sovit på nåt konstigt sätt eller nåt

Salle:
Blenders, usch dom tycker jag inte om.
Ont i ryggen, vad har du gjort?

Sannes: Själv är jag lite sugen på att besöka Moliden och Blenders men jag har ont i ryggen så jag vet inte om jag skulle palla...

....så funderar jag på om jag skall ta mig till Liseberg ikväll och dansa till Grönwalls, eller skall jag åka till Tanumstrand och dansa till Date. Har visserligen ett alternativ till, det är att vara hemma och inte göra någonting, just nu känns det väldigt lockande måste jag säga....

En knäpp sak är att det står en gammal Volvo kombi på Poffas parkeringsplats. Har han verkligen bara åkt och golfat, eller har han månne flyttat?

Lumber Jack: Vilken lördag är det inte det???

Poffa: Jaha, det är till att söka sig till civilisationen. Fast idag är det inte så civiliserat då det är raggarträff i la´stada.

Poffa: Det är ju bra att Daniel håller hålvanan i trim medans Jessica är borta.
Kanske lika bra att han köper ett par jeans för att vara helt säker....

...så bär det nu snart av till Sollefteå. Eller, vi ska bara åka igenom den hålan, på väg till Sollefteå GK.

Frisco: Du, jäkla stor telefon du skaffat. Var det verkligen nödvändigt?

Frisco:

Du flyttade det relevanta först, alltså. Här har vi fortfarande ingen telefon, och internet snor vi från grannen.

...så verkar internet fungera bra. Det var en rolig överraskning. Härligt när de som lovar saker även fixar det. Telefonen är även den fixad och flyttad. Tack tack! Nu är det bara resten kvar. Annars känns det lite lyxigt med endast en dator och en telefon på 36m2.

Å visst ja.Dessutom har tandläkaren tagit en del pengar också.Usch.
Morgondagen kan då inte bli sämre.Eller?

Såhar detta varit en urusel speldag.Fel vinnare i franska öppna samt en jättedålig kväll vid pokerbordet.Då är man värd att få sörja med en stor ostburgare från sunes.

...så förlorade BK Örnen F-97 med 1-8 mot Arnäs.. :'(

Men förra matchen innebar en säker 4-2 seger borta mot MoDo ;-)

..så vann MoDo Fotboll idag med 5-0 mot Gideå /Husum.

MorganaLefaey:
Ja, om man tänker att varje gång Bartecko spelar match så kostar det Luleå 160.000 kr.

Inte mer än att varje åskådare får peta ner 40 spänn i Bartecko-skrammelbössan varje match hela säsongen.

Kanske är värt stålarna i slutändan, vem vet.....

Poffa:
Det är Pontén som busar med dig Poffa. Ditt kopplingsskåp kanske hade kopplingar mot webbhallen där TPB hade sina servrar :)

Känns som om det här skulle kosta lite mer än det smakar. Jag menar 8 mille per säsong för en elitseriespelare.

Poffa: Äh, du får väl ta fram hockeyspelet och spela lite istället för att leta efter piratfilmer om såna där frilansande landskapsarkitekter, eller var det gloffspel det hette, på internätet.

Poffa: fw?

qwertas:

I så fall har de fått något lokalt problem i mitt kopplingsskåp. För för tillfället så kan jag endast surfa över port 80. Om jag försöker ansluta via FTP på port 21, till min webserver på port 8080 eller via VNC på port 5900 så blir det connection timeout.

qwertas: När väl poffa försöker att vara ödmjuk... Förstör inte det med skryt.

Poffa: Jag har också Telia som ISP, inte har jag några problem med stängda portar.

Fungerat klockrent både idag och igår.

...så känns det inte som en tillfällighet att alla portar (utom 80) på min internetanslutning helt plötsligt är stängda. Har Telia fegat ur efter gårdagens tillslag mot TPB?

Poffa: Mitthögskolan, ja han lär inte vara lärare där nu iaf för nu heter det mittuniversitet har jag hört.

Wayne Gresky: Ecce Homo-utsällningen vore mumma för Ö-vik. Det vore tvärcoolt att i foajen ha denna, bra för hockeyn, bra för Ö-vik.

Jag kom precis på att jag måste skriva i lika som bär-tråden.

Wayne Gresky:

På tal om Ecce Homo, han som spelade Jesus i de bilderna är lärare, eller var i alla fall, på Mitthögskolan i Sundsvall.

hellge: Läste lite och såg att du gillade Ecce Homo, det man undrar är när vi får se utställningen Ecke Homo i nya arenan. Lesbiska hockeyspelare är ju dagens tema. Nån som ser den röda tråden i detta inlägg? Grattis du är ensam!

hellge: Bister saknas ju, men han har väl fullt upp med barnpassning nu. Sen är det väl några till som skulle ses som en tillgång, men i övrigt...njä!

Wayne Gresky: Sant, men det finns vissa som absolut borde värvas hit. Bister och ett antal andra fattas t.ex.

Det brukar väl vara ett stort FBK-troll här och trollet brukar matas rikligt. Enligt min åsikt är det FBK-trollet som brukar vara här både fetare och ihärdigare än FBK-trollet på modoforumet.

Wayne Gresky: Nu har HV hittat ersättaren till Stefan Liv, lämpligt nog heter han Langko(w)

Wayne Gresky:

Det har varit befriande ont om troll här lääänge. De flesta av de som dykt upp har gett upp efter ett tag.

wap.hockeysnack.com
Ang N.D så verkar pengarna vara slut på andra siden pölen. Tror Anaheim lade pengarna på Stingers

Tycker att somliga ska tala lite tyst om hockeysnack på modoforumet, det är befriande ont om troll här, vore synd om det ändrades...

« · 722479 · »