1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505301 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Lumber Jack:

Söka sig till civilisationen? Nä, jag sa ju att jag skulle till Sollefteå. Det är väl ungefär precis i motsatt riktning.

Golfbanan var i alla fall riktigt rolig. Inte så svår, men med trevliga banor. Väldigt fina greener för att vara så här långt norrut och så tidigt på säsongen.

Poffa: Sedan hade du ju tur med stormen, så bollarna blåste in på greenen istället för att vara spridda runt nejden i vanlig ordning.

Salle: Förra lördagen var det riktigt illa. En massa komplexfyllda människor med japanska motorcyklar hade någon form utav träff. Riktigt ruggigt var det med all plast och fyrtakt.

Lumber Jack:

Det blåste mest motvind. Oavsett vilken riktning man vände sig åt hade man vinden mot sig. Men det är väl typiskt Sollefteå, alltid motvind.

Poffa: Det skapar starka människor med en enorm karaktär, inga vindflöjlar här inte.

Poffa: Dessutom är jordmånen ypperlig för högklassiga backar.

Lumber Jack: Är det denna du åsyftar?

[url=www.kandi.se/Foton/772.jpg]Apropå högklassiga backar[/url]

Lumber Jack: eller är det nån av [url=lix.hisvux.se/~martin/Pistkarta.php?anlagg=344]dessa?[/url]

Salle:

Äääh, det är ju så klart backar fyllda med dessa han menar.

Poffa: Ett halvt rätt till The Poff.

MorganaLefaey:
Jättebra, en fin tanke. Nu har jag mångårig erfarenhet av modoiter och alla är mycket trevliga. Tyvärr vet jag ingen som kan läsa, men jag är säker på att jag träffat en som kan prata. Jag tror att mänskan var från Sollefteå. Föreslår att du spelar in låten på t ex en "Happy Tape" och distribuerar den i de djupa skogarna, så kan de spela den medan de mjölkar eller kapar timmer.

westerlind: bLACK dEBBATH !!!

Inget för parkbänkarna... De sojm försöker ljuga sig till en kultur, Äjsoffbäjjsarnautansjälduvet...

Lumber Jack: Så här ser den bistra verkligheten ut...

65selander: Brynäs överlevnad fångad på en bild där endast 33% är Brynäsare.

F´låt alla är visst Modoiter...

Salle:
Var du på Moliden igår och svängde dina lurviga?

Lumber Jack: Ojdå, har ni varit inne på Brynäsavdelningen av Madame Tussaud´s? Fast de har ju inte gjort en sanningsenlig avbildning av Olle, det saknas ju en gamnacke.

Sannes: Tyvärr inte. Det onda i ryggen släppte inte trots ett varmt bad och en liten promenad. Så jag blev på hemmaplan. Men idag är jag helt OK.

Paddan: Olle Polle går i många skepnader, den där kallar han "Jag blir nog en av grabbarna om jag har en Brynäströja och säger att jag älskar Tomas Dileva, men om det behövs tar jag av mig tröjan och sätter på mig en Lantmannakeps och leker bondeförbundare från Ramvik". Vi älskar honom i alla skepnader, men mest gamnackad, då är han som lugnast.

Lumber Jack: Jag fick ju äran att se den väldigt sällsynta "I am a speed-devil"-utgåvan av Olle på blått tvåhjuligt fordon, fast tyvärr inte den omotoriserade Tour de Köpmanholmen-varianten.

Salle: Ryggen? För att avnjuta bra musik krävs bara en rejäl nacke, och då snackar vi inte gamnacke utan en flexibel bängarvänlig och vältränad.

Salle:
Jag skulle inte tro att du missade något heller, hade det varit något annat band som spelat så hade det varit betydligt bättre :))
Själv tog jag mig ner till Liseberg och Grönwalls, det var faktiskt riktigt bra, det är ett suveränt dansgolv som de har där, sen är väl dansbanan i sig ingen höjdare men vad mer kan man begära.

Men det var trots dansandet ingen lyckad Lisebergskväll, jag vann ju ingen stjärnvinst, det brukar jag alltid göra. Så nu utgår jag ifrån att nästa gång jag är där så blir det minst två stjärnvinster....

Det är ansträngande att vara kattvakt, det är ju väldigt svårt att vakta något som nästan ständigt sover. Nåväl, dags att sätta sig på balkongen... läsa dagens DN och vänta på MotoGP.

Paddan: Är det nån form av Securitaspraktik du har?

Paddan:

Vill du ha lite utmaning? Tänkte om jag ska skicka ner vovven till dig.

knaskamilla: Då blir det nog mest synd om hunden efter att morsans katt visat var skåpet ska stå

MorganaLefaey: Text till MoDos kamplåt. Självklart en svengelsk omskrivning av Litauens bidrag: We are the winners of SM-guldet, we are...we are. Kompletterat med rip-offen från modohockey.se: Ich liebe dich, Mattias Timanderich.

Frisco: Äh, jag fick inte göra Securitaspraktik, de trodde inte att jag skulle klara av att vakta Poffas hockeybomb. På tal om konfetti förresten så var det fina tifon under dagens MotoGP-lopp även om det såg intressant ut med, vad jag tyckte såg ut som, killar som höll i röda eller vita Ducati-ark och samtidigt bar gula Valentino Rossi kepsar på huvudet.

Hawerchuk: Är du oskadd?

Wayne Gresky: Dom var vadderade.

Hawerchuk: Inte särskilt hardcore va?

Wayne Gresky: Jag är mer en softis. Tigerbalsam har aldrig behövts användas. Tubsockar och lovikavantar är min grej.

Haha! Här får alla rubrikmakare att nytt namn de kan tvista till om det går dåligt... Visserligen har det redan gjorts med Karol, men det borde väl inte bekomma dem?

knaskamilla:

Som Paddan redan skrivit i Brynäsboken så passar han ju bra i Kris(s)tan ;-)

Gidde:

Åfan. Du menar att du läser i BIF-boken, alltså? Det var ambitiöst.

knaskamilla:

Hehe, jag har de flesta intressanta böckerna tillgängliga... :)

knaskamilla:

Tycker dessutom Paddan fick till det väldigt bra med det där inlägget...

...Så ser aftonbladet väldigt konstigt ut nu...

Någon annan som har problem att komma in till snacket via menysystemet till vänster? Kan inte välja något lag och komma vidare utan får sidan kan inte visas, men om jag går in via heta ämnen så går det bra.

MorganaLefaey: Säkert någon hämnd för att HS-gurun Marcus en gång delade en filtallrik med en annan person, eller något sånt.

Paddan: För mig fungerar bara MoDo:s GB. Det räcker bra.

MorganaLefaey:

Fungerade inte för mig heller att klicka på länkarna, förrän jag stängde ner och startade om sidan.

Lumber Jack: Kanske är en attack från polisen... Numera får man inte dela tankebanor på nätet.

knaskamilla: Men dubbelpostningen fungerar alldeles utmärkt kan jag se...

Nähä, nu slutade det fungera igen.

LJ:

Jo, kanske för att jag inte kom någonstans när jag klickade på "skicka meddelande", utan var tvungen att öppna HS i ett nytt fönster för att se om mitt meddelande kommit iväg eller inte.

knaskamilla: Intressant, när man inte är inloggad funkar det inte att kolla på översikten. Men när man är inloggad så är det översikten man måste använda för att överhuvudtaget kunna läsa gästböckerna. Låter som ett fall för Agaton Sax... eller så är det han som knipsat av kopplingarna till gästböckerna.

Paddan: Jag kommer åt Motor där jag är moderator och Test men i övrigt så är det nåt tjall...

MARKUS!!!!

Salle:

Ja, man kommer bara åt de gästböcker man är moderator i. Och kanske testboken, då.

Poffa: Sedär, ni är något på spåret.

« · 722479 · »