Frisco: Så var det midsommar... Dags för frunch, tvagning och sedan bär det sydvästvart runt 14-snåret. För nu ser det OK ut åt vissa håll och oOK åt andra när det gäller vädret men vi håller tummarna.
Så glider jag nu ut mot midsommarfirande. Ni som ska vara med och vill mig något når mig på mobilen. Till alla er övriga så säger jag nu en riktigt trevlig midsommar. I morgon fortsätter dessutom festen med Öl-tält och fotboll.
GLAD MIDSOMMAR!
Lumber Jack:
Ack, du klentrogne. Håll dig du till kokt korv med bröd, likt femåringarna brukar göra när de vuxna äter surströmming.
Poffa:
Just innanför dörren och dags att borsta tänderna. Var är tandborsten? Jodå, i väskan. Så tröttsamt.
Aaah, Arlanda. Här har man ju aldrig suttit och väntat förut. Med på planet på väg ner i går var han som benämns som Rookie här i omröstningen. Han hade visst varit och golfat i Turkiet. Kanske mötte han "bomben" där, för han snackade något om pangväder och kanongolf.
Salle:
I så fall kvittade de halvdagar mot varandra, för semesterdag baseras alltid på 100% i arbetstid.
Salle:
Hur tar man halvdag semester? Semesterdagar räknas alltid i heldag, åtta timmar eller för personen normal arbetstid vid 100%. Att ta halvdagar semester går inte, däremot kan man ta halvdagar om man har komptid, arbetstidsförkortning, flextid eller annan övertidsreglerande åtgärd.
knaskamilla: Det låter konstigt. Man kan ju ta en halvdag semester så det borde ju gå att ta flera halvdagar också. Men sånt skiljer sig säkert från arbetsplats till arbetsplats.
Kickan: Det är vackert med folkdräkt. Hoppas din vistelse i det vackra Dalom är underbar.