mattias - 74: coach challenge där även den pissiga domaren ska kunna få straff. Helt sjukt att spelare kan straffas för alla möjliga fel dom gör men domarna kan göra hur många felbedömningar som helst utan att få konsekvenser.
jonsson: Leksand har alltså snäppet högre budget än Modo? Trots konkursbo. Och kommer förmodligen vara större favoriter än Modo inför nästa säsong.
Om inte annat är det är en liten försmak vad som komma skall när framtida klubbar åker ur SHL. Det är full satsning att gå upp direkt. Modo måste haka på tåget, så är det bara.
Vikingmodo : Därför jag tycker vi ska satsa stenhårt på Milan, Elton och nye backen från Räkriket... Menar att vi kommer vara effektiv om vi kan köra med dessa och lasta in tungt längre fram.
Leksand må vara en liten stad, men bygden runtomkring behandlar föreningen som om den vore någon slags statsreligion. Att de skulle gå i konkurs känns ungefär lika sannolikt som att dalmasarna frivilligt skulle prioritera mat på bordet framför att rädda klubben. Den dagen konkursförvaltaren knackar på dörren till Ejendals Arena lär ungarna i Dalarna få lära sig att “kärlek mättar bättre än middag”.
KRB: helt klart. Leksand har Falun/Borlänge inom ett kort avstånd, bara dessa två kommuner har över 105 000 invånare tillsammans. Lägger vi till Gagnef och Leksands kommun är vi uppe i 130k invånare. Är man från den delen av Dalarna hejar 95% på Leksand.
Går att jämföra med Mora som typ bara har supportrar från Mora/Orsa och vissa delar av Rättvik.
Leksands IF är ett stort varumärke i Dalarna och kommer aldrig att gå under. Finns många företagare i länet som gärna pumpar in pengar. Hockey är riktigt stort i området. Dessutom är dom en klassisk klubb och har likt MoDo många supportrar utanför länet.
mattias - 74: jadå, har rätt bra koll på Dalarna då jag tidigare bott i Falun, Borlänge och Mora i olika omgångar under 12 år. Tyvärr bor jag nu kust-granne med Lindholm, Markström och Bäckström pga jobb, men förhoppningsvis blir det flytt tillbaka till Dalarna inom 5-10 år. :)
Dalarna påminner rätt mycket om Ångermanland, med berg, trevligt folk, skön dialekt och fina vyer. Lite varmare och skönare klimat bara. ;)
Bästa hockeyminnet i dalahäst-land var under mini-lockouten 12/13 när man fick se Anze Kopitar och Bobby Ryan i högform i Mora/HA. Löjligt dominanta.
mattias - 74: Hossa var i Mora vid den tidigare lock-outen 2004. Ryan och Kopitar spelade där vid den senare lock-outen som bara varade en halv säsong. Samma säsong som vi tog in Alex Steen från nhl
Kopitar valde Mora då hans yngre bror spelade där den säsongen
jonsson: Enkel förklaring. Han vill kunna sitta efter karriären och berätta för barnen hur han den där NHL liraren Hermansson dribblat upp honom på läktaren innan han satte trissan i krysset.
Får ändå tacka TIK för att ha tagit bort livstids-ban för George nu. Midsommar i år får jag skriva igen där. Lovar att sköta mig och inte skriva nåt alls. Tack TIK!
Costanza: Kan du höra om dom kan ta bort Leffes ban också som räcker ända till år 292277026596? Så dum har jag inte varit, jag sa bara att Leif är en bättre tränare än Jokinen.
Willow: Berglund ska såklart vara en toppback i HA egentligen, vägrar tro att han har blivit så här dålig på bara ett år. Han studsar nog tillbaka om han får ordning på ryggen.
modomille: Kan inte se något som tyder på det. Hans kroppspråk och minspel kopplat till pådragna utvisningar skvallrar om att han framförallt är loj. Hade ryggproblemen varit så illa är det ju grovt tjänstefel att låta honom spela öht. Riskerar att förvärra skadan att påverka honom hela livet, om det är ryggen.
Jag kan inte släppa masspsykosen att fortsätta tro på Berglund efter den här säsongen. Han gjorde inte en enda gedigen insats, förutom att ibland rida på vågen av att motståndarna var risiga.
modomille: Mycket märkligt det där med Bellas rygg. Hur kan en spelare med dessa ryggproblem få så mycket speltid, dessutom i pp. Köper inte det resonemanget, känns som en dålig ursäkt till hans usla spel. Min teori är att han bara är klappkass. Skulle bli lika glad om han försvann som när bluffen Olofsson stack.
Golden boy : Jag undrar samma sak. Spelade vi en dyr back toppminuter utan att skicka honom till sjukhuset och kontakta Försäkringskassan. Ibland blir George tokförvånad även om det är en Sekt, haha!
Tarasov: Inte att flina och rycka på axlarna när man sätter laget i skiten i slutet på en viktig slutspelsmatch iaf, eller generellt när man drar på sig en utvisning.
Golden boy : Jag kliver in på MoDokansliet och styr upp allt när jag flyttat hem. Har ju all hockeykunskap med mig från er alla och åren på Hockeysnack. Kräver bara en snygg städerska runt mitt nya kontor.
Senaste om Hedman
Hoppas han kommer tillbaks i slutspelet då Tampa har bra chans att gå långt