1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498993 inlägg · 4183 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så kanske Hockeysnackpubliken vill se hur ställningen är i Hockeysnackligan på Experteleven (X11)?

Ja i så fall kan ni klicka här: www.frisco.se/x11/

En bild av Janne i Malmödressen, han ser riktigt glad ut. Han har nr 9 på ryggen.

Petey21: På snack om whisky så håller jag sakta på att repa ork efter mycket inmundiganade av just detta.

Efter kräftor & snaps, ost & kex så blev det lite kaka & whisky-provning.

Köpte en [url=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=474&Butik=0&SokStrangar=]Folke Andersson mix[/url] för att få prova [url=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=70550&Butik=0&SokStrangar=]Black Ribbon 21yrs[/url] men i mixen fanns en [url=www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=80724&Butik=0&SokStrangar=]Part Nan Angelen[/url] som vi tog av först och Jesus Amalia vad len och god den var. Black Ribbon 21 efter den rev lite mer och är riktigt god men kostar dock lite för mycket. Efter det var man lite bedövad så då fick Black Ribbon 10yrs duga innan jag hamnade på annan fest där den här på HS så ofta omnämnda Lorden fick "toppa" av kvällen.
Man kan lugnt säga att man bytte ner sig i kvalisort ju längre kvällen/natten led. Att man dessutom drack några burkar bärs gjorde att denna dagen gått i mosighetens tecken.

Salle: En liten floskel månne i den just nu pågående Champ Car sändningen:
"Christiano DaMatta satt på honom i kurvan"

Paddan:

När vi ändå är inne på det spåret kan jag inte undanhålla vad Göran Zachrisson just sa:

"När Mickelson går så där och ler efter ett så bra slag så ser han ut som en gräddbakelse."

Bilder på Foppa i Flyersmundering för den som vill se...

Icing-Ove:

En syn man inte vill se

Icing-Ove: Bilder på Svarten i ny MoDomundering om någon vill se hur nya matchstället ser ut.

Paddan:

Ser ju bra ut, det där. Reklamen kändes bra placerad också, för en gångs skull.

Paddan:

Hoppsan, till och med jag tycker det där stället ser riktigt snyggt ut. Snyggast på länge?

Danne_l: Tja, jag måste säga att jag är positivt överraskad av utseendet på det nya hemmastället även om jag faktiskt tror att det vita bortastället är ett strå vassare.

knaskamilla:

Reklamplaceringen har du väl ganska rätt om, men ändå vill jag lägga ut en enkel fundering om vad ColdSped hoppas uppnå med sin oläsliga klick? Måste vara någon subliminal effekt de är ute efter med tanke på vad de (antagligen) betalat för den. Vit text brukar annars funka ganska bra på ett mörkt underlag.

Trist att den tunga kassapjäsen Tofta-kalsongerna från Landskrona försvunnit från dräkten och föreningens plånbok också.

Nalle Sjuh: Tja, uppenbarligen samma sak som Fjällrävens röda reklam, och text i vitt som man fick ha falkögon för att upptäcka, på hemmatröjorna förra säsongen.

Nu vet jag ju inte hur pass alerta föreningen har varit på att uppdatera sponsorförteckningen på hemsidan, men Tofta står fortfarande kvar som guldsponsor.

Paddan: Fjolårets sponsorer antar jag, eftersom MQ och AXA oxå står kvar som guldisar. Det verkar i vilket fall som helst vara mer än madpaus i den skånska kalsongfabriken (länk).

Apropå paus så kanske man dessutom får hoppas att konkursboet moomin-reals uttåg ur kommunen kan ske så snabbt och smärtfritt som möjligt. Nordamerikaner brukar ju gilla att tanklöst gödsla pengar på hockey, om inte annat.

International Hockeyklubb? Smurfit Hockeyklubb? ...inget för Kemparna i sin himmel iofs, kanske.

Nalle Sjuh: Så har tydligen MoDo beslutat sig för att delta i dragkampen om Tommi Santala.

Paddan:
Sicak har spelat 2 säsonger med Santala i HPK och de är jämngamla, så vi kanske kan hoppas att Sicak agerar lockbete.

Icing-Ove: Annars brukar ju högar med pengar hjälpa till ganska bra att få spelare till klubben, så säger i varje fall Masken.

Paddan:

När jag läste ÖAs scouting av Santala fick jag det till en Lantz, men när jag läste Hockeycentralens ruta om densamme så blev det istället en Hjälm. Fascinerande.

Nalle Sjuh: Tja, så länge det inte blev en Wilde med Swärdh får man väl vara nöjd, antar jag.

Paddan:
Vem vill förhandla med en kille i knätofsar, som kallas för "The Worm" och har en stor prilla i käften, nä tänk nu till lite :-)

Icing-Ove: Man måste tydligen trycka på det här med lagsammanhållning och pysmys och sånt, det gör ju han den där The Schnapps

Paddan:

Du verkar tala i imperfekt nu när du är nöjd, men silly season i det 21:a århundradet brukar inte sluta förrän i februari. :-)

Jag håller på lillebror Kallur.

Nalle Sjuh: Ajdå, det smög sig alltså in ett "blev" istället för ett "blir". Tänk så det kan gå när man har sommarlov.

Vad gör Lill-Pröjsarn nuförtiden, kunde man inte få honom att skriva på för laget? Då återstår bara att lösa hur man får loss Anders "jag kommenterar snabbare än blixten" Hedberg från sitt nya jobb så har vi återförenat ett radarpar.

Paddan: Va, ska Hedberg och Lill-pröjsarn webradiokommentera i höst, är det vad du försöker antyda, lite diskret?

Öviks djungeltrummor är allt oförbätterliga och har alltid rätt, de. Hoppas inte Martin S och Tony S kräver MBL-förhandlingar. Jag är trött på Bengt Hedinska pressmeddelanden om kontraktsrätt :-)

Nalle Sjuh:  Jag måste säga att den här laguppställningen ser så stark ut att det bara är att inkassera SM-guldet.

Målvakter:
Mikael Zajkowski - Karol Krizan.

Backar:
Hans Jonsson - Tobias Enström

Jesper Damgaard - Tobias Viklund

Mattias Timander - Vladimir Sicak

Tommy Wargh

Forwards:
Pasi Tuominen - Per Svartvadet - Andreas Salomonsson

Miloslav Horava - Magnus Gästrin - Mikael Pettersson

Peter Öberg - Morten Green - Tommy Enström

Johan Dahlberg - Mattias Hellström - Johan Nilsson

Jesper Andersson

Paddan: Imponerande med 17 av 22 spelare som gått vägen via hockeygymnasiet iallafall. Sedan kan man ställa sig frågan är när MODO senast använde sju juniorer i en trupp? Då räknar jag inte med diverse dm genom tiderna.

Vart är Hedman förresten? Skadad? Eftersom Hella och Wargh är med i truppen så är ju Hedman inte ute på landslagsuppdrag.

Hm..Dahlberg kanske får chansen i Elitserien redan till hösten.

Nalle Sjuh: Förhandlingarna med Lill-Pröjsarn och Hedberg gick i stöpet, det blev för dyrt att flyga in Hedberg från Ottawa till varje hemmamatch så ni får nog nöja er med undertecknad och Tony S kommande säsong också.

Radion kommer förresten att sändas via www.sr.se kommande säsong.

Martin S: Ojdå, Oscar hade jag helt glömt bort. Får hoppas att inte MoDo-ledningen gjort det bara ;)

Lars Jansson verkar ju vara ungefär lika kry som Renberg för närvarande.

....så sätter sig Påhlsson på tvären:

"Center Samuel Pahlsson, a restricted free agent, did not accept his qualifying offer of $459,800. The team still retains his rights. "I want him back but I'm not jumping off a bridge if he doesn't come back," Burke said"

Frölunda nästa?

...så ska det åter igen bli intressant att se hur många från Ådalen och Nolaskog som kommer till Mästarcupen i Norrtälje. Jaja, de härliga damerna Kerstin och Astrid kommer säkerligen, men någon modoit under 60 år skulle vara ett positivt tillskott.

westerlind:

Modomartin? Är han fortfarande med i gamet?

scim: Vet inte, är han från Ådalen?

westerlind:

Ajaj, missade Ådalen.

scim:
Ok, jag förstår, pröva Fiskja - det är ett trevligt ställe. Där har min mamma vunnit en tävling i skidåkning.

westerlind: Lite Ådalshistoria för dig:

Nils Mesterton (C.F. Nils Mesterton), född 16 september 1888 i Stockholm, svensk militär; med kaptens grad befälhavare över den tropp från Sollefteå, vilken i händelserna i Ådalen 31 öppnade eld och dödade fyra demonstrerande arbetare och en åskådare. Ådömdes efter dessa händelser av krigsrätten i Sollefteå 8 dagars arrest utan bevakning.

westerlind:

Kerstin är väl 56, och Astrid är säkert ett par år yngre. Bara strax äldre än dig, alltså.

Frisco:
Jaså, bara en åskådare? Tack och lov siktade de bättre på den tiden, nu får man vara glad varje gång man går från en MoDo-match med hälsan i behåll.

knaskamilla:
Haha, spelar ingen roll, härligt att det finns några trogna modoiter på plats. Förutom de som skådar världen från Framnäsudden/Vintergatan/Gullänget/Nygatan/Bjästa vill säga.

westerlind: Jag är under 60, kommer från Nolaskogs och kommer att närvara på lördagens och söndagens matcher.

Martin S:
Oerhört, är du säker på att du bor i Ångermanland? Men du jobbar ju på SAS. Nåväl, alla otrogna är välkomna vad gäller mig. Hoppas nu att inte Brynäs åter igen krossar alllt motstånd och vinner Mästarcupen. Och varför det? Nja, sanningen att säga så har vi inte varit sådär fantastiskt nära SM-titeln de gånger vi gjort det.

westerlind:

Jag lovar att sitta här hemma och hålla en liten tumme för att Brynäs ska ta hem cupen i år igen. Eller, ja, jag kanske inte kan lova att sitta hemma - men tumhållande ska jag nog kunna fixa.

knaskamilla: Alltså sitter du ju samtidigt och hoppas på att Brynäs ska hamna i kvalserien. För dessa två saker har ju gått rätt mycket hand i hand de senaste säsongerna.

Dream Team:
Oh, vilken manlig intuition du har, Anders. Bry dig nu inte om knas, hon liksom Kickan älskar Brynäs, men de har ännu inte vågat träda fram.

knaskamilla: Vet inte om denna bild av Snyggjanne postats här tidigare, men om inte, håll till godo.

westerlind: Jag hoppas innerligt att ni tar hem Mästarcupen. Det är en riktigt fin tradition. Verkligen. Mycket bättre än de vidriga traditioner ni har haft mot oss under 90-talet. Hoppas sedan att det går hela vägen (ner i Allsvenskan) för er den här gången : P

För er som är intresserade. Det här laget ställer vi (Brynäs) upp med mot er i dag, klockan 15:00.

Målvakt
Johan Holmqvist (Markus Korhonen)

Förstafemman
#16 Henrik Bergfors - #7 Tommy Sjödin
#10 Antti Aarnio - #19 Nicklas Bäckström - #24 Tommi Miettinen

Andrafemman
#8 Martin Öhrstedt - #4 Linus Morin
#12 Andreas Dackell - #36 Mikael Lind - #14 Mathias Månsson

Tredjefemman
#5 Mikko Kuparinen - #22 Jörgen Sundqvist
#23 Björn Danielsson - #62 Mikael Wahlberg - #9 Henrik Malmström

Fjärdefemman
#28 Daniel Casselståhl - #3 Daniel Johansson
#21 Ove Molin - #11 Jonas Almtorp #39 Vesa Viitakoski

Utanför laget (ombytta?):
Niklas Andersson (#2)
Lars-Erik Spets (#27)
Fredrik Stridh
Kim Sunna

Ove Molin i 4:e femman, håller han möjligen på att varva ner. Jonas Almtorp kan man säga har kommit upp sig i stället, beror på hur man ser på saken.

Tommy Sjödin ger sig inte, han är en av profilerna i Brynäs som man får höja ögonbrynen för, fasten man småhatar laget. Håller på MODO och ibland pluppar 1999 upp.

MODO Hockey åker med följande trupp till Mästarcupen i Norrtälje:

Målvakter:
Mikael Zajkowski - Karol Krizan.
Tanken är att de skall stå två matcher var.

Backar:
Hans Jonsson - Tobias Enström

Jesper Damgaard - Tobias Viklund

Mattias Timander - Vladimir Sicak

Tommy Wargh

Forwards:
Pasi Tuominen - Per Svartvadet - Andreas Salomonsson

Miloslav Horava - Magnus Gästrin - Mikael Pettersson

Peter Öberg - Morten Green - Tommy Enström

Johan Dahlberg - Mattias Hellström - Johan Nilsson

Jesper Andersson

Tror att vi kommer att få höra att Horava- Gästrin-Pettersson gör poäng och den nya målvakten Krizan gör ett bra jobb. Får be en bön att ingen drabbas av någon skada, för truppen är ganska "tunn".

...så börjar skolan idag.

Poffa: Inte tycker jag synd om mig själv för det.

« · 563565 · »