1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500635 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Gusse:

Men ingen vet målskytten. Ska vi gissa på Milo?

Poffa: Jag gissar påååå öööhhh Gästrin

Poffa: Jag gissar på Peter Öberg

Paddan: 2-2 mårten..

Gusse: Med klubba så grön vem är väl så skön? Jo, Morten Green!

Tyvärr framkallar det där mästerverket från min sida nog bara kräkkänslor

Paddan: Tycker det börjar ta sig, ändå, vad det gäller färgvalet på hemsidan. Det har gått ganska exakt fem år nu sedan man först "släckte ljuset" där, men på senare år har det bara blivit ljusare och ljusare.

Nalles own wäbbsålutjåns (intesåmycketTM) tycker f.ö. att tvärgående balkar i diverse klubbfärger borde vara en standardingrediens i klubbsajter.

Paddan: nu har målvakterna tagit en snabb paus 3-2 nu..

Gusse: Tja, vi måste väl låta Timrå få känna på pucken ibland också ;)

Gusse: 3-2 till röd och vit fågelskit eller

modo_foppa: Du imponerar på mig med din käcka humor. Fortsätt så...

Dream Team:

3-3, efter mål av (eventuellt) Viklund.

Poffa: Hmm, är det någon brorsa till Tobias?

det var väl Viklunds första mål i A laget va?

VF-HV.. 1-6 Salo står.. eller stog...

Poffa: Vore ju intressant att få höra en kommentar om hur matchbilden är. Snabba spelvändningar har jag för mig att Harald tränade ganska hårt på de första isträningarna.

Gusse: Schjooo.

Paddan:

Här har du för första perioden.

Poffa: Tackar. Upptäcker att Micke P måste ha en vansinnigt tunn klubba. "Femton minuter in i perioden blev Modos Mikael Pettersson utvisad för hög klubba då han stoppat in klubban innanför Sanny Lindströms galler."

Paddan: Äh, det är nog bara ljug om att siffrorna är 3 lika. Den [url=www.modohockey.se/match_visa.cfm?ID=548]här[/url] sidan verkar väl vara lyckligt ovetande i vilket fall ;-)

Dream Team: Äh, ska du säga som trodde matchen spelades i förrgår ;P

Det där matchfaktat har jag för mig inte uppdateras förrän imorgon, eller möjligtvis sent ikväll.

Paddan: 2-1 målet gjorde Oskar Hedman..

Paddan: Ja, snacka om att vara ute tidigt i förväg. Eller att blåsa upp förväntningarna helt i onödan... ;-) Förväntningar, förresten? Vem är det som har det inför den här säsongen...

Dream Team: Tja, jag förväntar mig stora portioner ångest blandat med några små öar av outsäglig glädje och kanske rent av eufori. ...och det var ändå bara beskrivningen av mitt examensarbete...

Känns som en ganska oviss säsong, men jag hoppas att vi i MoDo ska kunna överraska lite nu och då. En plats bland de 10 bör vi kunna nå i varje fall.

Paddan:

Bland de åtta. Luleå, Mora, Djurgården och Brynäs kommer vi ha efter oss.

Poffa: Jag har inget flyt idag så jag säger att vi kommer topp 12.

Salle: Vad vad vad var det?

Paddan:

Svart svart Svartvadet.

Poffa & Paddan: Hur länge har ni tränat på den...

Paddan: Noterar med besvikelse att Johan Dahlberg inte är med ens i fjärdekedjan, hade hoppats att han skulle få chansen.

Salle: Det är det där som Poffa sysslat med på hemlig ort. Själv går jag brevkurs i inläggskoordinering

Paddan:

Hyssj! Jäkla skvallrare. Du lovade ju.

4-4 av Wennerberg. Timråspelare utvisade med under två minuter kvar. Kan vi få se en vinst för MODO kanske?

Poffa:

Slut. 4-4. Poäng. Eller nåt.

Poffa: Wennerberg och Warg gör båda mål, varför blir man inte förvånad?

Lumber Jack:

För att de numer är bland Timrås bästa spelare? Något som säger mer om klassen på ES än Warg och Wennerberg.

Poffa: Det tar sig, om inte annat komer vår derbygrupp bli en fin konkurrensfördel jämfört med DIFs utgångsläge.

Kommer nu inte Pavlikovsky med trivselmage á la Gascoigne till nästa vecka (peppar, peppar) så har vi ju faktiskt två offensiva centrar för kedjor på elitserienivå också.

Truppbredd och skador? Sådana bekymmer får lösas med lite besvärjelser och rituella danser under månsken.

Helt plötsligt lossnade målskyttet. 4 mål på 21 skott. Sällan man sett MODO ha sådan utdelning. I vanliga fall brukar det ju behövas 15 skott för att göra ett mål.

Poffa: Matchbilder utlovas i Mittnytts sändning efter sporten (22.15).

Salle:

Vilken tur. Jag får titta på Östnytt, jag.

Poffa: Dom brukar vara snabba att lägga ut senaste sändningen på nätet.

Poffa: Hmm, Östenytt...

Paddan:

Hon som är programledare nu är yngre, snyggare och i färg.

Salle: Tidigare har jag tyckt att de vita bortatröjorna är mycket snyggare än de röda, men nu tror jag faktiskt att jag vänt kappan och beslutat mig för att de röda är snyggare...trots de svarta axelsjoken. Blir tydligen mer reklam på tröjorna också. Såg att de hade M-Real reklam på axelpartiet.

Paddan: Jaså du vindflöjlar lite... Iofs föredrar jag nog hemmastället också men båda ställen är riktigt snygga.

Salle: Jepp, fast det kan ju kanske bero på att jag kan se min replica i ögonvrån varje dag. Men inget går ändå upp mot mina originalmatchtröjor.

Poffa:

Vet inte om du noterat det, men det verkar fungera i FF nu.

Paddan: Judas! :-)

Tur att jag inte behöver hålla med dig, bortatröjan blåser nämligen hemmatröjan av banan. Eller ja, med Södertäljes nya och "fräscha" val av nyanser så finns det väl snart inte statistiskt underlag för att kalla den "MoDos hemmatröja". Det får bli "Elitseriens hemmatröja". Rättvist så.

m-real? Pengar till sponsring? Man tackar och tar emot, men man får väl hoppas att nästa köpare blir bundna i åtminstone något år av ingångna kontrakt...

Nalle Sjuh: Eftersom, vad jag kan se, svart och rött dominerar Scaniarinkens färger efter ommålningen så undrar man ju om det också blir de färger som vi kommer att se i Laphroaig Coliseum, eller om det blir svart-gult a la FV...

Paddan: Jag har också sett de där bilderna från Södertälje, och av det där färgvalet får jag får mest en obehaglig känsla av att någon tänkt idka sadomasochism med 6 000 åskådare där. Saknas bara stolsklädsel i äkta läder och några tusen stearinljus.

Undrar vad Polarn o Pyret tycker om det här?

« · 579454 · »