1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501594 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Oerhört små smala siffror på tröjorna Modo hade igår. Fult.

knaskamilla:

Det fungerar inte i mitt FF i alla fall.

Poffa: Inatt gjorde Jocke Lindström sitt första mål för Columbus i vinstmatchen (3-2) mot Detroit.

"In the opening minute of the second period, Joakim Lindstrom threw a shot from the left dot at Howard. The puck hit the near post, ricocheted at a 45-degree angle off Howard's back and then dribbled into the net. "

Paddan:

Skoj för Jocke. Men nu går väl förbundet i taket. Om ett par timmar lär de väl "rasa" i Aftonbladet.

Nu blir det informationsmöte i en timme, sedan bil till Arlanda för vidare transport mot Övik. Trevlig eftermiddag, alla.

Poffa:

"2005-09-23
modohockey.se och Firefox!

Många användare av webbläsaren Mozilla Firefox upplever problem med modohockey.se. Det finns en liten "bug" i Firefox som gör att vår gamla stilmall från förra hemsidan ligger kvar i webbläsarens cache-minne.

Gör så här för att åtgärda problemen:

1. Högerklicka på modohockey.se (ej i topp-bilden)

2. Välj "This frame/Denna ram" och sedan "Reload frame/Ladda om ram"

modohockey.se skall fungera bra i de vanligaste webbläsarna och vi kan meddela att utvecklingen av nya modohockey.se har till övervägande del skett i Mozilla Firefox-miljö."

knaskamilla:

En bugg? I Firefox? Hur är det möjligt?

knaskamilla: Sitter och kikar på bild i Allehanda från gårdagens match mellan TIK och MoDo. Uppenbart har man fortfarande inte lärt sig att svarta siffror på röd bakgrund inte går att tyda särskilt väl, eller så är det något pyskologiskt

Konstigt, i min enfald trodde jag att man skulle kunna läsa en chattsession på Sportbladet när man trycker på en knapp märkt "Läs chatten". Men så logiskt var det tydligen inte. Inte än i varje fall.

Paddan:

Nu kan man läsa chatten. Man undrar ju lite vem han menar:

"Fredrik 20 säger: Vem är Modos största talang just nu, åldern under 20?
  Harald Lückner säger: Svårt att välja, vi har många talanger där. PÅ backsidan är Mattias Viklund en riktigt stor talang som jag hoppas mycket på."

Ni kan få en länk till. Salle är visst eltseriens bäste målskytt. Själv kommenterar han det med:

"Säg åt Wennerholm att inte snusa på hostmedicinen"

Poffa:

Ja, men det är ju faktiskt inte utan att man undrar vad Wennerholm grundar det på.

knaskamilla:

Visst är han en målskytt, men nog rankar jag flera andra spelare i andra lag högre. Hannula t ex.

Poffa:

Ja, men precis. Inte för att jag har koll på andra lags spelare, men min känsla är att det finns större målskyttar än Salle i ES.

knaskamilla: Man ska väl kanske vara glad att det inte var Lars Jansson som Wennerholm slumpade fram som elitseriens störste målskytt

Paddan:

Ingen fara. Inte ens Wennerholm är så dum.

Poffa: Tro förresten om man ska göra om fjolårets Dream Team-bedrift och ligga med i toppen till någon dag innan första delpriserna delas ut för att då sjunka som en gråsten.

Mot gaten. Läsa kvällstidningarna och ta mig en glass, kanske. Sedan en sövande resa med Dashen hem till Övik.

...så gör det ont att råka nypa sig hårt i handen med en tång. Men ganska intressant att ha ett blåmärke på insidan av handen.

knaskamilla:

...skrev hon, och lyckades sedan med samma bedrift i andra handen.

knaskamilla: .....så slår den här sidan nog rekord i antalet nonsensinlägg som inte har med hockey att göra....

rupert:

Det beror nog på om du jämför med andra hockeyrelaterade sidor eller med alla sidor i sajbejjymden.

knaskamilla: Om du får gissa, vad tror du då jag jämför med...? Äh...shiitisamma...jag ska förtydliga mig: Jämför med de gästböcker som på ngt vis är knutna till ett hockeylag och har för avsikt att dryfta åsikter och frågor som rör ishockey.

rupert:

Det har du förmodligen rätt i.

knaskamilla: förmodligen....men ingen skugga falla över er för det....lite förnöjsam läsning är det iaf ibland.

knaskamilla: Jag var förbi kansliet och hämtade mitt ståplatskort, ja ni läste ståplatskort, tro om jag blev glad att slippa biljettenbunten. Då Monica såg min förundran/glädje förtällde hon att alla VIP-kort är just kort medans Seriekorten är biljetter.

Marie Lehmann gjorde spelarintervjuer på några bänkar vid Fotbollsplanen. Först med Timander (som kom i sin osnygga folkvagnsbusspickis) och sedan med Svartvadet. Troligen är det väl inslag för helgens TV-pucksändningar. Om ni tittar nog då Timmy.intervjun sänds så kanske ni ser mig passera bakom i bil (vit Honda). Det hade även kluddats nya (?) reklamlogos på isen, LG och RBK Sports och TV-pucken-loggan i mitten, samt att dom höll på att klistra sargreklam vid utv.båsen.

Salle: Polarn & Pyret?

Salle: Förresten, när man har VIP-stå får man då platsen utmärkt på läktaren och de lämnar matchprogram mm på den platsen?

Paddan: Fråge tecknet vid nya loggorna gällde nog OM de bara var för TV-pucken eller om dom är MoDo´s ordinarie isreklam. Så inget polarn & pyret alltså.

Nej inget matchprogram men platsen borde man ju kunna märka ut. Jag står ju i princip på samma plats varje match ändå.

Salle: Jag skulle nog tro att det är isreklam för TV-pucken.

Själv tycker jag det är skönt med sittplats, speciellt bekvämt på lördagsmatcher.

...så jaaaaaaa!

Äntligen.

Frisco: Äntligen slut på skolveckan?

Paddan: Nej, den är rolig och lärorik. Jag lär mig saker varje dag. Jag är även glad för att jag inte varit till gallerian än.

Frisco:

Hade du varit i Gallerian vid fyra idag hade du fått se MoDo Hockey. Tuominen såg inte alls ut som det monster han sett ut som på bilder jag sett förr, utan tvärtom ganska timid. Hasse Andersson presenterade Morten som "Morten Griin...Grön...Green".

Förresten så såg de spelare som satt kvar på Stadium efter lagpresentationen för att skriva autografer extremt uttråkade ut. På tal om Gallerian.

knaskamilla: Gallerian ska jag besöka när lugnet har lagt sig. Kul med bild. Suddig som en fredagkväll.

Frisco: Så var Freddan på TV alldeles nyss. Jävlar vad han surrade, Wikegård fick knappt en syl i det Anderssonska munvädret.

Lumber Jack: Jag såg det hela. Ingen fick en syl i vädret. Freddan dominerade.

...så verkar tennisspelare precis som golfspelare oerhört överkänsliga när det gäller banornas kondition.
www.expressen.se/index.jsp?a=440981

Så skall jag nu gå till Selmas i Ludvika och börja mitt reportage "Mitt liv som Frisco" kommer nog med många spännande avslöjande om denna myt som har tagit sin tillflykt till mjölpallarna och sexfingerslandet ;-)

Stay Tune

65selander: Tant Selmas Brasseri. Där brukade jag dricka Wisby Klosteröl förr i tiden. Ha så trevligt.

65selander:

Mjölpallar? Jag tror min herre inte ska ha något mer.

För övrigt så han man nu spelat två rundor No Limit Hold'Em. Två vinster. Skönt när man blir ekonomiskt oberoende så här över en kväll.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Vafalls har du lurat av Knas veckopengen. Jakten om Friscos liv går vidare. Nu på Ilverdollar

65selander menar Silver Dollar.

Frisco:

Skönt att rättstavningsprogrammet Frisco är aktivt. :-)

65Selander:

Nej, knas har nog sina slantar kvar. Hon var inte kvalificerad till denna lilla turnering.

...så har Anrell en del sköna frågor i dagens spalt. Ungefär 25 stycken.

Poffa: Citatet på slutet är ännu skönare.

Poffa:

Knas spelade poker i Sundsvall igår. Hade hon inte varit tvungen att åka hem hade hon garanterat varit den som slutade som vinnare.

knaskamilla:

Tsss. Undanflykter.

Poffa:

Nejdå. Men jag skyller helt på han som skulle hem och gå på Dubbelpuben. (Tråkigt nog för de andra sex i spelet var det mina pokermarker, så ingen fick äran att vinna.)

« · 579779 · »