1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501951 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

knaskamilla:

Bah, ingen köper bortförklaringarna. Men du kan ju trösta dig med att det lät bra i alla fall.

Poffa: Jag skulle vunnit många bangolftävlingar om det inte helt plötsligt blåst upp till storm på 17:e banan. Nån gång har det kommit både hagel och drivis när jag haft det jag trode var en betryggande ledning med bara någon bana kvar.

...så ska jag ut i dagen ett tag. Bäst att passa på innan ovädret.

Ciao!

...jag tänkte nog försöka mig på att besöka den nya gallerian, kanske shoppa lite och så där. Sedan behövs det nog en städning här i lägenheten. Men nu in till stan. Heja!

Frisco:

Själv funderar jag på om jag ska gå ner på Gallerian och köpa ny skoimpregnering, eller om jag ska försöka hitta den jag packat ner.

Frisco:

Du har rätt, citatet på slutet är skönt. Så skönt att jag klistrar in det här, så ingen missar det:
"'Skämtar du? Hur rankar ni journalister? Jag förstår inte vad ni håller på med. Wennerholm måste ha supit. Säg det till honom. Förresten. Jag ska säga det till honom när jag träffar honom nästa gång. Är han nykterist? Säg åt Wennerholm att inte snusa på hostmedicinen.'
Andreas Salomonsson, Modo, efter beskedet att Sportbladets Mats Wennerholm rankat honom som elitseriens bästa målskytt."

...så har Kyösti Karjalainen hittills fabricerat två assists för Tierp i deras nuvarande 4-1-ledning borta mot Nalles moderklubb.

Division 1 på stats.swehockey.se - som att det inte skulle räcka med att man precis blivit med Canal (och säsongskort) igen. Nåja, de får allt slänga på division 2 där också om man ska kunna göra en riktig seriös satsning på ÖA-coachen.

...så tycker jag att vi tillsammans ska komma överens om hur matchtrådarna ska se ut.

De som röstar för att en tråd som ser ut så här: "INFÖR tIK - MoDo" ska tas bort omedelbums räcker upp en tass.

De som röstar för att matchtråden som ääven kan innehålla förhanssnack ska se ut så här räcker upp en hand: "Timrå - MoDo 15/1"

De som..........: "Luleå - MoDo, 7 oktober 2004"

Jag tycker att vi ska ha enighet under 50 tillfällen + ev.s.s.

Frisco:

Tass eller hand. Vad ska man räcka upp för att välja alternativ tre? En klöv? I vilket fall som helst så ser jag alternativ tre som det bästa.

Så borde det var förbjudet att borra utanför folks fönster 8 på morgonen.Man kan ju tro att väggarna ska rasa in.

Poffa: Då jag nu sitter på lånad uppkoppling, då min dator av någon anledning gav upp i lördags, så kommer jag att posta mina inlägg på någon anslagstavla någonstans i kommunen.
Kopieringspapper, pennor och häftapparat måste inköpas.

Hyfsad elitseriedebut av spelaren som vunnit sm-medaljer med MODO, Mathias Månsson hade 1+1 idag då Brynäs vann säsongens första match.

Tänk vad mycket snabbare det går med en "slimmad" dator. Allt tack vare en ominstallation av XP på grund av att datorn frös mitt under en defragmentering och fimlade bort hela driversmappen.

Martin S: Den där Månsson kan nog bli riktigt bra. Tror Brynäs har nått bra på G där.

Paddan:

Du klagar på att du har problem med din dator, jag sitter på hotellrummet och jobbar och tänkte ha någon musikkanal i gång i bakgrunden. Det enda jag möttes av var följande:

Poffa:

...så tog Wildehjärnorna idag hem den extremt händelsefattiga matchen mot Wifsta med 1-0. Wildehjärnorna gjorde mål på sin enda målchans och visade därmed häpnadsväckande effektivitet, medan Wifstas 2 målchanser gick till inkast eller något liknande.

Paddan:

Trots detta så överskuggades Wildehjärnornas insats av Smedsböle. De utklassade nämligen Nygatan borta. Starkt.

Paddan:

Enligt erat officiella forum så har inte Pavlkowski och Pardavy ännu anlänt till Övik. Är det verkligen sant?

Albert Hall: Tyvärr kan jag varken bekräfta eller dementera de uppgifterna. Jag har varit fullt upptagen med att göra av med en årsproduktion av pappersnäsdukar.

Paddan:

Haha, så du ska vara hemma och snora istället för att besöka Kempis?

Verkar i vilket fall vara klantigt skött om det är sant att dom är på håret att hinna fram. Har förresten dom här grabbarna spelat i något lag den senaste tiden?

Albert Hall: Nejdå, det ska mer än snorande till för att hålla mig från Kempehallen. Ikväll kommer jag att bära #44 och hoppas därmed gjuta lite extra mod i MoDos backlinje.

Albert Hall: Om man säger som så, det känns lite typiskt MoDo allt det här strulet med då båda P:na, fast det är i och för sig min åsikt.
Jag tror att de ätit sig i form i hemlandet och inte spelat med något lag, sånt är bara för amatörspelare. Riktiga proffs äter sig i form...

Paddan:

Två frågor angående #44:

- Var håller han till nuförtiden?
- Har han ännu använt klubban till slå på pucken nån gång?

Albert Hall:

Inget ont om MIKA!!! nu. För då åker du ur BHK med huvudet före.

Albert Hall: Han ska hålla en position i TPS den här säsongen, sägs det.

Såna där oväsentligheter som att slå på pucken får andra göra. Väljer här att istället citera elite prospects:

"Lehtinen is rather smallish but plays big. He uses his body and is a tough player. Lehtinen can contribute offensively but he is more comfortable in his own zone."

...så blev det två väldigt bra inkast.

... så kan vi nog klassa Bäckis utbrott i båset som ringa i jämförelse med [url=www.edmontonsun.com/News/Alberta/2005/09/26/1235762-sun.html]detta[/url]. Ger en helt ny betydelse till den så populära förkortningen P-out i utvisningsbeskrivningarna.

För oss som vill jämföra hur bra vi är på det här med Poängjakten så har jag skapat en ny liga. Hockeysnackligan är namnet och lösenordet är "mika44".

Poffa:

Verkar inte som att det var till fördel för dig i den ligan att du lyckades välja spelare inför matchen igår...

På sidan sju i länken kan man läsa om de fula bilar jag försökte beskriva här efter mitt besök på kansliet.

knaskamilla:

Fula? Du är ju dum på riktigt. Vackra, funktionella bilar. Inget asiatiskt bambustaket där inte.

knaz, Poffa: VW Transporter. Ett underbart fordon både i arbetet och på fritiden. Man kan undra hur många tusen mil jag kört i sådana. Många blir det.

knaz, Poffa: Oerhört vackra är de också. Jag minns hur besviken jag blev när helt plötsligt motorn satt fram. Men man lärde sig tycka om det också.

Frisco:

Skönt att vi är eniga om något.

Poffa: Hahaha. Det enda ni någonsin varit eniga om det är att ni är oeniga.

westerlind:

Inte ens det kunde vi enas om.

Poffa: Jodå, Frisco var enig.

Poffa: Själv kan jag enas om att det här var färgrika formuleringar:

"Hockey is back. Send in the goons.
It's a brave new world in the NHL, but the same hairy Cro-Magnons rule the sport.

The Avalanche and Red Wings bumped into each other Tuesday night, and a caveman convention broke out."

Frisco: Har du läst Mållgans inlägg om NHL?

Många i Ångermanland är tydligen mycket intresserade av NHL, men i vinter tycks det som att en hel del hängivna supportrar helt plötsligt bytt lag från Colorado till Philadelfia.

Skumt, det är ju som att byta från Svedjeholmen till KB65.

westerlind: NHL är inte alls lika intressant som hockey tycker jag men det spelas dock med puck så det fins ett litet intresse trots att jag tycker att det är riktigt tråkigt att se NHL-hockey. Dock har jag inte bytt lag till Philadelphia utan håller kvar vid mitt gamla lag.

Frisco: Jag har också minnen med VW Transporters. Både dåliga och goda.

De dåliga först: Har åkt igenom två villaträdgårdar, 2 häckar ett litet fruktträd innan ett stort äppelträd blev slutpunkten. Blev hämtad på Östersund busstation en vinterkväll av Transportplutonens värsta förare (både gott och ont) för skjuts ut till F4 på Frösön. På vägen tillbaka hade Karlsson lovat några på Baspluton att hämta upp Pizza på Spader Dam/Kung (kommer inte ihåg vilken det var som låg på Frösön men det kan nog LumberJack, Vallin eller nån påminna mig). På vägen därifrån så fick han lite för mycket sladd Han skulle kunnat köra drifting med dom bussarna utan problem och brukade oftast kunna hantera även de värsta ställen men denna gång gick det åt villaträdgårdarna jag nämnde. Detta var 4:e gången han krockade med en folkabuss men denna gången blev den sista. Inte nog med att att han inte fick hämta/köra ärenden åt oss värnpliktiga men en av häckarna var en majors på I5 och den andra samt de två träden ägdes av en kapten på F4. Karlsson fick sparken, killarna på Bas fick en månads hemreseförbud eller nåt. Jag var ju bara en oskyldig passagerare så jag drabbades inte alls förutom en lite öm arm i en vecka.

De goda: Under en av mina få fältdagar så var vi på Kubbe flygbas i slutet av November. Vi skulle vara B-styrka i ett anfall emot ett SK16-värn och jag som enda norrlänning (resten var från GBG med omnejd) fick äran att köra av Fänrik Colm då han ansåg att "Sahlander borde ju hitta". Efter det misslyckade anfallet av värnet (en annan historia) så begav vi oss "hemåt" till vårt läger. Colm bad mig skynda på då han var kaffe-sugen så jag gasade på och började köra med lite ställ (Nej inte sånt ställ Frisco!!!) i kurvorna och breda sladdar ut ur korsningarna. De 6 grabbarna bak började gnälla och skrika så fort bakhjulen började slira och efter ett tag sa Colm "Håll Tyst! Och Sahlander, du säger till strax innan det kraschar eller hur".
Vet inte om det var uppmaningen eller frågan men det blev tyst därbak.

westerlind: Jag höll på röd-vit-gröna Wild när Fuppe åkte ut med Colorado och håller på röd-vit-gröna Wild när de vinner finalen mot Philadelphia. Ett lag som alltid lämnar en bra eftersmak.

...så är det härligt att vara uppe i tid. Tänk att det finns de som tycker synd om sig själva vid denna tidpunkt när staden håller på att vakna.

Trevlig dag alla. Mot jobbet.......

Frisco:

Det hjälps inte, jag tycker synd om mig själv. Jag hade haft tid att sova en timme mer än vad jag har gjort, men kunde inte somna om.

"BESIKTNING AV LÄGENHET VID AVFLYTTNING

Enligt er uppsägning av lägenhet ---
kommer besiktning att ske 2005-09-29 07:30
Angiven tid gäller med 15 minuters marginal."

Jag börjar bli ganska less på att vänta nu. Hur långa kan egentligen 15 minuter vara?

knaskamilla:
lägg märke till att det inte är specat i vilken TIDSZON klockan är 07:30 +/- 0:15 när beiktiningsmannen kommer på besök.

knaskamilla: Vintertid? Har de okända tidzoner på Övikshem?

Varför hittar jag inget om TAW på www.norrlandsoperan.se/ ?

Metal Guru:

Jag ska ha tålamod i ca 25 minuter till, alltså?

Frisco:

Jaru. Norrlandsoperan kanske inte tycker om TAW?

nej, knaskamilla:
det finns tidszoner över hela jordens yta,
det är alltid 07:xx nånstans...

« · 580785 · »