1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501978 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Det kan vara så illa att du får vänta flera timmar.
aa.usno.navy.mil/faq/docs/world_tzones.html

Konstigt det med TAW. Har för mig att jag såg nånting på den sidan för nån dag sedan men jag drömde väl.

Metal Guru:

Fan. Då slutar jag nog vänta. Kanske dags att äta frukost nu i stället, då.

Frisco:

Ja, jag vet inte alls. Kanske får maila TAW himself och fråga.

Om en timme går flyget. Tills dess får man väl roa sig med att läsa kvällstidningarna och kanske spisa en glass, eller något annat gott. Stockholm bjuder i alla fall på skapligt väder med 14 grader och växlande molnighet. Nu vill jag inte se något skitväder då jag kommer hem. Mot gaten och en slapp timme.

Heja!

Poffa:

Det är otroligt bra väder här. Man kan gå ut i linne utan att frysa, det tycker jag är positivt. Men det hinner nog bli sämre innan du kommer hem.

knaskamilla:

Nu är jag hemma och trots det så är det pangväder. Men det är klart, på Rundvägen är det ju alltid bra. Det kommer du snart bli varse.

Poffa:

Pangväder på Vintergatan också fortfarande. Ha!

knaskamilla:

En gång är ingen gång.

knaskamilla: "Man kan gå ut i linne utan att frysa"

Och sen funderar du varför du ofta är förkyld.

Frisco: Är det fjunishockey i Kempis ikväll?

Paddan: Avspark 19.00. Det är ett gäng honhundar som kommer på besök. Vi ses framför lilla stå.

Paddan: Kan man kalla Mora för honhundar? i så fall så.....

Frisco: Ok, då kanske man skulle ta sig dit en sväng när man ändå är på promenadavstånd från Kempis.

Paddan: Abselut ska du göra det.

Ex MODOiten Martin Samuelsson är tydligen på gång till Luleå. Samuelsson lämnade föreningen då Bäckman inte kunde lova istid i Elitserien.

Vladimir Orszagh är tydligen också aktuell för både Luleå och HV. Han är ju slovak, något för MODO?

De glada förlorarna:
Ett historiskt ögonblick? Detta måste vara första gången någonsin sedan Hockeysnack startade som varken NuMo, knas, Frisco, scim, Nalle Sjuh, Poffa, Paddan, Lumber Jack, Salle, AM eller kärran är inloggade.

Fantastiskt.

Har någon grävt av kabeln till Ångermanland?

westerlind:

Jag har inget internet längre. Frisco, Poffa och AM vet jag skulle på match. Resten kan jag dock inte svara för vad de gjorde klockan 18.44.

knaskamilla:
Ja, det är mycket förbryllande det här. Salle var in några sekunder kring 19:00, men när han upptäckte att han var ensam flydde han genast - det var inte förrän du dök upp som han nu vågade sig tillbaka.

westerlind: Säg som det är. Du vill ha oss MoDoiter härinne för att DU inte skall vara ensam med alla stygga Bif:are. Apropå biff så var jag tokmätt efter midddagen (Entrecote) och dessutom alldeles knäckt efter mitt häveri så jag blev tvingad att vila lite på soffan med roadracing-kval. Nu är det ju Idol 2005 med en j-a massa reklamavbrott odyl så då kan man ju titta in här.

Salle:
Jo det är klart, Kamilla vill jag alltid ha här. Fast er andra också när jag tänker efter - jag känner mig så intelligent i ert sällskap.

westerlind: Jaså smittar det av sig över nätet. Men det gör ingenting för vi har så mycket att dela med oss av. Speciellt till vissa. :-)

wap.hockeysnack.com
Hur intelligent kände du dig då du letade dragtrucken hos Frisco, Westerlind?

Salle: 

Jag hoppas att du kom ihåg kantarellerna till middagen.

Sannes: Räckte det inte med att jag kom ihåg att ta fram köttet ur frysen?

Salle:

Okej då, du blir till hälften godkänd, eftersom du kom ihåg mer denna veckan än förra.....

Poffa: Käften.

Bra tänkt av AM nyss förresten - alltid härligt med lite okonventionellt tänkande kring arenabyggen.

Skulle det inte vara en fin idé om ni använde VIP-utrymmen på dagtid till att t ex utbilda era unga spelare? Jag förslår att jämsides med träningen så får juniorerna en finansutbildning genom FöreningsSparbanken - naturligtvis en kurs i planekonomi i samarbete med The Reds - som förslagsvis ger 3 poäng.

Skolan ska ju också ha ett namn, jag föreslår "Slantskolan".

westerlind: Bra ide. Dom kan ju behöva kunna förvalta sina framtida NHL-dollars. Är det nåt som Bif har gjort med sina juniorer och huvudsponsor? Fast dom blir pillertrillare och tablettaskpackare förstås.

Poffa:

Om westerlind kände sig lika intelligent som han verkade kan han inte ha känt sig intelligent alls. När han letade trucken, alltså.

Nämen...om man ska gå upp och städa lite lägenhet, kanske.

knaskamilla: Välkommen.

Undrar om det är Poffa som gjort den snygga bannern här ovanför - "MoDo vs Linköping"? Usch, hemma i Sverige skriver vi t ex "Brynäs - MoDo" som vi alltid har gjort. Hoppas Frisco kommer tillbaka snart så att vi slipper den här gräsliga anglifieringen av språket.

westerlind: En banner måste ju passa alla.

Undrar om Gavlerinken efter fuskbyggnation kommer att kallas för Läckis?

Frisco:
Vad menar du, gillar du Poffas NHL/premier League-influerade banner? Hade fått intrycket att du är en varm anhängare av svenska namn och uttryck - Är det helt enkelt bara så att när Poffa säger något så tycker du tvärtom, fast i hemlighet avgudar du allt han gör?

westerlind:

Du slog nog huvudet på spik där på slutet. Han är som dig helt enkelt.

Poffa: "Han är som dig helt enkelt."
Det är möjligt, hur menar du - längdmässigt eller kroppsmässigt? Eller är det kanske talangen för minigolf du syftar på?

westerlind:

Äääh, sluta slingra dig. Du vet lika väl som jag vad jag menar.

knaskamilla:
Det är ju inget nytt under solen, men årets elitserie blir jämn. Bakom fbk, hv, lhc o vf kan det sluta i princip hur som helst.

NuMo, Frisco, AM, scim, kärran, ri-ara, Nalle Sjuh, Poffa, caveman, knas, Lumber Jack, Paddan m fl:

Storebror 8 poäng
Lillebror 1 3 p
Lillebror 2 3 p
Sladdbarnet 0 p

"Just idag är jag stark
just idag mår jag bra
jag förs framåt av kraftiga vindar.
Just idag är jag stark
just idag mår jag bra
jag har tron på mig själv på min sida.

Jag har väntat så länge på just den här dan
och det är skönt att den äntligen kommer.
Jag har väntat så länge på just den här dan
och den ger lust - när den kommer." *

* Citerat utan tillstånd från Friscos presentation.

westerlind:

Vilket självförtroende Olle. Det kommer nog goda dagar för flera snart.
Den som längtar på något gott, kan aldrig vänta för länge.
Tabellen är efter 3 matcher, kanske dax att vakna från drömmen snart.

Tänk att det behövs en fd MODO:it för att hjälpa BIF (Almtorp)

kärran: Det gäller att passa på medan man kan...

westerlind:

Det har du faktiskt rätt i. Jag tycker verkligen att du ska passa på. Sätt champagnen på kylning också.

knaskamilla:

Ja, nog borde de klara att komma etta eller tvåa i kvalserien även detta år.

kärran: "Tänk att det behövs en fd MODO:it för att hjälpa BIF (Almtorp)"

Ja, tänk att det skulle ta så många år innan ni började återbetala lite grann av er skuld till oss.
Vi har ju som bekant hjälpt er till klubbens enda SM-guld.... :-)

Poffa:

Hyssj! Ta nu inte ifrån Olle hans glädje. Tänk så sällan han får vara glad... (Officiellt, alltså. Vi vet ju alla att han gläds varje gång MoDo vinner något också.)

Huge: Knivsta är det en förort till Ö-vik eller?

prosten: Det är väl 4 mils bilväg mellan Knivsta och Örnsköldsvik.

...så ringde just telefonen.

-Hej, jag heter XXXX XXXXXX och ringer från XXXXXXX Försökringar. Jag gör en uppföljning på ett utskick vi gjorde för 3 veckor sedan till dig.

-Jaha, och jag är inte intresserad.

-Nähä, har du någon olycksfallsförsäkring?

-Sa jag inte för 3 sekunder sedan att jag inte var intresserad?

-Jo!

-Trevlig helg!

-Detsamma.

Frisco: Hmm, Leksand måste ha fått otroligt mycket för sina pengar, för enligt de arenafakta som finns i Sportbladet idag så hade man en byggkostnad på 120 kronor för Ejendals Arena.

Paddan: Så verkar nämnda Leksand gå mot sin fjärde raka förlust. Hur länge blir Pirro kvar är en fråga som man ställer sig. Dock så är det väl egentligen Maskens fel då det är han som värvat ihop laget.

...så är det fortfarande humor på hög nivå i en gästbok här på HS. Det har dock lagt sig under natten. Jag hoppas innerligt att det tar fart igen nu då pennkombatanterna fått sova ut och äta frukost.

Mot jobbet.

Poffa: Så är det väl typiskt, om det nu är klart med kontraktet, att Eurosport 2 blir kanalen som kommer att sända NHL-hockeyn.

Paddan: ...eller blev det kanske så att C+ tog hand om alltihop, orkar inte tänka då tankarna måste slåss med huvudvärken och bomullen om utrymmet.

« · 583165 · »