1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502025 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Paddan:

Eurosport 2 har man ju, så det är inga problem.

Poffa: Tja, för 99 kronor i månaden kan väl jag också få det via Örnsat, om jag förstått saken rätt. Fast då tvingas man också stå ut med en fjärrkontroll till dekodern som var något av det bökigaste jag varit med om. Eller så är jag korkad...

...så verkar det bli en ny vända med pajkastning och påhopp i Timrås GB. RockNRolf2 har just tagit vid där det hela dog ut igår kväll. Skönt att se, då kan man fortsätta att roa sig resten av den här arbetsdagen.

Poffa: Efter Wildehjärnornas stora skrällvinst med 1-0 idag mot Fat Bastards så är det spännande inför slutomgången. Fat Bastards och Nygatan verkar göra upp om seriesegern, fast Nolby FC har fortfarande en teoretisk chans att få dricka seger-Portello och bära guldsprayade Föreningsbankskepsar efter sista omgången. 

Poffa: Nån har dock varit inne och rensat rätt ordentligt. Nån stakare borde fått OB-för det lär ju tagit tid att röja upp den djungeln.

Salle:

Någon stakare i stil med Gunde Svan, eller?

Poffa: Jepp, men vad i hela friden håller deras moderatorer på med? Det raderas med motorsåg!!!!

Paddan: Vadå skrällvinst, Jag trodde ju på dig. Se spelhålan för bevis. Sen att jag trodde på mig själv kan du ju ha överseende med, ville vara ensam med flest rätt.

Undra om Frisco kan fixa lite piller från affären under honom (inte Hemtex)till oss så att vi kan peta dit DE FETA? Och hur mycket det skulle kunna inebära i kassan hos en fattig förorts-klubb?

knaskamilla: Nääää, Gunde var ju en Skejtare ju. Mer som han som vann Vasaloppet för nåt år sedan med "bara" stakning.

JanT:

Censureringen är mycket underlig. Som du säger har man tagit urskiljningslöst. Allt. Jag följde debatten med stort intresse, riktigt kul var det. Men varför censurerades det? Jag kunde i alla fall inte urskilja några personangrepp eller annat olämpligt som inte är vardagsmat här på HS. Luktar lite Stasi, tycker jag. Får man inte ha åsikter som inte följer den av politruckerna bestämda strömmen hos Timrå?

Salle: Det som gläder mig mest är att vi är enda klubben som är obesegrat på hemmaplan den här säsongen och har sju raka matcher utan förlust, inför säsongsavslutningen.

Enkel seger för Smedsböle. Man ger 00:orna hoppet åter och sedan rycker man undan det och låter dem falla ner i avgrunden igen. Precis lagom för att förnedra dem rejält.

Poffa: Gammalt djungelordspråk du alldrig verkar hört:
"Alla gillar en god förlorare men älskar en bättre vinnare."

Salle:

Fast vann han verkligen Vasaloppet? Vi kanske tänker på olika killar iofs, men jag har för mig att det var ngn som var skadad och därför stakade sig igenom hela Vasaloppet - för att mot slutet bli omåkt och ändå inte vinna. Fast jag kan vara helt virrig också, i sådana fall får du gärna ignorera detta inlägg.

Albert Hall:

Var det inte ganska länge sen moderatorerna i TIK-boken övergick till att övercensurera det som skrevs där? Jag har iofs inte haft koll på den boken på ett bra tag nu, så jag har ingen aning om hur det sett ut på sistone.

Salle:

Så säger bara en bitter förlorare. Här kommer förresten ett som du aldrig verkar hört:

"Alltid stavas alltid med två L, aldrig stavas aldrig med två L"

Poffa: Har du blivit knas-ig på sistone. Påpeka enkla stavfel för att försöka få fram din sak.

Bitter förlorare förresten. Bäst i förorten är jag ju. Med ett helt mål.

Salle:

Själv är jag glad att Poffa tog tag i saken, så slapp jag. Du börjar kanske bli så gammal att viktigaramsorfrånskolan börjat försvinna ur ditt minne?

Salle:

Du är som lillebror, ser bara till enstaka matcher istället för att se till tabellen.

knaskamilla:

Staffan Larsson heter han. Det året vann han inte Vasaloppet. Han stakade sig igenom Vasaloppet 1995, ledde länge men vann gjorde istället Sven-Erik Danielsson. 1999 fick dock Staffan Larsson sin seger, då använde han sig till 99% av samma taktik.

Poffa:

Jag såg nog inte Vasaloppet -99. Har -99 överhuvudtaget skett? Jag är skeptisk.

knaskamilla: "Stakarn" blev 5:a, ledde i 73 km av 90

Poffa: Var snäll mot 00:orna. De kommer förresten att byta namn efter nästa match. Fats det beror naturligtvis på hur det går i den matchen för 00:orna. Jag menar, satsar de inga segerpremier så får de skylla sig själva. JA kanske rentav ligabossen byter namn åt laget till något för honom passande?

Frisco: Hmm byta namn till nåt passande... Skulle det bli trippelnollorna då eller.

Det låter lite som ett hot där?!?! Inte kan det var så att du försöker utnyttja din boss-position för lagets vinning??? :-)

Salle: Nej absolut inget fuffens här inte. Jag kan inte heller byta namn på lagen. Känns bara som om det är viktigt att vinna sista matchen så spelarna får en vinst med sig till off season. Ja dina spelare alltså.

Värst vad man försvann.

...mot Kempis. Vem bryr sig i A-laget då man kan se Dahlberg mangla kvinnohundar?

Poffa: Jepp, mot Kempis. en match som säkert även den blir en följetong på 1473 oneliners i kvinnohundsboken.

1. KÖNIGSSON, Christopher
60. KRIZAN, Karol

Königssons namn är RÖTT ladies and gentleman. Ni som brukar läsa swehockey online stats vet vad det innebär. Är Karol skadad eller har de bara gjort en miss nere i kontorsstolsarenan?

Martin S: Att målvakter varit i rött förut och ändå inte stått från start har inträffat.

Martin S: Ja, det blir spännande. Hur bra är denne Königsson egentligen?

Är Zajkowski skada värre än vad han själv signalerat tidigare. Oavsett så tycker jag det är smart att vila Zacke om det finns en risk att förvärra skadan.

Numo: På tal om målvakter så är Jens Byberg reserv för de stora plantorna ikväll. Jag behöver väl knappast nämna vem hans far är?

Det var ju klart sedan tidigare att Zacke inte står idag, dock är han med på roadtripen. Wargh sitter på bänken iallafall.

Martin S: Jag tolkar det änså som att Zacke kan förvärra skadan. Det är för tidigt för match alltså.

Krizan står i alla fall.

NuMo:

Enligt radion eller?

Swehockey pluppade just ur sig följande iaf:

00.00 GK in MODO 1. KÖNIGSSON, Christopher

scim: Ja, enligt radion. Jag kan meddela att Timander redan är utvisad. Han hade svårt att träffa planen med pucken.

NuMo: Jag tyckte att de sa att Tommy Wargh var inne och spelade under HVs PP.

NuMo: Oj va synd att Djurgården ligger under nere i Göteborg :) Ska vi gissa på att AB återigen har en artikel imorgon om hur Elitserien behöver Stockholm(alternativ Leksand).

Martin S: Nu har MODO bytt målvakt enligt Swehockey. Ut med Königsson och in med Karol.

Martin S: Elitserien behöver Umeå, vilket Patrik Ekwall (så uppdaterat) även påpekat.

Nalle Sjuh: Frågan är väl vad Umeå behöver för Elitserien. Lövhögen är tydligen inte svaret.

PP = ofarligt. Avgå Alla.

Lumber Jack: Sparka matchtröjorna, det funkade faktiskt 1971-72.

Nalle Sjuh: Elitserien behöver Umeå? Vad grundade Mr Vitkostym detta argument på?

Martin S: Det är en ganska väl förborgad hemlighet och jag vet inte om jag ska avslöja den här - men en mycket stor del av hockeysverige (inklusive både undertecknad, John Slettvoll och Peter Forsberg) har en avsevärd del av sina rötter på tegsslätten.

Vi rycker i de trådar som behövs, helt enkelt.

28.30 2 - 2 PS MODO 17. DAHLBERG, Johan
27.59 1 - 2 EQ MODO 25. NILSSON, Johan
(6. ÖMAN, Niklas
11. MOLINDER, Andreas)

När blev Dallas straffskytt för J20?

Martin S: 43.29 3 - 3 EQ MODO 25. NILSSON, Johan
(24. ANDERSSON, Jesper)

och därmed har Nisse gjort lika poäng på sju matcher denna säsong som under hela förra året.

Martin S: 49.47 4 - 3 PP1 MODO 25. NILSSON, Johan
(33. SELIN, Anders)

Nilsson är het och därmed är fjolårets poängskörd utraderad.

Kul att man kan se Foppa imorgon då.

Martin S: 63.28 4 - 5 EQ Timrå 10. LINDSTRÖM, Jonas
(46. JOHANSSON, Oskar
41. SJÖDIN, Joakim)

Förlust i sudden, en poäng iallafall och ett hattrick av Nilsson.

...så är det kanelbullens dag idag.

« · 586634 · »