1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502047 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Det kanske man ska fira med en semla?

Frisco:

Lussekatter är iofs också gott...

...så har Kingen gjort 1+3 på 6 matcher för Oliers. Målet i PP. Fantastiskt. Det ska firas på lördag.

Frisco: OILERS, nu så.

...så tror jag att detta är ett jobb för knaskamilla.
platsbanken.ams.se/text/77/051005,110060,880000,82,0162559677.shtml

...så är det intressant att se hur ännnhåäll-"experterna" gång efter annan blir förblindade av färgglada ballonger istället för att falla ner på de knän som de ska falla ner på när de står inför monsieur Jacques.

assets.sportvision.com/wild/assets/images/37811.jpg

...så hoppas jag innerligt att Timrå förlorar hemma mot HV i kväll. Då kommer humorn i länsgrannens GB att fortsätta. Och vem vill missa ett gott skratt?

Poffa: Det är nog tyvärr att räkna med. Ja, inte en förlust, alltså, även om vi väl knappast kan beskrivas som favoriter inför matchen. Det vore nog nyttigt för de som nu har vett att bry sig att sätta saker och ting i ett större perspektiv. Det fanns för den som orkat läsa det som skrivits en betydligt mörkare period i värt kära lags historia. Ett tag sen, visst, men det är lätt att mitt i en tid av nästan enbart positivism stirra sig blind på det som är bra och välja bort eller glömma den rätt långa period som det varit jobbigt.

Poffa: Så har jag just varit och lämnat in kvällens förlusttrippelsystem.

BIF-SSK....... 2
FBK-VF........ 2
LHC-MoDo... 2
TIK-HV........ 1

Paddan: Speciellt med tanke på att det är 4 matcher så...

Paddan:

Trippel? Du hade en flera dagar lång hot-streak vad det gäller mattekunskaperna, men jag tror bestämt den är över nu.

Salle & Poffa: Det är ju ett trippelsystem skrev jag ju.

Paddan: Man blir imponerad av Salle och Poffas okunskaper. De brukar ju i allmänhet veta det mesta.
Lycka till med systemet och hoppas du inte åker på matchen i CC. Ingen annan heller förresten.

Spelar lite Betapet i väntan på 3:e.

Killen startar med årsring för 530p+50 för rullningen. (slumpat bräde).

...så verkar en del böcker ta förluster bättre än andra.

Frisco: Fel. Vissa personer i vissa böcker tar förluster sämre än andra. Ingen nämnd, ingen glömd.

Frisco: Intressant, matchen DIF-LIF har mer utförlig information än vad det är sammanlagt från övriga matcher denna omgång. Fast så småningom får man väl läsa någon kommentar från Harald och Homer.

Får inflika ett...i Sportbladet... till det tidigare inlägget.

Så är det snart dags för er att sjunga igen, kläm i nu!

And did those feet in ancient time
Walk upon England’s mountains green?
And was the Holy Lamb of God
On England’s pleasant pastures seen?
And did the Countenance Divine
Shine forth upon our clouded hills?
And was Jerusalem builded here
Among these dark satanic mills?

Bring me my bow of burning gold!
Bring me my arrows of desire!
Bring me my spear! O clouds, unfold!
Bring me my chariot of fire!
I will not cease from mental fight,
Nor shall my sword sleep in my hand,
Till we have built Jerusalem
In England’s green and pleasant land.

Paddan: Aftonbladet sitter väl vägg i vägg med Globen om jag inte har fel.

Paddan: *Pfffsssst* *Pschhhhhhh* glurrglurrglurr.

Va e de? :)

Dream Team: Oki. du har nog rätt. Men helhetsbilden är sådan.

...så satt jag och svor åt Timrå som inte kunde hålla undan. Jag visste ju att det var enda matchen som stjälpte min sexling. Sedan så loggade jag in på Unibet och skulle kolla om man kunde hitta några abra odds på NHL i natt. Till min förvåning så visade det sig att min sexling satt, trots HV:s vändning. Ett av mina mer lyckosamma felklick, kan man säga.

40 kronor x 67,72 ger finfina 2709:-. På ett felklick. En får tacke...

Larionov: Tja, det skulle väl vara Krizan som svalkar sig med en välförtjänt tröstöl efter ett väl utfört arbete.
Fast jag antar att du hintar åt att du vill att jag ska gratulera till vinsten.

Paddan:

Rule, Brittania! Brittania rule the waves. Brittons never, never, never will be slaves.

Poffa: Jag väljer att överse med stavfelen och konstaterar istället att Rule Britannia är ett mäktigt stycke.

Poffa:

Du borde skänka vinsten till bättre behövande.

Paddan: Nejdå, du behöver inte gratulera. Sådant betyder bara otur. Det var bara min segerbira jag beskrev.
Karol Krizan! Norrena har klart en konkurrent till titeln ES bäste målvakt. Verkar i vissa stycken lite lik Norrena, är med ute en del och showar. Den stora skillnaden är arr Norre jobbar mer "upprätt", Krizan går ner lite för tidigt ibland.

Utdelningen kom lite retroaktivt, 20-5 i andra perioden beskriver ganska bra hur det såg ut faktiskt. Krizan räddade er där. med 2 relativt snabba mål i tredje var det klart, Modo orkade inte ens försöka efter det såg det ut som.

knaskamilla:

Pffft. Jag ska köpa bil, jag behöver varenda slant jag kan få.

Poffa:

Tänk på mig då...jag har redan köpt en bil OCH har inget elluttag i hallen! (Det är inte en elbil, ifall någon gjorde den kopplingen. Haha. Kopplingen... Äh. Gonatt.)

Larionov: Jo, det lät på webradion som att det långa stunder var spel mot ett mål. För vår del var det oturligt att det just var MoDos mål det var tryck mot. Tycker att Krizan inte visat särskilt mycket på träningarna där han verkat loj och nästan ointresserad, men han kanske är en sån som tänder till först när det blir allvar. Lite komiskt var det också att höra i pausen i en av semifinalerna när Fredrik Andersson sade att han tränar målvakterna att bli bättre i spelet runt kassen, något som Fredrik var usel på.

Paddan: "en av semifinalerna av TV-pucken" ska det vara.

knaskamilla:

Återigen, Pffft! Du får väl tjäna dina egna pengar.

Och så var då Night of the Proms slut. Synd, för det är en jäkla bra konsert.

Poffa:

Det är repris på konserten imorgon, eller om det nu var någon annan dag. Repris är det i alla fall.

knaskamilla:

Jag vet, men jag kommer nog missa den tyvärr.

Jaha. Idag har jag lyckats snacka hockey i ungefär tio minuter med Ulf Thors utan att fatta att det var the Ulf Thors. Pinsamt.

Jag har också fått veta att Hasse J är i det närmaste nykterist. Måste vara därför han är så snygg.

knaskamilla: Hmm, har du varit på Bjästaskolan? Ulf Thors jobbar ju där nuförtiden.

Paddan:

Nä, jag har inte varit på Bjästaskolan. Däremot har Bjästaskolan varit hos mig. Eller...eh. Han var med på en utbildning vi hade idag, i egenskap av Bjästaskoleanställd.

knaskamilla: Aha, på så sätt. Han tillhör den personal som har hand om "värstingarna" på Bjästaskolan.

Paddan:

Jepp, han sa det. Tror han passar bra där, eller?

knaskamilla: Tja, han ser ut att trivas med jobbet i varje fall. Pratade med honom så sent som i förrgår när jag var och försökte få tag i intervjuobjekt till mitt examensarbete.

knaskamilla:

" Jag har också fått veta att Hasse J är i det närmaste nykterist. Måste vara därför han är så snygg."

Jag förstod att det var någonting fel med Hasse J. Han har verkat alldeles för perfekt. Skönt att höra att han också har lite lik i garderoben.

knaskamilla: Då tycker du väl att Malmström är snygg också då eftersom han är helnykterist .-)

Poffa: Nykterister hit och snygga dit. Ja jag säger då det. Jag tror att Kamilla skulle tycka Hasse var ännu snyggare om hon var full.

65selander:

Det vet jag inte ens vem det är, men jag tolkar din smiley som att jag nog inte skulle tycka det.

Frisco:

Det är säkert möjligt. Jag hörde att de hade gjort någon studie som visade att en person blir 8% snyggare för varannan öl den som tittar på personen dricker. Eller hur det nu var.

knaskamilla:

Skulle vara väldigt intressant att veta hur den studien var genomförd. Tacka vet jag Högardh!

scim:

Något sådant här: Ett antal testkillar fick titta på ett antal tjejer, vilkas utseende de fick betygsätta. Sedan fick de dricka ett par öl, och betygsätta tjejerna igen (fast utan att få veta vad de satte för betyg första gången). Ja, och så antar jag att det fortsatte tills de var redlösa.

knaskamilla:

Låter verkligen vattentätt.

knaskamilla: Jag måste vara nykter..

"Ett antal testkillar fick titta på ett antal tjejer", skrev du. Jag läste om många gånger och fick det till: "Ett antal testikllar fick titta på ett antal tjejer" Och då tänkte jag att kamilla måste vara full, eftersom hon stavar fel på på det ordet.

...så slutar man aldrig att förvånas över dessa Timråare. Jag träffade en bekant till mina föräldrar idag (som alltså håller på Timrå) och självklart så kom ju hockeyn på tal. Hans förklaring till att det gått trögt för dom såhär i början av ES var "vi har ingen målvakt".

Hallå?! Finns det nåt lag i elitserien som har mindre än två målvakter (förutom Timrå då)?
Så dom spelar alltså utan målvakt i sina matcher? Inte undra på att det går trögt.

« · 587478 · »