knaskamilla: Jag hatade det redan då och hade turligt nog föräldrar som också hatade det, medan en förvånsvärd hög andel av de som jag vet gillade det då är tondöva RadioRix-lyssnare idag. Stackars själar :-)
Här kommer ett länktips. På länken hittar du en radiostation som du själv konstruerar. Du skriver in någon eller några artister du gillar, och så hittar sidan musik som påminner om den artist du skrivit in och bygger radio av det. Ett bra sätt att hitta ny musik att gilla!
Salle: Någon som har en aning om hur mycket 35 A4-ark väger? Måste ju veta hur mycket frimärken jag ska köpa när jag så småningom, om ett halvt sekel eller så, är färdig med examensarbetet. Examinatorn envisas tydligen med att vilja ha examensarbetet i papperskopia
Någon som har läst nya tidningen vad den nu heter som Aftonbladet säljer nu? Med Foppa fedber och Finns det ett liv efter Foppa? Fasen vilken komentar Bengt Hedin hade där på slutet haha helt klart värt att läsa :) Förstår han verkligen till den komentaren för det är ju faktiskt så de är :D
Hej.. Ville bara kika in och säga att jag tycker det är trevligt att det går bra för er just nu.
Jag har alltid avskytt Modo, eller avskytt klubben/laget har jag inte gjort utan er supportrar pga att ni är så gnälliga i Kempis etc men nu när klubben satsar på alla -86, när ni supportar har blivit mindre kaxiga och har slutat att skryta om era nhl proffs, då har jag inget otalt med er med..
Jag hoppas det går jätte bra för er denna säsong. Hoppas att tobbe viklund, mattias hellström m.fl av dom yngre blommar ut ännu mera. Det är dom som är sveriges framtid dom närmaste åren.
Jason en snabb sammanfattning Om 10år är Bengt Hedin inte sportchef han sitter på en bekväm stol på läktaren och är både coach, spelare coh sportchef på samma gång. Att sitta och skrika på nya ledningen -vilken drömtillvaro
Hawerchuk: Ni är inte bäst, för det är Frölunda, ni är kanske kaxigast tillsammans med linköpings supportrarna och det heter: "att vi har bäst nhl spelare"...
Ville bara rätta dig hur det är som just nu samt hur det stavas som.
Bäst just nu: Frölunda Kaxigast: Linköping supportrarna (anser jag ) Härligast: Leksand supportrarna (efter deras första seger, vilket jubel i hallen) Bäst tryck i: I Kinnarps (anser jag) Mest klagande supportrar på olika forum: Brynäs (tyvärr måste jag säga) - Är bara ärlig...
Macile: Man behöver inte vara direkt kaxig för att veta att man har de högst värderade/uppskattade spelarna i NHL. Så är det bara. Frölunda har inte så dåliga spelare heller. Vad brynäs har vet jag banne mig inte, men har de någon så är han gnällig, precis som vanligt.
Pål Emik: hehe.. Vi Brynäsare har alltid blivit kallade för gnälliga, så därför är det många andra supportrar som säger att de "hatar oss"...
Men vi kan inte göra så mycket åt det. Men så länge vi Brynäsare håller ihop i grupp och hjälper/stöttar laget. Tyvärr enligt min mening så är det lite tungt på den varan ibland. Men men, vi får tugga i oss lite sjödda gummi och bara köra på.
Men det ni i Kempis/i Övik ska lära er är lite hockey, anser jag. Inte se allt i ett glas utan se Hockey på 2 sidor. Sluta skrik och hata domaren, bortalaget, borta lagets supportrar så fort någon av era modo spelare blir lite hårt ansatt på isen. Visst i en liten skala kan det vara bra, men ni buar och skriker hatar ramsor hela tiden.
Därför är ni modoiter inte så uppsakttade av andra supportrar i sverige. Skärper ni till er där så kommer ni att bli mer uppskatatde av andra fans och av sk. "hockeyexperter" och hockey kommentatorer.
Macile: Du vet inte vad du pratar om när det gäller Kempis, det var ju otur. När det gäller hockey så ser vi på åtminstone fyra sidor, vad jag kan komma på i hastigheten.
Hawerchuk: Jag säger bara. 1999 ! Mer än så behöver inte jag säga...
Lycka till denna säsong.
Ska inte se någon match uppe hos er i år men nästa säsosng när eran nya Arean är klar. Hoppas "Hata bortalaget/hata domaren" ramsorna försvinner när ni lämnar Kempis och flyttar in i eran nya Arena...
Tänkte bara fråga er Modoiter: Hur många supportrar har ni ute i landet (alltså frågan gäller, hur många supportrar har ni utanför Ångermanland) ??
Vill inte skryta med vi har nog lite mer supportrar än er. Vi kan nog mer Hockey (är mitt tips, men jag kan ha fel) och vi är mer omskriven än i press, har haft mer landslags stjärnor sammanlagt etc..
Visst det var länge sedan för oss men det räknas fortfarande i alla sport böcker.
Vad jag vet så har ni mestadels supportrar i Ångermanland och inte så många i resten av sverige (vet en del, kommer själv därifrån och har många modo vänner som jag berättat sanningen om er moditer, tunt det är på er i sverige förutom där uppe)
Men om vi tror att ni är mycket större, bättre, har mer supportrar , så får ni tro det.
Vi vet fakta.
Mest supportar i landet: 1: Leksand 2: Brynäs
Mest omskriven i pressen senaste decinerna: 1: Brynäs 2: Djurgården 3: Leksand 4: Färjestad
Osv Osv Osv...
Kan fortsätta räkna upp om ni vill..
Jaja, nu ska vi vara vänner va ??
- Hade så bra där uppe. Hoppas ni går till slutspel..
Albert Hall: Gör så här: Ta fram alla tidningar, press info, tv nyheter från 1960 talet och framåt, sätt ihop dem så får du själv se vilka som ligger i toppen från mass mediernas håll ända sedan dess fram till 2005..
Jag har kollat tillbaks ända från dess fram till nu under hela sommaren 2005 och fått fram info hur det ligger till från pressens håll. Vilka lag det mest skrivs om, vilka lag som har mest och trevligast supportrar ute i landet osv osv.
Kan säga så här att Modo inte ligger på topp 8 placering på någon positiv lista (förutom säsongen 98/99, en säsong men ändå) överhuvudtaget.
Den där störst, bäst och vackrast-attityden du pratar om vet jag inte vart du fått ifrån, varken nu i den här diskussionen eller tidigare. Ska väl vara media som varit bra på att måla upp en sådan bild då men det är definitivt inget du hittar på det här forumet eller bland MoDo-supporters i allmänhet. Inte i mina trakter iaf.
Mest supporters har jag väl aldrig någonsin hört talas om i samma mening som MoDo?
Vi kan gärna vara vänner och jag vill tro att du letade dig hit med trevliga avsikter men jag tycker ändå att det verkar som om du försöker framhäva BIF snarare än att försöka övertyga oss om att du tycker bättre om oss nu än tidigare? Har jag fel?
Macile: Gör inte som Brynäs verkar ha gjort ända sedan man vann guldet -99 - att se bakåt. Att sitta och vara nöjd med det man presterade för trettiotalet år sedan lär väl alltid göra gott, men att se framåt gör nog att man får en bättre bild av hur situationen i nuläget faktiskt ser ut. Gulden man vann bl.a på -60-talet hjälpte väl knappast Brynäs under de år man tvingades till kvalseriespel nu senast.
Verkar som att Hasse Jonsson är med mot Machulda & Megasen i Coop Arena imorgon. Får hoppas att han är i gammal god form så det blir lite riktigt tunga tacklingar igen.