1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502502 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Vad liknar den NHLiska varianten numera? Mjukhockey men med vanlig puck?

knaskamilla: Jo, vi sätter punkt här för denna gången. I rätt tråd dessutom. Nu väntar en kopp te och till den ett par tre pepparkakor.

Frisco:

Pepparkakor? NU?! ;-)

Frisco:

Pepparkakor är gott. Häromdagen skulle jag äta några ur min burk hemma, men då var den TOM. Man tror att när man är ihop med en diabetiker ska man få ha sådant ifred, men icke... Eller var det kanske grannen ovanpå som varit ner och nallat?

willysson:

Jag antar att syftar till innebandy då, bandy är en hård sport.

Poffa: Detta visar ju bara att Fleming som kanadick inte kan så mycket om Amerikansk Fotboll.

Salle:

Det visar på ett roligt sätt vad som är felet med svensk ishockey, anser jag.

Poffa: Jag förstår vad han menar men det är ju fle bild av Amerikansk Fotboll det måste du ju hålla med om. Jag skulle inte göra den jämförelsen om man säger så.

Salle:

För gemene man så är jämförelsen riktig.

Salle: Tro väl fan det, i USA har dom ju minatyrplaner till dopingoffren. 

Frisco:

Hmmm, snygga benskydd.

Men nu bär det av för mig. Först ska jag vara taxi, sedan budbil, sedan hämta nycklar och därefter döma två matcher innebandy på Nolaskolan. Frisco, är du där till åtta? Kom ihåg att gå rätt den här gången...

Frisco:  *OBS!!! Paddanvarning!!!*

Har dom varit och stulit skyddan av ...trummvirvel... Hästen Hockey?

Lumber Jack: Haha.....

Poffa: Jag är på Parkskolan före 20.00. Vi ses.

Lumber Jack: Jag blev mest förvånad att "Brynäsimitatörerna" stulit jokern från DIFs ljusblåa period

Paddan: På den tiden när Juvrgårrn hade att välja mellan en fulare och en om möjligt ännu fulare matchtröja. Pizzaloggon känns helt plötsligt helt rätt.

...så kan man visst använda de privata gästböckerna på HS till att desperat-tok-mass-ragga.

knaskamilla: Har ja inte märkt

SIVASN:

Jaså? Du har inte haft någon framgång, eller?

knaskamilla: Ingenting kanske man ska sätta ut bild äller då kanske de blir sämmre?

SIVASN:

Om man är ung tjej och vill bli desperat-tok-mass-raggad på är det nog ganska effektivt med bild. Men jag vet inte.

Poffa: Angående Wayne Flemmings kommentar, Wikegård hade en skön kommentar i pausen i gårdagens landskamp med, att många "åker vattenskidor" (=hakar)...

NHL: Man FÅR fortfarande tacklas, däremot inte hålla fast eller åka vattenskidor.

Elitserien: Man FÅR fortfarande hålla fast och åka vattenskidor, däremot inte tacklas.

Vilken av ligorna (som båda anklagar varandra för "mjukhockey") har prioriterat bäst?

Petey21:

Ja, jag tycker ju att hakningar är skitroligt att se, dårå.

Poffa: Vill du utöka supporterskaran som säkert håller på Morten så har jag ett helt jäng pissf***or som du får utan bedövning. Vill inte du ha dom så kan Knas använda dom som varnande exempel för den mänskliga rasen som dricker alkohol.

DAGENS ORD FRÅN VEMDALEN: Och då menar jag inte Jesus från Härnösand ;-)

"Där Jesus är med blir glädjen bara större, det är som med vinet - det blir bara bättre och bättre ju äldre det är. Där Jesus är med och får välsigna, där han allt växa och mogna - också äktenskap och familjeliv. Där Jesus är med öppnar nya möjligheter också i svårigheter och nöden."

65selander:

"När Fan blir gammal, blir han religös" finns det ett ordspråk som heter. Har du blivit gammal, Selander?

Poffa 40-år 14/9. Blir så jävla less på alla jävla.....
Nej nu blir det några Weihenstephaner till.

Bifogar en bild tagen idag där jag fann min andliga tro på att det finns ett bättre liv utanför sporten. Fast finns det det egentligen?

ps/Vemdalen har en av Sveriges äldsta träkyrkor.

65selander: Det är ju bara för att den gamle D*****d C*****n gitarristen har var och hälsat på....

Lumber Jack: Skickar ett andlig ord till dig med din Nipans satunge som lever i synd i Republiken Jamtlands resident stad ;-)

"Herren har fortruleg samfunn med dei som ottast han,
i pakta med han får dei rettleiing.
Eg vender alltid mine augo mot Herren, for han dreg mine føter ut or garnet.
Vend deg til meg og ver meg nådig, for eg er einsam og i naud. "

Lumber Jack: Det är ju bara för att den gamle D*****d C*****n gitarristen inte har varit och hälsat på.... Så ska det va.

65selander: När ska du börja tala i tungor och skjuta rådjur från toalettfönstret då?

65selander: Nej då, jag är tillbaka i hednaland, här ger det bara +-poäng om man syndar.

Paddan: Finns inga rådjur i Vemdalen men en och annan älg strök med i dag...

65selander: Tydligen en och annan dammråtta också...

Paddan: Äh vad faan, bilden funkade inte att lägga in.

Paddan: Ett nytt försök med dammråttejagandet.

Paddan:

Har du en bild på Selander där han skjuter dammråttor från badrumsfönstret? Coolt.

knaskamilla: Sorry du fick ingen bild inför nattens sömn men om du ringer mig så kan jag skicka en :-))

65selander:

Det fick hon väl visst det.

Godmorgon.

knaskamilla: hej

Frisco:

Vad händer?

knaskamilla: Det verkar inte hände speciellt mkt. Själv har jag varit ner på RIMI nyss och köpt en frukostvitlöksbaguette för 10 kr (9.90). På tal om .90 Visst är det fånigt med .90?

Frisco: DEt är värre med lockpriser på 99.99kr typ Lidl

Frisco:

Störtlöjligt. Man borde handla precis så många .90-varor att man tjänar på att de satt sådana priser i stället för jämna enkronor.

Själv har jag sovit mig igenom ett besök av Sionsfolk. Eller, vägrat kliva upp ur sängen för att öppna dörren när de ringde på. Det känns helt okej.

65selander: Värre? Ja det skiljer 9 öre. .90 och .99 har samma funktion. Men blir folk verkligen lurade av det?

Frisco: ...så meddelar jag det på det här viset. Från och med december månad kommer man (enligt mail från kansliet) kunna boka plats i nya arenan utan den där extra tusenlappen i "förtursavgift".

Frisco: tyvärr så säger jag ja på det. Det finns folk fortfarande som går på dom sk "Nigeria breven"

Hej på ett tag nu blir det Bowling och öl i Vemdalens pulserande uteliv ;-)

Paddan:

Och då kan man bara bestämma vilken sektion man vill sitta på?

Paddan: Oki. Det är noterat.

« · 613674 · »