1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502553 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så gillar jag inte att komma precis utanför itm i poker.Hände två ggr igår/natt.Usch.

knaskamilla: Enligt den information som jag fick tidigare (och som jag har för mig att jag mailade över) så gick det ju tydligen bara att välja sektion, ja om man nu inte lyxade till och betalade den där extra tusenlappen.

Paddan: Undrar hur det kan vara så mkt arbete med att man ska få välja plats att de är tvungna att ta ut 999.99 för det?

Frisco: Tja, du vet, den där extra datorkapaciteten som behövs för att lagra din adress och sektions- och stolsnummer...för att inte tala om förslitning på pennor som behövs för att sätta ett kryss på ett papper är nog sånt som motiverar den prislappen. Eller är det förtäckt lön till Jerry?

SSK har förstärkt med en landslagsback, men han kanske inte är kvar när MODO spelar mot dem nästa gång den 10 dec.

Paddan:

Jo, jag vet att du mailade det. Jag undrade bara om det fortfarande gällde. Man vet ju aldrig med folket på kansliet.

...så har jag nyss varit på innebandymatch. Tre Konor vann med 6-3 mot Prästtjärn.

Frisco:

Hur skötte sig målvakten i Prästtjärn?

knaskamilla: Gjorde väl nån räddning men jag tror inte att han är nöjd.

Frisco: Prästtjärn är för övrigt en sjö i Söråker, Medelpad. Vad beträffar växtligheten runt sjön fick jag den enda gång jag var där känslan av att det mer kunde handla om förvaring av atomsopor. Ja, istället för att det nu av någon händelse kunde tänkas finnas fisk i sjön, för det gjorde det inte.

Dream Team: Där har du nog förklaringen till varför sjön döptes till tjärn. Konspirationer överallt...

Dream Team:

Prästtjärn finns också två stenkast från E4-avfarten mot Gideå. Därifrån härstammar namnet, inte från nån Medelpadssjö.

Poffa: Jag förstår, men liknelsen kändes oundviklig att göra, då den (sjön som jag besökte) är flitigt omämnd i min vänskapskrets.

Så snor jag den här bilden från någon NHL-blogg.

Vad är det Tallinder stirrar på? (Tallinder är killen till vänster i röd matchtröja)

Paddan: Det måste vara en fejkad bild. Så där håller man väl inte i varandra i NHL. Är det inte en massa matchers avstängning för sånt?

Frisco:

Äh, han säger väl bara samma sak som du gjorde igår. "Nu har jag sett slutet, trots att det är mitt i matchen..."

Frisco: Tja, det verkar vara förvånade och konstiga uttryck från båda håll så något fel är det nog som har begåtts.

Poffa: Haha. Läktarmatcher är också matcher.

Frisco: Wow, två hamburgare...och dessutom verkar den ena vara en riktig monsterburgare...

Är det garanterat att det är Staal som grillar burgarna?

Paddan: Grillade kompositburgare.

Frisco: Så blev man ju lite hamburgarsugen nu.Den stora såg väldigt smaskig ut, medans den mindre såg lite väl McDonalds-aktig ut.

Portello:

Själv är jag otroligt sugen på den där oöppnade whiskyflaskan som står i skåpet. Synd att man har beredskap och måste hålla sig nykter. Men på måndag morgon går jag av, blir nog en liten måndagswhisky för att fira.

Poffa: Det är lugnt Poffa. Hemvärnet kallas säkert inte ut under helgen. Öppna flarran du.

Poffa: Läcker inte whiskyn ut då? ...om du går av på måndag morgon, menar jag...

Poffa: Intervju med Harald, förresten, i senaste numret av Tidningen 7.

Paddan: Ok, en länk kanske jag skulle ha lämnat också...

Klickade mig in på Ticnet för att se om det fanns några trevliga biljetter till matchen mot Frölunda. Men ser då att matchen inte står med där, någon som har koll på när biljetterna släpps??

Dragan 2k:

Hemvärnet? De klåparna skulle inte kunna försvara sitt eget navelludd, om de så hade världens alla vapen. Här snackar vi beredskap på jobbet, inte för att vi kallas ut oftare än Hemvärnet, men det vore ju så dumt om det skulle ringa just när man tagit sig en stadig.

Nä, jag får allt lov att vänta till på måndag kväll.

Danne_l: Trevliga biljetter, det var värst vilka krav såna där göteborgare har då. ;)

Hmm, modohockey.se verkar dödare än dödast just nu så där fick man inte mycket hjälp.

Paddan:

Du, bara det bästa för oss!:)

Aha, matchen kanske spelas på annan ort. Det borde vara möjligt att frysa nån damm vid den årstiden...

Paddan:

Webmaster Magnus var hårt ansatt i dagens match, och kanske är helt knäcket efter att hela tiden blivit berövad mål av den duktige målvakten i motståndarlaget.

Paddan: Du kan ju tala om för Danne att Modo denna säsong släpper iväg biljetter till några matcher åt gången. Vet dock ej om bokningsavgiften på biljetterna är 20:- eller 1000:-?

Danne_l:

Själv köpte jag biljetter till matchen mot Frölunda för flera veckor sedan. Det är ju nu på tisdag, vettja. ;)

Frisco: Det är väl en sån där överraskning man får när man ska hämta ut biljetterna, antar jag. Tänk vad häpna de ska bli när biljetterna ökat i pris från 200 kr till 1200 kr.

Fast sånt där talar vi givetvis inte högt om.

knaskamilla:

Jaså, möts vi på tisdag. Det hade min sekreterare glömt att nämna för mig.

Du sitter mitt i sektion B antar jag, för att visa Goa Gubbar vart skåpet ska stå?

Frisco:

Några matcher åt gången bara. Är man rädd för den hiskeliga publikrusningen det blir annars?

Danne_l: Publikrusning är det i alla fall. Det finns ju bara två vägar till Kempis.

Danne_l:

Sektion B. Det känns inte bekant. Jag sitter där Sannes och Dream Team tyckte att man skulle sitta.

knaskamilla: På baken!

Nej ut i solenskenet......

knaskamilla:

Och vart tyckte dom att du skulle sitta? Sa dom sektion A rad 0 så har du blivit lurad.

Danne_l:

Typiskt. Hädanefter ska jag bara lita på MoDoiter.

...så är det Fars dag i dag. Så åk nu hem till era fäder och var lite trevliga en stund. Ge dem en liten present och visa er uppskattning. Själv ska jag åka till far nu och ge honom en flaska whisky. Jag vet att han kommer uppskatta det.

Poffa:

Jag tror jag väljer alternativet "kliva upp och äta frukost för att sedan ägna resten av dagen åt att gå omkring här hemma och sucka över att jag inte är frisk" i stället. Jag vet dessutom att min far inte skulle uppskatta en flaska whisky. Inte whiskey heller, för den delen.

knaskamilla:

Snåljåp. Ge honom något annat då. Rita en teckning eller nåt.

Poffa:

Min mor ringde just upp mig och frågade om jag inte skulle prata med pappa. Nu har jag gratulerat honom till att ha lyckats göra barn och till att ha lyckats stå ut med dem, samt befriat honom från uppgiften att köra min bil till verkstad på tisdag. Det var väl duktigt av mig?

knaskamilla:

Mmm, väldigt. Du slapp ju till och med betala för samtalet.

Poffa:

Hurra. Nu väntar jag bara på att någon vänlig själ ska komma och ge mig frukost på sängen.

knaskamilla:

Är det tyckasyndommigsöndag idag också?

« · 614166 · »