1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502639 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
scim:

Tyckasyndommig eller tyckasyndomdig?

knaskamilla:

Det förefaller väl ganska uppenbart.

scim: Så skulle jag vilja rekommendera ett tv-program.
Kl 17 på SVT2 visas Passion, puckar och pyramider ett program om World Championship div 3 (eller D-VM om man så vill) i Ishockey. Såna giganter som Armenien och Mexiko spelade i detta VM förra året. 

... så har jag några små frågor till er som tittar på juniorhockeyn... Vad skulle ni säga om följande spelare, hur bra kan de (realistiskt nu då) bli?

Thomas Enström?

Magnus Svanberg?

Johan Nilsson?

Andreas Molinder?

Paddan: Ett litet inför-reportage om detta VM.

scim:

Det var visst ingen annan som tyckte synd om mig, i alla fall. Jag fick fixa frukost på sängen själv.

knaskamilla:

Du får helt enkelt flytta på sängen tills nästa gång.

Paddan: Heja Armenien!

Poffa: Är detta en bild på Världens bästa spelare och Världens bästa domare?
www.iihf.com/news/img/Karabanov.jpg

Frisco:
Domare vet jag inget om, men inte är han Världens bästa spelare.
Landar på min topp 10 lista i alla fall.

Per HApps: Sanny Lindström, Kalle Koskinen och Kent Manderville kommer väl före?

Frisco: Det tycker jag.Men först är Socker-Conny.

Frisco:
Nä, men hela den legendariska femman från Sovjet, med Makarov, Larionov osv plus #99.

Vjatjeslav Fetisov, Alexej Kasatonov, Igor Larionov,
Sergej Makarov och Vladimir Krutov

Det blir inte bättre än så här.

Per HApps: Vladislav Tretjak måste vara med också när du nämner de 5. Han var ju på planen när de snurrade som mest men aldrig i bild.

Frisco: Ett flertal av spelarna från Canada Cup -87 torde väl utan större problem kunna kvalificera sig för den där listan. Det har nog aldrig spelats bättre hockey än under den finalserien.

Poffa: 

Fars dag, det är en dag som jag inte gör som alla andra, jag åkte till graven med en blomma.
Denna dagen tycker jag nästan är värre än pappas födelsedag, det är all reklam om hur man skall fira far som jag inte alls tycker om.

knaskamilla:

Vaddå jag sa? Det var DU som frågade var din sektion var någonstans i "min arena", sådeså!
Komma här och säga att jag, suck... :))

Här var det ju inte så livat. Ingen som har något intressant att förtälja? Själv måste jag fördriva tid till klockan sex, och inte har jag några pengar att shoppa för. Trist om inte ens HS kan agera tidsfördriv.

knaskamilla: du kan köpa ett exemplar av Tidningen TÅG på Pressbyrån och läsa i den. När du kommer hem köper jag den av dig för de 45? kronor den kostar.

Frisco:

Ska jag tolka det där som att det egentligen kvittar om jag läser tidningen, bara du får köpa av mig den sen?

knaskamilla: Att shoppa är fjantigt.

Frisco: Att läsa om tåg är fjantigt.

knaskamilla: Då har du något att göra fram till 18 också:-)

Frisco: Det är fjantigt att göra smajlisissysar.

NuMo: Själv tycker jag att det är fjantigt att inte ha klara regler. Fast när det står "Ranka elitseriespelare" så ska man tydligen automatiskt förstå att det är de som spelar i elitserien i år som de menar.

Tony Schälin...

Paddan: Hela fenomenet att ranka elitseriespelare är fjantigt, det är därför jag hela tiden komemr fram till Tommy Salo.

Paddan:

Själv tycker jag att det är intressant att vissa agerar trådpoliser (ibland), samtidigt som hela forumet retar sig på dem av andra anledningar.

NuMo: Kanske vi skulle ranka HS-profiler i en skala från 1 till 5 med 1 varande lägsta betyget och 5 varande det bästa betyget... nä förresten, det blir ju bara orättvist mot alla er andra.

Paddan: +
Poffa: -

Sen då?

Frisco: Längre än så räckte tyvärr inte min snilleblixt, så jag vet inte.
Fråga M_Ultra, kanske?

Paddan: Haha. Jag hade glömt bort M_Ultra.

...så kastar Bumpaberra in handduken.
Inte ett öga är torrt.

Nalle Sjuh: Bara sju poäng upp till topps.

Godmorgon folk! Idag var en kul dag att flyga. Eller i alla fall att landa.

knaskamilla: Tåg. City till city på knappt 3 timmar. 302:- idag.

Frisco:

Själv åkte jag tåg från Göteborg till Umeå för några månader sedan, det gör jag aldrig om.

scim: Perfekt att åka från Göteborg på kvällen och vakna utvilad i Norr på morgonen. Själv åkte jag natttåg i somras från Sundsvall till Göteborg. Somnade nog vid Njurunda och vaknade i Lerum. underbart skönt och miljövänligt.

Frisco:

Tåg är okej att åka, men knappast tidspraktiskt för oss i norr. Örnsköldsvik - Nässjö tar med flyg/bil-kombination 4½ timme från dörr till dörr. Samma resa med tåg/buss-kombination tar minst den dubbla tiden. 9 timmar och 13 minuter om man åker dagtid, över 12 timmar om man åker nattetid.

Varken tidseffektivt eller billigt för företaget. Leve flyget!

Poffa: Naturligtvis har du rätt i det du säger. Har man bosatt sig uppe i Sveriges glesbygd kostar det. Göteborgexemplet är ju ett nattligt tåg. Stockholm likaså. Då sover man på tåget och slipper därmed upp tidigt för att åka taxi nån mil ut i skogen för att därifrån ta ett litet propellerplan söderut.
Ska man till Nässjö som du säger så tjänar man naturligtvis tid på det. Ja det gör man alltid om man flyger från Övik jämfört med att ta annat transportmedel.

Poffa: Leve flyget säger du. Ja i tidsvinst möjligtvis. I övrigt så tycker jag att man ska tänka på miljön och på vårae efterkommande så mycket som möjligt istället för att tänka på sig själv och strunta i framtiden.

Frisco:

Man undrar vad det blir för restid Övik - Sthlm när Botniabanan är klar.

Poffa: Botniabanan blir en lifesaver. Inget bussande från sundsvall. När är den klar?

Och i trådens namn (apropå ingenting), vad är det för snack om Milo? Är han på väg tillbaka till MoDo?

Deas:

Snack om Milo? Har jag missat något? Eller är det du som blandar ihop Lill-Milo med Dusan, för tusan.

Gäsp. Nattåget är ett rent h-vete från GBG till Övik, sittande alltså.

Nä, i år blir det flyg. Sista chansen att åka hem med ungdomsbiljett. Att betala det dubbla för att komma hem på två timmar istället för 12-14 är, just det, värt varenda slant.

Poffa: [Man undrar vad det blir för restid Övik - Sthlm när Botniabanan är klar]

Ca 5 timmar city till city. I Örnsköldsvik finurligt nog två stationer att välja på. Flyg är överlägset när det gäller restiden. Fast tåg är ganska bra eftersom de stannar på fler ställen än flyget. Om man inte ska åka hela vägen vill säga. För mig som ska till Ludvika i helgen är flyg inget alternativ.

Visserligen finns flygplatsen Nyckelmyren med två banor. Den ena visserligen med gräs men ändå. 820 x 30 meter mäter banan.

Frisco:

Räknar man in tiden det tar att ta sig till Gideå samt tiden på Arlandaexpressen så är flyget inte så överlägset längre. Man får väl räkna med nästan tre timmar innan man är inne vid CityTerminalen. De två timmarna extra kan man motivera om man kan arbeta under tiden.

...så står det väl snart en gammal gubbracer utanför apoteket. Dags att gå ut.

...så verkar ju Brunflo IK vara offensiva i sina försök att fylla hallen. Försökte först locka över Brett Hull, men misslyckades så nu är det dags att försöka locka en rysk legendar istället.

...så skrattade jag gott åt dessa rader:

"Att det var Moras andretränare Pär Djoos som rasade mest efter premiäromgången med regelboken är faktiskt inte ett dugg förvånande. Tvärtom. Mannen - som en gång bar nummer 4 på ryggen i Brynäs - byggde nämligen hela sin långa och framgångsrika elitseriekarriär på fasthållningar, hakningar och kirurgiskt användande av klubben till mer än att spela pucken med."

« · 614611 · »