1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502748 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jo, men folket är väl utspridda, helt enkelt. Jag brukar i regel möta upp en handfull HSare vid sektion O, i vilket fall. Dragan vet jag sitter på annat håll. Sannes har jag inte en aning var hon håller hus. Men hon brukar å andra sidan möta upp oss i TIK031 före match, så hon får ju plus i kanten ändå.

Dream Team:

Sektion O och U är säkra kort om man vill se kända HS-profiler, frölundaiter alltså.

knaskamilla och Dream Team:

Här sitter man och mailar om släkt till Norge och så skriver/pratar Ni om mig bara sådär....

Jag brukar vara lite överallt när jag är i Scandinavium, dock är jag väldigt sällan vid samlingsplatsen "sektion O" men jag sitter på den sektionen ibland.

Och det är klart att man innan match träffar TIK031, och sist gång var jag ju vara tvungen att vara på plats för att se premiären av Linneas mästerverk.

Danne_l: Trevligt att du inte glömmer bort oss i vårt "hörn" :)

mok:

Går inte att glömma/missa Er, Ni står ju mitt i smeten, det är mer än vad de gör på Sektion O, de står bara och lurar intill väggen där... :)

Sannes: Linneas mästerverk...
skall det vara Dreamteam? det är inte mycket att stö sig emot en höststorm :-)

Sannes:

Lurar intill väggen, kan ju inte så mitt i gången. Då blir man ju omkullsprungen av alla dårar:)

Danne_l:

Men Ni står fortfarande inte lika öppet som U-gänget...:)

Sannes: Nej vi står bra där och kan hugga alla förbipasserande trevliga människor... :)

mok:

Fast jag högg först idag....tror jag alltså... :)

Sannes:

Ja bygg ut utrymmet vid O så kan vi också stå i mitten och hugga tag i folk, det fixar du till nästa år eller??:)

Danne_l:

Inga problem, det ordnar jag hur lätt som helst...

Paddan: Nog såg jag dig, men jag var för djupt försjunken i sifferexercisen för att hindra dig att fortsätta gå. Dessutom fanns det fler bjästamänniskor som bekräftade din existens, just där och då. Du är funkar som padda in public också, tydligen.

ZZZzzzZZZ

Nalle Sjuh: Hittade ett foto på Paddan, Frisco och Poffa som jag tog förra året.

65selander: Du fick inte på någon av dem brynäströja, alltså? Respekt till de tre musketörerna.

Nalle Sjuh:
Hmm, få se nu: Självfallet står Paddals store son till vänster, men sen blir det klurigare. Är det Poffa eller Frisco längst till höger? Jag tror på bägge två, eller också är det Lasse Kronér. Men då frågar man sig, vem är det i mitten. Först tänkte jag vara elak och föreslå knas, men det gör jag inte. Tror det är Lumber Jack under upbyggnadsperioden av hans skandalomsusade hockeyfrilla.

Är det fel så gissar jag på Kickan.

Jaha, så var man då äntligen hemma. Något fullare än vad man borde vara, något rikare eftersom jag vann pokern och något tröttare än vad som är möjligt. Dessutom har mina endagslinser nu suttit inne (Inga dumma fängelseskämt nu, Paddan) i snart 20 timmar. Grus i ögonen är bara förnamnet.

Tydligen pratade jag med Petey21 under J20. Vi var båda väldigt inne på att Dahlberg borde få spela i A-laget. Men vi fick mothugg...

För övrigt så är det nu läge att byta tråd.

Poffa: Macile finns inte längre bland oss. Jag antar att han dyker upp i ny skepnad så småningom igen.

wap.hockeysnack.com
Anropar världen. Tror bestämt att det står är social här på mig. Det stämmer bra det. Har inte spelat någon poker. Just nu är det snack om hockey här vid Ulfshytteavfarten.

Poffa:

Du borde planera ditt linsbärande lite bättre, låter det som.

wap.hockeysnack.com
knaskamilla: Poffa snackar ju om sallad för jämnan numera. Äter han linser också?

knaskamilla:

Varför då? Jag blev grusig i ögonen då det var dags att ta ut dem. Perfekt! Bättre än att vara grusig i ögonen då man just satt in dem.

Frisco:

Linser är gott! Jag brukar göra lasagne med röda linser och keso - mums.

Poffa:

Ja, jag vet inte. Jag har ingen större vana av linser. Tycker bara att det låter jobbigt med grusiga ögon. (På tal om linser så har jag ett linsskydd som är ditt. Bara att hämta.)

knaskamilla:

(Då kommer jag och hämtar det nån gång då jag är i närheten).

Poffa:

(Bra. Se till att komma ihåg det när du är i närheten bara. Ja, ifall du skulle råka inte vara i närheten så ofta tänkte jag.)

wap.hockeysnack.com
Knasigareänvanligt: Linser och keso, en helt otrolig blandning. Jag blir rädd för er skull ni förortsbor. Den ene har linser i ögonen medan den andre äter upp linserna till keso. Är det ingenting vettigt som händer idag? Här i den Gävla staden jag befinner mig i är det bara misär. Tragiskt att se hur stadens söner smyger omkring runt Centralen.

Frisco:

Du kan få smaka någon gång, du skulle säkert gilla det. Man gör en sås på krossade tomater, röda linser och lite annat (vilket blir motsvarigheten till köttfärssåsen i vanlig lasagne) och varvar det med keso (vilket blir motsvarigheten till den vita såsen i vanlig lasagne).

På den här våningen händer i alla fall inget vettigt. Eventuellt ska jag se om jag lyckas frambringa bredband ur mitt telefonjack sen.

wap.hockeysnack.com
knaskamilla: Nja, jag är tveksam. Har provat äta keso en massa ggr. Det blir aldrig gott tyvärr. Nu ska jag sova en stund.

wap.hockeysnack.com
...så är det mjuka svängar.

...så fick jag ingen biljett till Robbie Williams. Jag undrar litegrann hur folk får biljetter till arrangemang med mycket tryck på. Själv har jag aldrig lyckats. Man försöker vara inloggad på Ticnet innan de släpps, men då ser man inte när de släppts. Man försöker logga in precis efter att de släppts, men då är det för högt tryck på sidan så då funkar inte inloggningen. Man försöker ringa, men då är det telefonkö. Någon som har något trick?

knaskamilla: Ta en sovsäck och lägg dig framför telefonen redan natten innan du skall ringa. Då bör du vara först i telefonkön.

knaskamilla: Bli en svartabörshaj dom verkar alltid ha biljetter samt ockerföretaget.www.biljettnu.se

65selander:

Smart. Man kanske ska bli en svartabörshaj så löser det sig av sig självt? Jag tänkte annars att man skulle försöka klura ut hur de gör, men det är kanske enklare att bara bli en.

knaskamilla: Förr, på den gamla goda tiden när riktiga rockmusiker gästade Stockholm och man själv var intresserad av att få sig lite sjysta biljetter, kunde man beställa ett samtal till Svala & Söderlund (vi snackar alltså pre-Ticnet) vid en bestämd tidpunkt och då gled man förbi telefonkön. Fast då hette Telia Televerket och AXE-växlar bara var något abstrakt som storstadsborna hölls med (nästan i alla fall).

Lumber Jack:

Pre-internet också, tro? Nu har jag iaf fått biljetter. Hurra för extrakonserter! Annars var alternativet att se ifall de hade släppt biljetterna till Köpenhamn än, där borde man ha kunnat haft ett relativt smidigt bokningsförvarande via ticnet.se. Tror jag.

knaskamilla: Jerry Williams har jag hört talas om. Vem är den snubben du ska och lyssna på?

Frisco:

Om du frågar om den 9/12 så är det TAW.

knaskamilla: Du har ju skrivit om Robbie Williams hela dan och om biljetter. Hur är det med minnet?

Frisco: Hon sitter väl och dreglar över någon poster på Robbie.

ang Poster var det någon som mins tidningen "Poster". det var tider det vilka affisher :-)

Frisco:

Jahaa, du menar han. Lite dyrare biljetter än till TAW, men det blir säkert en upplevelse.

Frisco: Robbie Williams, är det inte han som medverkat i filmer som Döda Poeters Sällskap, Fisher King och Patch Adams? Måste med andra ord vara någon slags stand-up show...

Paddan:

Är det personen i länken du menar? Jag hade nämligen en het diskussion med en HS:are för ett tag sedan där jag påstod att de hette samma sak, men imdb tycker visst inte det.

knaskamilla: Robbie Williams heter väl Robert i förnamn, om jag inte minns.

Paddan: Glömde visst att packa med ett "fel"

...så är dte halt på kullerstenen på Nygatan. En Volvo 240 körde just fast i ingenting.

Frisco:
Måste ha varit en stockholmare - de kan till och med köra fast i snö i en nerförsbacke.

westerlind:

Tja, de kan ju skylla på snön i alla fall. Men vad skyller du på då du utan att märka det lyckades leda en låst cykel i en kilometer? ;-)

Poffa:
Det där är lögn, det var 1,5 km. Jag skyller inte på någonting, ingen däruppe har hittills rått på det kompakta mörker som råder i Övik under hockeysäsongen.

westerlind:

Trots allt var det ju tämligen ljust då, vi hade ju piskat Brynäs med hur mycket som helst mot ett tröstmål.

« · 620011 · »