1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502765 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind: Kan det ha berott på sportdrycken?

Frisco:

Min pojke ringde just och sa att han inte tog sig uppför första backen hemma. Det är med andra ord halt på asfalten ovanför stan också.

Siwert Öholm förfasas över WASP:s scenshow just nu på 100 höjdare på Kanal 5 och illustrerar det med bilder från Barnjournalen. Trevliga minnen...

knaskamilla: Din pojke! Låter som om du är gammal och mamma.

Salle:

Det bästa om man ska skaffa barn är ju att skaffa ett självförsörjande barn med körkort och bil.

knaskamilla: Och jag som hela tiden trott att det var att sno Heidi Klum från Seal som var det bästa. Man lär sig nåt nytt varje dag.

Undra vad som är på gång. Två MODOratorer administrerar samtidigt. Spännande.

Poffa: Allt medan NuMo är otrogen.

Poffa: Ja du ser, bäst att ni skärper er. Även du schizo-poffa, vi är dig på spåren trots ditt försök att utvidga ditt område till Nygatan.

Så kan ni börja föra kölista till den årliga fotograferingen som äger rum på Kempis eller om vi har tur på en lokal i stan före matchen.

65selander: Är det då du ska få äran att ikläda dig Kingens gamla #27?

Frisco:

Det kan bli en Röd MIKA! också.

Frisco: Frän logga.

eller banner, välj själv.

Frisco: Vi får väl se ;-)

Tyvärr inget Sollefteå, nöjer mig med att fraktas upp med buss t/r

Poffa: En MIKA i MoDo-rött när transferfönstret öppnat, jomenvisst det skulle jag kunna tänka mig.

Hardy Bacardy:

Ska du komma här och vara hängarånd så får du lära dig att hålla dig till rätt tråd. Din knöl!

Paddan:

MIKA in, Sicak ut. Tänkbart - UNDERBART!

Poffa: Men jag tyckte att det var "Apropå ingenting". Men ok, jag ska skärpa mig om det nu går.

Eftersom Danne är för blyg för att fråga så undrar jag: Någon som vet varför det ännu inte går att köpa förköp till matchen MoDo-Frölunda på Ticnet?
Någon genialisk tanke från kansliet?

Paddan: Är några decemberbiljetter släppta på Ticnet ännu?

Nalle Sjuh: Mitt empiriska material sträcker sig inte längre än till att undersöka hos länsgrannen. Där är alla decemberbiljetter släppta.

Härrrrligt. Enligt M_ultra ska MoDo visst spela mot Timrå den 11/24. Kan bli intressant. (Och så har åffisjella fått sig en ny användare, vilket toppennamn hon valt!)

knaskamilla: Nänä, du har ju missuppfattat hela tråden. Han gissar ju vad skottstatistiken kommer att bli i den matchen...tror jag.

knaskamilla:

Det var verkligen apropå ingenting, om ingenting dessutom.

Paddan:

Han tror alltså att Timrå kommer att få iväg färre skott på hemmaplan än på bortaplan och att MoDo gör tvärtom? Sepass.

knaskamilla: Jepp, så är det. Det har Tony Schälin sagt.

...så är det inte mer än drygt 6 timmar tills matchstart. Fram tills dess blir det möte, fika, provkörning, möte och slutligen avresa för våra gäster. Mot konferensrummet.

Poffa: Fika? Din stackare. Hur hinner du få med det på schemat på en helt vanlig 25 timmars arbetsdag?

Frisco:

Egentligen inte, men kunderna måste få smörja kråset. Vilket innebär att vi också får göra det. Nu är de i provrummet och kör maskinen, de ser alldeles lyckliga ut då de hör aggregatet brumma. Själv ska jag nu ut dit och svara på frågor.

"Varför har ni dragit kablarna här? Varför sitter den knappen där? Vad händer om man trycker där och får vi göra det nu? Får vi, snäääälla?"

Förresten Frisco, dagar som dessa är oerhört roliga. Mycket anekdoter, roliga historier och trevliga människor mitt i allt det allvarliga. Jag njuter av dagar som dessa, även om de är 25 timmar långa.

...så verkar Hedin vilja ha hit två föredettingar. Brynäsföredettingar, that is.

Poffa: En vältränad Wahlberg skulle bli en fin servitör till Milo, om han kommer upp i MoDo-nivå vill säga. Till slutspelet bör vi nog ha kunnat ta brynäsaren ur honom...

...så är ju detta något att lägga upp här.

Poffa:

Det där är kärlek.

...så är Knaska Milla en drottning.

...så är det pokerkväll i Solle. Westerlind skryter om att han spelar av LJ, NuMo, Janne och de övriga pengar. Men när jag fick prata med LJ så visade det sig att det nog var tvärtom istället. Fulla var de i alla fall.

wap.hockeysnack.com
Poffa: I morgon anfaller vi brynäsare från tre kanter. Gävle. Solleftå samt Namntalstunneln (stavning?)

65selander:

Men på isen kommer ni inte anfalla på någon kant.

65selander: Namntallstunneln? Har Molin och Sjödin rymt nu igen och irrar runt i skogarna?

Paddan:
Vilken banner !.

Boork har väl lärt sej ett och annat av piskmästaren, men rent hockeypiskmässigt så hoppas jag MoDo snärtar till ordentligt och att Timrå vinner så vi får lite andrum i ingemanslandet.

Livet leker här på landet, snart är det jul !.

Trevlig första advent på er alla.

Instämmer om bannern: världsklass.
Klart i nivå med evolutionsbannern.
Men inte visste jag att Boorken var kompis med Peps....

The Fat Bastard: När jag ser bilden i den där bannern kommer jag konstigt nog att tänka på Roffe Bengtssons "Jak er ert nye svensklereret. Vad er det som kruper fort som inkentinken"

Paddan: ""Jak er ert nye svensklereret. Vad er det som kruper fort som inkentinken"

Ormet kruper.
En gång var jag i Finland två gånger.....

Huge:

En gång var jak där aldrig.

Poffa:

Jaså. Han var väl nyktrare när han ringde mig då, för då sa han att det gick åt helvete eftersom han inte kan spela poker. Han sa iofs också att han hade fått höra att Janne blev sämre och sämre ju längre kvällen lider.

Poffa: Tänkte väl att ngn skulle nappa på fortsättningen.
Imponerad faktiskt, då åldern härinne många gånger kanske inte är den rätta för att kunna uppskatta dylika saker...
Det var dessutom ngt om "min hustru" osv, men som med Bengtssons ngt stapplande invandrarsvenska blev "mitt ostron" osv.
Kommer du ihåg resten?

Huge:

Tyvärr kommer jag inte ihåg hela sketchen, dit vi dragit den nu är väl ungefär så långt som jag kommer ihåg. Men kanske någon kan googla fram hela sketchen.

Poffa: Har försökt men kan inte hitta den.
Rolig var den iaf.
Speciellt dom klipp man fick se när Bengtsson och Ardenstam var tvungna att ta om scenerna eftersom dom inte kunde hålla sig för skratt.

Huge:

Var det Ardenstam? Jag har för mig att det var Carl-Gustaf Lindstedt som han framförde den tillsammans med.

« · 621480 · »