1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502885 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

NuMo:

Det där tror jag inte på förrän jag ser det på hemsidan. Det kommer säkert inte bli något av det och så står vi där med en fot i kvalserien. Jävla helvetes skit-Hedin. Backsidan är bedrövlig, vi har inga centrar och den där jävla Krizan tar ju ingenting.

Bara 1½ timme kvar och det är dödstyst från kansliet. Va f*n håller de på med?

Poffa: Jag såg när Krizan tog någonting. Jag vet inte vad det var, men han hade en plastpåse för mun och näsa. Inte underligt att det enda man ser av nonom är en enda stor rumpa när han hämtar ut pucken ur buren. Annat var det på Kung Cannabis tid. Då räckte det med att ta en rökare i krysset. Det är tur att vi inte slsar bort våra pengar på något vi redan har ett par av i alla fall och det är skönt att se att andra slösar pengar på att få något som inte är vad vi har heller fast de redan har gott om den varan.

NuMo: Här är en bild på den varan.

Poffa:

Undrar varför man inte kan rösta på "värva gamla föredettingar och/eller div.1-spelare som t.o.m. är äldre än Tjödin"?

knaskamilla: Vi håller oss inom rimlighetens gräns, inte ens en klubb som Brynäs skulle kunna komma att hitta på något dyligt.

Knaz & LJ:
Härligt att se era kommentarer. Nu är jag inte helt insatt i hur Brynäs IF jobbar, men självfallet finner jag det märkligt att vi inte tar råd av det framgångsrika MoDo som har lika många SM-guld i hockey som vi har i fotboll.

Varför har Timrå IK dom snyggaste matchtröjorna?

kalle anka: Det får du väl fråga den som designat örnen om.

kalle anka: Ingen aning, och ännu märkligare är det ju att de inte använder dem i så fall, istället för trasorna de nu åker runt i. Är det en hemlig tredjetröja eller? Länka gärna ett smakprov hur denna snygga tröja ser ut.

Jaha, inte ett endaste litet nyförvärv. Skit-Hedin. Nu byter jag tråd.

Lumber Jack: Fel svar. Rätta lösningen kommer den 1/5-06.

Lumber Jack: Det måste vara den här tröjan han menar www.frisco.se/hs/timra.jpg

Frisco: Stilig. Lite kroatisk.

Frisco: Nämen det där var ju när sundsvall var inblandad ju.

kalle anka: Det var väl snarare Timrå som försökte morska upp sig. Namn stavas förresten med stor bokstav.
bjorn.grunka.se/trojor/tik91_2.JPG

Frisco: Vad har jag gjort nu då som inte föll i din smak?

kalle anka:

Min gissning är att det skedde 2005-11-12 13:12. Märkligt att det är precis efter att "TIK Älskaren" avslutade sitt medlemsskap.

Poffa: Då är det mycket mer du kanske kan se åxå?

Poffa: Jag menar, det är många som sagt upp sitt medlemskap

Alle Kanka: Är det en örn eller en fiskmås?

Dream Team: Ja, nu var ju detta alltså Micke Petterssons tröja #19 när han huserade i den dräkten. Jag hade för mig att det framgick, men så var tydligen inte fallet.

...så är det nu dags för julfest med jobbet. Om en timme är det lite förarbete med ett par öl och kanske en grogg eller två. Sedan Mammas Salonger och efter det får vi se.

Sköt er snyggt nu!

wap.hockeysnack.com
Skaffare ett liv din arbetsnarkoman.

wap.hockeysnack.com
Poffa: Hoppas att du har/haft så kul på Mammas Salonger. Det med utgång efteråt tror jag dock inte på eftersom tröttheten brukar komma akut vid 22-23 tiden.

Dream Team: En oerhört vacker tröja. Synd bara att den tiden förlöpit. Jag tror bestämt att den tröjan varit framme i ljuset i denna bok förut.

Frisco: Ja, tröjan var väl en intressant skapelse, om inte annat. Man ville ju skapa något som inte gjorts tidigare, ja, då alltså. Undrar hur man tänkte vad gäller kopplingen till orterna Sundsvall och Timrå kontra själva tröjan? Ja, vi gör en tröja med ett flashigt rutmönster, i rött, blått och vitt så får vi med båda klubbarnas själ på ett bräde. Jo, det låter bra, det köper vi! Den oinvigde behöver kanske inte lura så värst mycket på varför de båda klubbarna aldrig kunde mötas under "samma tak" fullt ut. Det är väl snarare en j-vla tur att den tiden är förbi. Mer på bakgården än sådär går det knappast att vara...

Jo, visst har den varit uppe förut. Kopplingen mellan Micke P och S/T-tröjan kändes naturlig i det här läget. Ja, eller nåt.

Dream Team: Här är mitt lilla bidrag i diskussionen:

artpad.art.com/?irnv3332yoc

...så verkar alla sitta klistrade framför Viasat Sport 1.

Frisco:

Inte jag. Jag sitter klistrad framför datorn.

Frisco: Vad händer på Viasat Sport 1?

Stigsson: Ali vs Sandell.

Frisco: ??? Vilka är det?

Stigsson: Köpt domare? Bröt istället för att räkna. Ali vann på namnet.

Frisco: ...så såg vi just ett hån mot boxningen som sport. Hur i h-vete kan domaren bryta en match innan det ens blivit en stående räkning? Hellöjligt. Hur räknar man med att damboxningen ska få en statushöjning när man gör sådär? Ingen titelmatch, my ass! Störtlöjligt...

Dream Team: Håller med dig helt och fullt. 9 sekunder kvar av femte ronden och första gången nån får ett övertag i matchen. Då bryter domaren. Otroligt.

Dream Team: Det måste väl finnas bättre saker att titta på än damboxning så här på lördagskvällen som exempelvis öppna kanalen

Frisco: Boxningen har väl alltid varit en smutsig sport. Ligger nog mycke pengar på att hon skall bäras fram.

Boxning är överhuvudtaget en skitsport.

Dragan 2k: Öppna kanalen? Det låter som en farled där smuggelsprit passar som hand i handske...

Frisco: 22:17. Ja, vad säger man? Dekadens? Jakten på ett bättre jag? Förklaringarna är många, men själen är konstlad.

Såg våran målvaktskung Krizan vakta målet för Slovakien mot Kanada (bara sista per.)på en tv-kanal.
Slovakien vann, tyvärr så var killen som snackade helt konstig. Han tokflabbade när Slovakien missade en del målchanser. Fick en känsla av att han höll på Kanada. Han var bekymrad över hur de skulle våga åka hem till Kanada om de förlorade. De låg under med 2-5 efter 2 per. så de lyckades snygga till siffrorna i sista till förlust med 4-6. Sista målet gjorde slovakien i tom bur.

Gomorron, eller nåt. Mammas Salonger var helt suveränt. Bra mat, bra drag och öl, vin och whisky. Sedan Harrys till två och så blev det efterfest sedan. Hemma vid fyra. Jag mår toppen.

Hur hade ni det i går?

Poffa: Bra.

Frisco: Jag å.

Poffa:

Mycket bra, men jag märkte till min stora besvikelse att min Bowmore tog slut igår.

Måste dela med mig av en hemsk upplevelse. Jag såg just filmen The Transporter 2, förmodligen den sämsta filmen i mannaminne, pinsamt överdriven action där petitesser som logik och fysiska lagar inte är några hinder för huvudrollsinnehavarens fantastiska framfart i filmen. Lyckligtvis var filmaset föredömligt kort.

scim:

Jag kan inte låta bli att undra - hur var Transporter 1?

knaskamilla:

En på sin höjd habil actionrulle.

knaskamilla: Tycker at The Transporter var en riktig skitrulle.Skulle aldrig få för mig att se tvåan.

« · 640077 · »