1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503004 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Metal Guru: Hmm, något sånt kanske det var.
Eller så var det ett försök att väcka den insomnade hjärnverksamheten i tid till deadlinen för hemtentan.

Nåväl, en match mot Lulio kanske fixar den saken.

Paddan: ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Frisco: Imorgon kommer Kempehallen att invaderas av 120 lulingar endast iklädda halsduk, eller något sånt.

Han senapskletarn föredrar väl att åka till Gävle, antar jag.

...så kan man tro att en del som tippar i matchtipsgästboken är ..... . ....... Inte pga tipset utan för att de inte klarar av att trycka ctrl c ctrl v. Nyss var det nån inne och helt plötsligt skrev i alla lagnamn fast det tippats i ett dygn med förkortningar.

Frisco: Äh, jag klarar inte av att lösa det där. Får jag köpa en vokal?

Upptäckte förresten för ett tag sedan att giganten Kari Haakana flyttat sin verksamhet till Tyskland

Paddan: Bra att du talar om vart fc MoDospelare flyttat verksamheten. Att han flyttat den från isen visste jag dock redan.

Frisco: Äh, vadå, han har ju gjort 4 assists på 7 matcher för Duisburg Füchse i DEL.

Paddan: Oki, kul att han hittat tillbaka upp på isytan. När han huserade i Kempis hasade han sig fram under isen.

Frisco: Tja, jag minns bara första gången jag såg honom. Jag satt på Blåbär och fikade när något fenomen som jag trodde var en solförmörkelse drog förbi, det visade sig dock vara Kari med mor eller svärmor...tror jag.

...så verkar det som att vissa Lulingar skulle behöva sova. Griniga, nästan på gränsen till bölande, och med ett förhållningssätt till världen som om just den kvadratmeter de upptar för tillfället är det enda viktiga.

Men ingen är ju förvånad.

Poffa: ... så hade jag varit i Kramfors och spelat Hockey-bockey en fredagskväll. På väg hem körde jag 66 på en väg som var femtioskyltad, med följd att en bot för fortkörnings utskrevs. Förjävligt tycker jag, då jag hade bestämt att en av mig själv inskriven fortkörningklausul, som gav mig fortkörningsdispens upp till 90, helt plötsligt inte gällde!

Nu tycker jag att Regering, EU och FN ska se till att klargöra vad som verkligen gäller, min egna trafikförordning eller kanske någon nationell/internationell. Ska man verkligen inte kunna skriva sig fri från gällande regler och lagar? Otroligt i så fall!

Frisco:

Var det inte Hakaana som Poffa bara kände igen om han var naken?

knaskamilla:

Tvärtom. Jag kände bara igen honom då han hade (hockey)kläderna på.

Poffa:

Jag ber om ursäkt. Vet inte varför jag skrev sådär, måste vara åldern som gjort mig förvirrad.

Poffa: Jag vet faktiskt inte vem det var. Han hade i alla fall #4 på hjälmen och hjälmen var av den nyaste sorten.

Frisco: Michael Hjälm?

Poffa:

Nu har jag läst i lulingboken och förstår vad du menar. Jag förstår att de är upprörda, det måste ha tagit dem flera år att lära sig hur man inte går vilse i de där trådarna, och nu är all den kunskapen meningslös.

Paddan: Här försöker man ge lite ofullständig informtion och sen driver ni med Frisco.

Frisco:

Öhmna har ju fått 43, så han var det förmodligen inte. Om han nu inte hade nån hjälm från juniorlaget. Kan det vara David Bräck som får vara med och träna? Det stod ju i Värmlandstidningen att han låg på gränsen nu när JVM pågick.

Frisco: Märkligt, här letar jag information om Michael Hjälm och så snubblar jag över detta:

[Torbjörn] är Wilde fortfarande bänkad? I så fall varför?
[Jim_Brithen] Torbjörn> Wilde börjar på bänken imorgon igen. Dels vill jag inte ändra på ett vinande lag i onödan och dels så behöver Wilde spela riktigt rejält och fysiskt för att tillföra det han är bra på - det kommer igen för han ger järnet varje träning

[Degen] Jim berätta gärna vad som hände med Lewerström, det är VÄLDIGT många som undrar, och vi vill inte få ett rykte om oss att ta hit en lovande lirare som sen spelar med Div1 lag
[Jim_Brithen] Degen> Det tog honom hårt att han inte platsade riktigt här i MODO men han hade också otur med en hjärnskakning i fel läge av säsongen. Hoppas att han mår bra och att han kommer igen.......

Poffa: Möjligen Bräck. Fast jag vet inte om han var lika snabb som den andre kända Värmlandsbräcken.

Frisco:

Du såg inte om han körde jättefort rätt in i sargen? Den andre Bräck var ju duktig på sådant.

Poffa: Vad jag sett av Bräck så var det inte nån RÄTT IN I SARGEN han råkade ut för. Däremot kan man väl kalla det för en ordentlig propeller.

Frisco:

Äh, den gode Kenny har under sina lopp i Cart och Indy Car säkert satt sin bil ett par gånger rätt in i nån trave med däck.

Är de släkt?

...så kan jag inte undanhålla den här lilla filmen från er. Hittade länken i Brynäs GB.

Poffa: Snyggt var det.  Undra om Tjöödin tränar för fullt på den så att han kan självmåla snyggare än vad han brukar.

Salle: Oj, en ny t-shirt i souvenirshopen, fast fortfarande ingen souvenirtävlingsvinnare.

Funderar förresten på om M_ultra har tagit patent på "Forza" ?

21.20 Sportnytt

Jaja. Jaha.

Frisco:

All right, all right! It's bloody albatross flavor! Bleedin' seabird, bleedin' flavor! Albatross!

Snart dags...

Paddan:

Överdriv snoppen förlust men vi e på g o snart får vi tillbaka juniorerna! Minst en poäng förtjänade vi.
Kul iaf att enström e på väg att komma igång! Damgaard ger svar på tal!

Hmmmm...

Ska man överdriva längden på snoppen vid en förlust eller?

Vad ska man gör vid vinst?

Portello: Jag minns inte vad man gör vid en vinst, det var så länge sedan.

Fast hybris har man ju hört talas om.

Paddan: Ur led är då tiden nu näsr det gäller LHF.
Vi är numer bättre på bortaplan än hemma.Tror senaste trean på hemmais var i November.

...så är det ju skönt då folk skryter om sina erövringar. För att citera gruppen Everlast:

"White trash beautiful. Trailer-park queen."

Portello:

Är det fortfarande så att du är skyldig till allt då de förlorar, eller har du sluppit ifrån det epitetet?

Poffa: Ähhh, det är bara en skröna.Ibland vinner dom, ibland inte.Punkt.

En ganska underhållande blog på nhl.com tillhörande bassisten i Godsmack. Berättar bland annat om ett möte på isen med Tie Domi och Darcy Tucker.

Vilken himla tur att man inte är målvakt i Armeniens J-20 landslag. Man hade ju fått ryggskott.

Paddan:

Gauti Thormodsson ska jag hålla ögonen på i fortsättningen. Jag tror jag aldrig hört talas om en spelare som gjort 16 poäng i en match förut. Åtminstone inte på internationell nivå.

Däremot tycker jag Modo genast ska kontraktera backen Arman Charagyozyan. Hans stats är verkligen oustanding.

Albert Hall: Åh fan, han Arman Chatjaturian trodde jag var en klassisk violinist, och författare av mästerstycken som "Spartacus". Död, visserligen, men detta är säkert någon ättling i rakt nedstigande led som valt en något annan bana i livet.

Albert Hall: Poängbäst i World U20 Championship div III är Emil Alengård med 14 mål och 8 assists på 2 matcher. Har för mig att jag läste någonstans att han spelar hockey i Mjölby till vardags.

...så är det pinsamt att se omröstningen på Timrås sida.

Dags att ta hand om barnen.
Heja heja...

Jag skriver i denna tråd, som egentligen är lite fel, fsat samtidigt så skriver jag om ingenting...

Jag undrar lite om Dansmaran i Örnsköldsvik. Det är ju en dansmara den 3-4 februari, men brukar det inte vara ytterligare någon "mara" under året.
Jag kan inte hitta fler än den nu i februari på någon av hemsidorna.

Sannes: Det är en i början av september och den i februari som du reda hittat. Planerar du dansåret???

Sannes:

Det är en på våren och en på hösten. Exakt när den på hösten är vet jag inte. Det vet nog ingen, eller möjligtvis de som planerar den. Det brukar komma ut på hemsidan när det är klart.

Salle:

Planerar och planerar, nja kanske lite. Men jag lär nog aldrig komma dit hur mycket jag än planerar.

Men nu har jag hört så mycket om denna mara att jag har blivit liiite intresserad, och nu har jag dessutom hittat en bussresa till maran som går nu i februari.
Den bussresan har säkert gått i många år, men detta var en nyhet för mig iallafall.

Salle och Poffa:

Tack för länkarna, det är just dom två som jag har kikat på, det finns inte fler antar jag, eller?

Det hade varit intressant och veta vilka dansband som är med på maran i september. Men jag avvaktar några månader, just nu finns det ju inte så många fler alternativ än att vänta.

Sannes:

Tveksam på om något band ens är klart till den senare maran. Kan tänka mig att man tar en i taget.

Poffa:

Det låter rimligt att man klarar av en mara i taget, men jag utgick ifrån att Ni var i danssvängen och hade hört några rykten. :)
Jag får väl ta och fråga dansbanden själva om de skall dit eller inte.

Men tack Poffa och Salle för hjälpen.

« · 647582 · »