1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503169 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan nån förklara vad eran fråga handlar om? antar väl att HS ska bli snabbare i en nyare version av nåt slag? eller förklara nu:-)

Dawidovski:

Läs Teknisk info-boken.

Dawidovski: Ett tips är att läsa lite i den Tekniska Infoboken.

Poffa: Ok, tackar!

För att fortsätta rapporteringen från 2006 IIHF World U20 Championship div III så blev Emil Alengård bäste poängplockare med 20 mål och 9 assists på 4 matcher. Hur gick det då för Armenien undrar ni? 0-50, 2-21, 1-47 och 3-28 var slutresultaten i Armeniens matcher.

Paddan: Hujedamej vilket målsnitt! Smått otroliga 140 minusmål på fyra matcher måste väl vara någon slags rekord? Vem vet, dom har kanske rent ut av slagit sig själva?

Dream Team: Jag antar att Lalime inte gått alltför bra denna säsong, för det var någon som påstod att så bra GAA som Armeniens målvakt skulle Lalime aldrig ha.

Paddan: Armenernas andremålvakt måste hålla bra klass också. Samtidigt som han har en oerhört otacksam upgift. Jag menar, vilken tränare eller coach skulle inte ge sin andrekeeper förtroendet efter att förstemålisen släppt tjugo baljor? 

Jobbigt när saker flyttar på sig. När jag skulle klicka på "tjuvkika" hamnade jag på "länkar".

Dream Team: 72-1 i en enda match torde nog vara rekord framåt iaf. Åtminstone om man skall tro en som tydligen var med och som berättade det för mig idag. Världsrekord, enligt honoom som då var målis i det vinnande laget.

Kickan: Kasst att släppa en puck.

...så har aktuelle Tony Tuzzolino spelat med Pavlikovsky i Houston i AHL 2002-03.
------------------------------------------------------------
HOU - TONY TUZZOLINO 4 (RASTISLAV PAVLIKOVSKY, LADISLAV
BENYSEK) 12:59
---------------------------------------------------------------------------

Så är det svenskt i topp på damernas Störtlopp med bara 4 åkare kvar. Och Anja har åkt ur.

Poffa: Det var då det.

NuMo:

Ja, tyvärr. Men strongt kört av Nike ändå. Tvåa är hon nu, med två åkare kvar.

Och nu är Nike sämst tvåa.

Poffa: Sverige, den nya fart nationen.

Lumber Jack:

Sveriges alpina damer är numer ett av världens bästa alpina damlandslag. Tack Pillan!

Lumber Jack: Jepp. Nu är det högt tempo i de Italienska spåren också (svt2).

Frisco: Än är det inte försent att bryta ihop.

Lumber Jack: En sjätteplats av Södergren är som ett guld på Gundes tid.

Frisco: Eller en hundradel från silver på Wassbergs tid.

Icing-Ove:
M M A PTS PIM
2005-06 Cortina SG Italy 26 12 12 24 87

Hittils i år.

...så ska Modo möta Nolby Hockey i finalen av Foppa Cup 13.50 i MoDohallen.

Cayo på scenen på idrottsgalan. Kanske lite naket äntligen. Inga blåtiror eller något på de två övriga. Ryktena i tidningarna verkar vara överdrivet. Det måste vara första gången.

Grattis Tony.......Ditt jävla svin.

NuMo: Idrottsgala? Det är ju hockeykväll.

NuMo: Frågan är om detta var ett tröstpris då nån "vet" att han inte kommer få Jerringpriset som han förtjänar.

Frisco: Motorkväll, verkar det som..

NuMo: Spännande värre, tro om MoDos ineffektivitet i PP är nominerat i kategorin Årets Prestation?

Paddan: ÄNTLIGEN!!!!!

Salle: Missade inspelningen. Men jag fick med de sista 2 minuterna. Robert var rolig i år igen.
www.frisco.se/hs/tony2006.mp3

Frisco:

Vill man kan man gå in och se hela klippet på SVT:s hemsida nu. Det ligger direkt på förstasidan, som klickbar länk. Otroligt roligt och det enda negativa är väl att en otroligt roligt rollfigur går i graven nu. Den bittre Tony har roat oss mycket och länge.

Om ni skyndar er så hinner ni se NASA skicka upp en satellit till Pluto om ungefär en halvtimme; 14:10 EST. Tydligen är vinden inte den bästa så det finns risk för ytterliggare förseningar. Det finns lite plutonium ombord för strömförsörjningen. Håll tummarna för att den håller sig intakt.

www.nasa.gov/multimedia/nasatv/

Skit också! Jag bröt nageln.

...så verkar det inte bara vara jag som håller till i en annan gästbok.

Spännande, dom gör ett försök. T -4.

www.nasa.gov/multimedia/nasatv/

Hawerchuk: Oj, va bra. Jag lyckades nyss laga nageln igen. Hurra, hurra, hurra, hurra!

NuMo: Plastic padding?

Hawerchuk: Ja, precis. Vet du? Timrå och Modo har spelat lika många matcher var nu. Det är ju rättvist.

...så är det bara fyra poäng nu. Och på torsdag kan det mycket väl avgöras. Trots att det är massor med omgångar kvar.

Poffa: ...så kommer här en liten berättelse om en liten pojke vid namn Theoren Fleury som var väldigt stygg och som en dag tänkte att, ett land med obegränsat med ställen som säljer färgat vatten är väl perfekt för en sån som mig.

Lumber Jack: I mitt filarkiv så har jag 3 bilder till dig. Ja jag vet att de ingår i dina intressen.

Frisco: Haha, engelsk rondellhysteri. Fantastiskt. 

Lumber Jack: Förstod att du ville se de bilderna.

Frisco:

Undrar vad oddsen är på att jag inte skulle krocka i en sådan rondell?

knaskamilla: Man får väl köra lite försiktigt. Då går det bra.

knaskamilla:

Det skulle inte ens vara spelbart. Alla seriösa bettingföretag har inte med spel där vansinniga odds eller obefintliga odds är de rätta.

Poffa: Det var saftiga startbud på auktionen av "NHL-proffs matchtröjorna".

Äh, jag får nöja mig med mina två kanontröjor, även om det hade varit trevligt med en Hinote

Paddan:

Shit Pommes frittes! 5000:- är tre gånger så mycket som jag betalat för MIKA!!!:s tröja OCH Jeppes tröja.

Poffa: Antar att den där teorin om att Foppa använde en ny tröja för varje match förra säsongen var sann. De där så att säga matchanvända tröjorna ser knappt använda ut

« · 653433 · »