1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503324 inlägg · 4187 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Menar du inte nödiga nyheter?

Paddan: Tycker egentligen mest att det luktar illa.

AM: Tycker ändå att det luktar mest illa om den här nyheten, leka med lönnlöv...usch

Paddan: Så går det tungt nere i hernta... Underläge med 8-3 i början av tredje.

Lumber Jack: Nu är det till och med 9-3. DM-tecknet verkar hamna i Härnösand denna säsong.

Paddan: Det slutade 9-4 till Aik Hockey.det mest komiska var nog när Aik klacken skrek lillebror hurmor på hög nivå som sagt.

Modoante: Ja klacken på "Höga" är riktigt roliga, helst när dom i inledningen av matchen körde 1:an kom 2:an kom osv....Det var väl ingen match att berätta om för barnbarnen, men AIK vann iaf.
FORZA!!!

Jaha, så ska vi då köra skarpt. Går något fel så kommer vi släcka SVT1 och all markbunden digital-TV i hela Jämtland och delar av Ångermanland och Lappland. Men de som är ansvariga här säger bara "går det fel så blir det svart för någon kärring en stund, de klarar sig ändå". Coola människor här i Republiken.

så fyrverkerias det över centrum. Undra varför?

Salle: Avskedsfest för Bumpaberra?

Poffa: Sluta lek... min TV blev svart för nån sekund och lät ett distinkt "pip". Det är ju bara 2 minuter kvar av Lett-USA...

Salle: Det var nog bara herr Jihdes uppblåsta ego som till slut skapade någon form av överspänning i din tv.

wap.hockeysnack.com
Salle: Du vet masten på Åsberget? Den sköter om sändningarna i Övik. Så släng dig i väggen, för här har det gått kanonbra. Jobbigt att byta tråd, så Gonatt. ZZzZzz zzzZzz

Salle:

Jaha, var det fyrverkerier? Jag som trodde det var krig. En knall, ett ljussken och sen helikopterljud.

knaskamilla: Läste precis kommentarerna på ÖAs hemsida i artikeln om att Wernblom ska stanna i Skellefteå. Kommentaren från den som kallar sig hockeyexperten är rolig tycker jag. Snacka om stenkoll....

AM: Jag tyckte det var roligare med kommentaren längst upp: Let the force be with you.

Help us Obi-Werner, you are our only hope.

knaskamilla: I stan var det lugnt. Inga smällar alls.

AM: Så har man äntligen från MoDo Hockeys sida beslutat att låta även oss som inte är företagare få möjlighet till fakturering av slutspelsbiljetter. Löser ju en stor del av besvären med att ta sig till Kempis och lösa ut biljetterna inför varje steg i slutspelet. Bättre då att i efterhand kunna bli fakturerad för samtliga matcher man sett under SM-slutspelet.

Paddan: Ja, det var trevligt att läsa i brevet som kom med posten idag.
Speciellt eftersom jag i år har blivit lovad att få mina slutspelsbiljetter betalda. Då slipper jag ligga ute med pengar.

AM: Märkligt, jag brukar mest få höra "Det här ska du allt få betala för..."

Nåväl, nu är biljettbeställningen i varje fall genomförd.

Paddan: Tur att man har frikort.

Frisco: Det har jag aldrig hört talas om, däremot har jag frimärken i plånboken och ibland får jag frispel

Paddan: Jag kräver studeranderabatt på allt, från årskort till parkeringsavgift. I sportbarerna ska vi dessutom ha förtut och förtur vid köbildning.

Lumber Jack: Då får du nog också räkna med att det blir en strategiskt placerad stolpe precis mitt för sittplatsen och att man bara serverar Corona utblandad med 50% vatten i sportbarerna.

...så är det isracing på Kallehov imorgon 19.00.

Är det nån som lyckats hitta nyheten bakom rukriken "Tobias Moberg, 15 år, Bergeforsen" här till höger och vad har den med MoDo att göra??

Jag får bara en lista på OS-nyheter när jag klickar där.

Salle: Nyheterna här till höger är jobbiga. 2 handlar om Modo just nu.

Frisco: Nog är väl nyheter om Foppa Modo-nyheter även dom. Sen om dom borde klassas som nyheter ibland är en annan fråga.

Salle: Jag tycker inte att de är Modonyheter. Inte det minsta.

Frisco: "Foppa" fixade Malmöseger är i varje fall inte en MoDo-nyhet.

Fast det är klart det är ju "Norrlands Foppa" det handlar om...

...så sprang jag på Bumpaberra. Länge sen sist.
allehanda.se/sport/4820

Paddan: ... verkar det som om nån har jour på åfissijälla.

Lumber Jack:

Borde isåfall inte dom ha sett till att papperna till kommunen blivit inskickade i tid?

scim:

Det är nog olika folk.

knaskamilla:

Hur många jourtjänster kan en hockeyklubb egentligen ha?

Frisco: Så funderar jag, apropå Bumpaberras fina kommentar om arenan, hur mycket det kostar (per dygn) att hyra Kempehallen och hur mycket det kostar att hyra de andra evenemangsarenorna. Vore ju intressant för att få något perspektiv på siffran 175.000/dygn som det tydligen ska kosta att hyra den nya arenan.

scim:

Det beror nog på hur mycket pengar hockeyklubben har.

knaskamilla:

Är du på tråkhumör eller?

scim: Ingen aning, men tydligen behövs det en till.

scim:

Jag är sjuk.

scim: För få verkar det oftast som. Detta med tanke på senaste halvårets problem med åffisen. Den var nere häromdan igen, denna gång i minst en timma.

knaskamilla:

Jaha, och skillnaden från Status Quo är?

scim:

Jag är lite sjukare än vanligt. Har man verkligen jourfolk till att skicka in bidragsansökningar?

Paddan:

Evenemangsarenan aka mitt vardagsrum är gratis för besökare, men den kostar tillsammans med övriga lägenheten mig 4420:- i månaden, rätt överkomligt i kontrast till ladan i Övik.

OS i all ära, nu är det iaf dags för lite riktig sport, Luton - Reading på Viasat Sport 1, härligt! (Ojdå, 1-0 till Reading efter 19 sek)

knaskamilla: [Jag är sjuk]

På riktigt eller?

Frisco:

Vad är definitionen? Tillräckligt sjuk för att stanna hemma när jag skulle ha jobbat.

knaskamilla: Många är hemma från jobbet trots ickesjukdom så den definitionen säger inget.

Frisco:

Men om man jämför med att jag brukar jobba när jag är sjuk.

knaskamilla: Säger ju inget det heller.

...så är Anja Persson lika dålig förlorare som Poffa.

« · 678136 · »