1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503527 inlägg · 4188 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:

Jag som tänkte offra mig och ta Brynolf för att vara solidarisk mot alla stackare som inte kommer att kunna köra bil imorgon.

knaskamilla: Jag tar också bilen i morgon, men jag har bara en plats och ett stort lastrum.
Där har jag hört att man kan åka, eller vad säger du Salle...

AM: Vad kan man åka? Pulka?

Paddan: Tror att Salle åkte dammsugare...

AM: Menar du att Salle åkt runt på flaket i en skåpbil med en dammsugare som enda sällskap? Han borde ju platsa i varenda Amerikansk talkshow.

AM: Du får väl städa lite innan så ryms hela gänget.

Frisco: Bättre sällskap än vad jag hade på vägen tebax...

...så undrar jag vilken säsong Ronnie Sundin spelade med Färjestad? Mannen som agerar nåldyna ovan har klara drag av Ronnie.

så tackar jag för en trevlig efter match stund i glada vänners lag. Sen var utsikten fin ibland också. Tyvärr är jag är lite stel i ryggen efter all biljard. Det skulle inte suttit fel med lite massage om man säger så.

Salle: "Tyvärr är jag är lite stel i ryggen efter all biljard. Det skulle inte suttit fel med lite massage om man säger så."

Det var inte de där lekgäddorna som hugger på allt som du försökte dig på att fånga *asg*

Dawidovski: Jag skulle önska att kvällens "lekgäddor" var så lättfångade. Eller vad säger Frisco & Poffa?

Så skrev Antos idag på ett nytt kontrakt med Sheleftyou. Kontraktet är på ett år.

Martin S: Det är som med amerikanska pensionärer, dom klumpar ihop sig vid slutskedet efter en lång och ärofull karriär på samma plats. Fast för avdankade MoDo-spelare är det inte Florida utan Skellefteå som gäller...

...så ser jag att Poffa minsann blivit publicerad i Hockeybloggen i Expressen.

Det var stort.

Dragan 2k:

Du var ju inte lite efter heller, hörru... ;)

knaskamilla: Haha. Så kan det vara när man numera är datorberövad när man inte är på jobbet.

Dragan 2k:

Jo, men till och med vovvov har ju redan imponerats över att Poffa fick vara med i tidningen. Nåväl. Datorbrist kanske är godtagbart som ursäkt.

knaskamilla: Datorbrist är en åkomma som jag hoppas klara mig undan resten av min miserabla existens.

Sällan har man känt sig så inadekvat och otillräcklig när man inte har tillgång till en dator.

Dragan 2k:

Men Dragan, en man av din dignitet tillåter väl inte att sånt händer? Pekar du inte bara med hel hand och låter dina ödmjuka tjänare fixa det hela åt dig? Eller hade du gett dem ledigt under helgen?

Poffa: Visst är det tragiskt att se denna utveckling. En tidigare så aktad och handlingsstark man numera reducerad till en tvättäkta hasbeen vars ord inte längre kan flytta berg.

Nej - så illa är det inte. Var svag i helgen på grund av sviktande hälsa. Hehe. Se där ja. Nu lät jag riktigt gammal och och ömtålig.

Bara några timmar kvar så ska man bänka sig framför TVn och se lite slutspelsmatch mellan Färjestad och Modo.

Jag vet att det är slutspel nu. Det står så i tidningen. Sett till spelet i samtliga matcher är det bra att den distinktionen har framkommit i tidningen annars hade man inte trott det.

Förresten. Imorgon kommer ersättnings PC:n. Det bästa som hänt mig sedan jag föddes.

Dragan 2k: Äntligen får man svart på vitt vad man egentligen alltid har vetat, men aldrig fått bekräftat, vare sig teoretiskt eller i praktiken.

Vetenskapen tar emellanåt stora språng vilket är bra för oss män.

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,789895,00.html

NuMo: Är det svårt att vara läkare och ge uttalanden?

Läkare: ”Det är mycket sällsynt”

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,783062,00.html

Tyvärr så finns det ju motståndare till allt, världen strävar mot jämnvikt och balans. Lindberg som expertkommentator tillhör det som gör livet surt.

www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,771979,00.html

NuMo: Visst är det underbart. Jag har likt du väntat på detta besked länge. Tänk att numera kunna säga att man dricker mer öl av hälsoskäl.

Nu gäller det att smida planer - ölplaner.

Frisco: För mej jag läste för ett tag sedan att du kan inte överleva direkt många dagar om du inte sover... så 33 år verkar ju rätt saftigt

mok: Det är tur att denna Vietnames inte vet om det.

Dragan 2k: Tänk öl men det gröna nyckelhålet på :-)

FreddanVF: MED!

Frisco: Ja nån glömde tala om det flr han tydligen.

Nu drygar vi ut alkoholkonsumtionen med ytterliggare en dryck, god och nyttig för kropp och själ. Vart skall det här sluta knas?

www.expressen.se/index.jsp?a=544568

Dragan 2k: Äntligen får man svart på vitt vad man egentligen alltid har vetat, men aldrig fått bekräftat, vare sig teoretiskt eller i praktiken.

Vetenskapen tar emellanåt stora språng vilket är bra för oss män.

www.aftonbladet.se/vss/halsa/s ... ,789895,00.html

NuMo:

Tänk vad förvånade alla ska bli som anammar alla "alkohol är bra för det här"-tips och sedan finner sig ha drabbats av en massa konstiga problem som de inte hade innan.

Undrar vilket som är bättre - rödvin eller fluortandkräm?

Hittade en flyer på en butiks anslagstavla och tänkte sprida den vidare.

Borttappat

Vi har tappat bort en flockmedlem och vi tror han försvann i dessa trakter.
Har ni sett eller hört nånting så ring eller maila. Bifogar en nytagen bild.

[bild]www.hockeysnack.com/medlem/Salle/filarkiv.php?showfile=troll.jpg[/bild]

Mikael Mällroth medlemsanvarig och ordförande The Wolfpack
e-mail: [email protected]
telefon: 0702-705916 (15.30 - 21.00)

Salle: Måste vara gammal flyer eftersom Micke inte är ordförande sedan något år tillbaka :-)

65selander: Jag citerade bara flyern men när du skrev detta så kollade jag packets hemsida [url=www.thewolfpack.nu/index.asp?action=membership&id=5]wolfpack.nu[/url] och där står han då kvar.

Men flyern kan ju vara från ifjol eller nåt. :-)

Salle: Verkar som det inte är jag som är med i matchen. Då har Micke hoppat tillbaka igen. :-)

Han ger aldrig upp med sin ansiktsmålning och Hornmössa. En jävel på att dricka Guiness också. Han och hans polare brukar alltid hälsa på oss i vårt boende under Mästarcupen.

så har nån i min portuppgång (tanten under mig tror jag då det luktade kraftigast utanför hennes dörr) bakat bullar och det luktar så j-a gott.
Man kanske skall plinga på framåt eftermiddagen och fråga om hon behöver hjälp med att skotta balkongen eller nåt...

[bild]www.bigbowl.se/BigBowl/images/Malmö/Mat/bullar.jpg[/bild]

Salle:
Var faktiskt på ett fik i morse.Ett Danskt Wienerbröd och nybakad Kanelbulle blev det.Riktigt fgott.

Jaha, så har man då beställt en sådan här. Coolt, fränt, ballt, tufft...

Salle:

Du kan väl fråga efter en kopp socker istället :-)

Poffa:

Jag har också ägt en Sodastream. Men den gick sönder redan efter två backar hallonläsk.

Poffa: SodaStreamer för vuxna :-))

Poffa: Årets julklapp 2006 månne???

Perfekt present till en själv inför sommarens varma kvällar. Fast jag skulle föredra att det var Hof i "dunken".

Salle:

Det där ser ju ut ungefär som bullarna jag har i min frys.

Salle: För dom som jagar pris så ligger literpriset högre än burkarna men lägre än 33cl flaska/burk.

Helt klart ett objekt som kommer att beställas.

65selander:

Literpriset får stå åt sidan för det coola med att kunna servera fatöl hemma. Redan har fyra stycken bara på vår avdelning (8 man) beställt en.

Poffa: Det är ju helt klart en lattjo pryl. Har haft en del tunnor hemma som tappar smak mm efter några glas.

Poffa: [Till att börja med kommer DraughtMaster att säljas i en begränsad upplaga i Electrolux Home-butiker för att senare även säljas via de stora kedjorna.]

Var har du beställt?

Poffa: Fan, har ni inget vettigare för er på dagarna än att beställa ölmaskiner?

Så fick man då också slut på funderingarna om hur det där med "beer-in-box" skulle fungera.

Frisco:

Electrolux Home.

Frisco:

Leverans till mig i mitten av april. De kommer dock ut på riktigt i maj.

Poffa: Där ser man.

« · 687591 · »