Frisco:
Undra hur de tänkt lösa problemet att det är 82 000 sålda biljetter, men en arena för endast 65 000 personer. Men de kommer nog på någonting bra.
Frisco:
Det enda som fattas då är en rejäl åskskur på en 30-40 mm så kan vi köra gyttjebrottning nere på innerplanen. :-)
Paddan:
Ja, min webserver här hemma är stabilare, med bättre hastighet och förmodligen minst lika säker. Synd att det ska vara så illa ställt med modohockey.se.
65selander:
Hörre din femöressupporter, det enda jag tillber för tillfället är en flaska som det står Oban på.
MODOJohan:
Alltså, inget fel på den. Vackra flickor och bra text. Men vilken anknytning har flickorna till MODO? Är de de nya tjejerna i barerna i nya arenan, eller har de någon annan uppgift de fyller?
65selander:
Som vanligt snackar du i saker du inte vet något om. Härtappad finkel på dunk använder jag för att göra shots, typ Piggelin eller Turkisk Peppar. I övrigt är det tyskimporterad finsprit för hela slanten.
Förresten, om två veckor kan man tappa upp en stor stark direkt från tapp här i hemmet. Faten är beställda och pumpen levereras i mitten på april.
Poffa: Är det inte tvärt om att pumpen är beställd och plastfaten kommer i mitten av april. Vore för jävla skoj om alla bryggerier kunde ena om standard för plastfaten. Fast egen tappat Export duger så länge också.
Själv så skulle jag vilja ha eget fat med Weihenstephaner att smutta på under fotbolls-VM
65selander:
Faten är beställda. Från och med igår gick de att beställa på Systemet här i Örnsköldsvik. Jag började lite smått med 4 stycken.
Dragan 2k:
Det där skrattet kommer fastna i halsen på dig ungefär samtidigt som den första ölen från min hemmapump kommer rinna ner i halsen på mig.
Frisco:
Aldrig. Fatöl är alltid bättre. Direkt från tapp med en temperatur på fem grader ungefär.
Frisco:
Smart av dig. Det skulle jag också gjort om jag ställts inför så starka motbevis.
Paddan:
Den som väntar på något gott... För övrigt så kommer jag inte ha några som helst problem att få den där att fungera. Min vilja att få en fatöl kan flytta berg.
MODOJohan:
Vad går du på för krogar där fatölet har legat kvar på botten i ett par månader? Du måste sluta gå på obskyra ställen.
MODOJohan:
Fatöl är minst lika färskt som burköl. Förmodligen färskare, eftersom behållarna är trycksatta med gas och därför kommer produkten inte i kontakt med syre. Så jämför du en burk öl som stått oöppnad i två månader och ett fat som stått oöppnat i två månader så skulle jag tro fatet håller bättre klass.
Och med tanke på att faten byts ett par gånger på kväll en normal lördag så hinner det heller aldrig stå så länge öppnat att det blir dåligt. Det fungerar nämligen så att luft aldrig kommer ner i fatet och därför blir hållbarheten på ölet inte sämre.
MODOJohan:
Förmodligen dricker du för mycket. Det har dock aldrig hänt mig, jag är alltid lagom full.
mattias - 74:
Burköl går ner, men jämfört med en perfekt uppslagen iskall fatöl så är burköl ungefär som gårdagens diskvatten.
Frisco:
Jag känner mig säker på att jag hittat en guldgruva. Mitt eget paradis, typ.
När det dessutom kommer rapporter om att Staropramen kommer bli ett av de öl som härnäst kommer på liknande fat (Ja, Staropramen har samarbete med Carlsberg), ja då är lyckan nästan total.
Paddan:
Stämmer bra det. Inte så kul, men man får göra det bästa av det. Milton Keynes har tydligen en riktigt fin anläggning och det är ju svårt att ha en konsert för 82 000 åskådare i en anläggning som när som helst kan falla ihop.