1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 504870 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan: >.

shinzawai: >. ?

.< !

MODOJohan: Hockeysnack cencurerade mig. Säkert för att man inte ska kunna smyga in kod i inläggen.

shinzawai: Ah, så det skulle vara en sån där blundande grej? :-)

eloff:

Tja, Nordström spelar ju så hela tiden i Färjestad och kommer undan med det. Så det är väl bara två sidor av myntet, eller nåt.

MODOJohan: tänk Cartman!

Poffa: Har någon verkligen sett Nordström stå framför målet och utdelat 20 rapp/utvisning, det ju dessutom orimligt att göra så i powerplay och boxplay är det inte hans roll att stå framför/i närheten av målet.

Poffa: Vad ligger bakom [url=www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,809918,00.html]detta?[/url]

En nipare som ville komma bort från Kenneln så fort som möjligt?
En tik som hört talas om avelshannarna i Solatunum?
Eller var det bara nån som hade bråttom till bolaget?

...så tror jag någon av Timråiterna här på HS tänkte göra upp med någon av Sollefteås MODOiter.

....så tror jag att vi har fått höra två olika historier inom loppet av samma minut. :)

Någon som vill bekräfta den som har mest sanning i sig?

Heja Frölunda. Hento visar återigen att han är en säkerhetsrisk.

MODOJohan:

tacka vet jag Carlsberg :)

You never Walk alone !!

mattias - 74: Nej.

Vyrobeno v Praha! Jedno Staropramen, prosim :-)

MODOJohan:

Bor du på Tjärna Ängar ??

mattias - 74: Haha, va?

Salle: Jag menade Staropramen, rent generellt, så där... :-)

MODOJohan:

Nevermind :)

Bläääh, vad mätt jag är. Mormor, 88 år ung, är väldigt bra på att truga på en mat, trots att man är mätt. Några av barnbarnen enades om att vi skulle laga och äta middag tillsammans med mormor under påsken.

Ris och en god gryta, tillagad i sådana mängder att det räckt till ett kompani. Men mot en mormor som trugar så står man sig slätt.

"- Ska du inte ha lite mer?"
"- Nej tack, mormor. Två portioner och jag är jättemätt."
"- Tyckte du inte att det var gott?"
"- Jo, men..."
"- Seså ungar, ta mer. Det finns så det räcker."

Och så sitter man nu här med ont i magen. Blääääh, igen.

Poffa:
Klart att du måste "offra" dig för att din mormor skall bli nöjd. Tänk vad hon tycker hon har trevliga och lättsamma barnbarn, dom gör precis som hon säger....

Sannes:

Det värsta är ju att jag drack så där lagom med alkohol. Ett par öl och två glas vin. Nu vet man ju vad som väntar i morgon. Jag skulle druckit mer. Eller så ska jag dricka mer nu. Men jag är för mätt...

Poffa:
De där starka dryckerna kunde du väl ha hoppat över, eller?

Sannes:

Om jag tar med mig för att bjuda min mormor på vin till maten så kan jag ju inte bara sitta där och dricka mineralvatten? Dessutom så var kusinen från Luleå (han pluggar där, och han hejar på MODO. Så säg ingenting) hemma och vi satt och snackade över ett par öl.

Sällskapet krävde alltså ett visst alkoholintag. Så ett enkelt svar på din fråga är: Nej.

Poffa:
Hm, sällskapet krävde, jaja som det kan bli.. Och för att du skall må bättre imorgon är det bara att svepa i sig några öl till....

Sannes:

Jag är för mätt. Jag får väl lida för det i morgon och veta att det var för den goda sakens skull.

Poffa: Om du är för mätt för öl föreslår jag en liten whisky. Aldrig fel att ssitta och smutta på. Som en liten efterrätt. Eller bara för den goda s(m)akens skull. :)

Poffa: Hehe. Du var tvungen att förklara det där med kusinen extra tydligt, för att han inte skulle misstänkas för att ha lika god smak som knas brorsa (och hålla på LHF) va?

Chief: Äh, whiskey då det finns Cola.Fast då ska man inte glömma den i frysen i X antal timmar som jag gjorde idag..

Whisky...Man skulle ju kunna tro att jag druckit en som jag stavar...

Portello: Tänkte just påpeka det. Det är en jävla skillnad på whisky och whiskey. Fast jag måste medge att jag inte förstår riktigt hur du är funtad. Jag har aldrig, upprepar ALDRIG, glömt nåt ät- eller drickbart jag haft hemma...trots att jag ibland önskat att jag gjort det.

Chief: Det är lätt.Lägg in en flaska i frysen.Gå sedan och hitta på något i fyra-fem timmar.Då är inte det i flaskan flytande längre.

Portello: Med tanke på hur ofta jag avfrostar det minimala frysfacket så skulle det vara en prestation, omöjlig att glömma, att över huvud taget få in nåt där...

Chief: Det är synd om dig.Ibland i varjefall.

Undra om man skulle söka sig mot sängen snart.Börjar bli lite trötter.

Portello: Inte då! Jag SKA avfrosta det där facket. Nån gång i den avlägsna framtiden. Typ en het sommardag. Eller nåt.

G'natt på dig iaf. :)

Poffa:

Mormödrar och svärsöner: Hon gillar förmodligen vitt vin , ta alltid med dig en RÖD kagge, etter middan likör till kaffet - bläh - upp med pavan från ett moget ekfat, på kvällskvisten - lakritsshot med äggula, jodå gulsvart ini själen - sen har du en lungn och fridefull kväll medans mormor nattar småttingarna

...så är det skapligt väder ute. En promenad får det nog bli.

Poffa: Skapligt väder? Njae. Vart då? Ovan molnen?

Frisco:

På Gräddhyllan är det klarblå himmel och sol. 12 grader varmt i skuggan.

Poffa: Ok. Hur har ni det ute i Rundvägenslummen då?

Frisco:

Klarblå himmel och sol. 12 grader varmt i skuggan.

...så skriver Wennerholm bra emellanåt.
Vilken fantastisk artikel.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,810090,00.html

Frisco: Dagens Staffan Schmidt

"Anledningen var att Mikael spelar gitarr i det lokala hårdrockbandet Casket Casey ("Likkist-Casey" )."

Frisco: Jaha, jag tyckte det hade varit lite lugnt, men nu har hockeyns eget lilla gnällbälte vaknat till liv. Allt är sig likt.

...så ska jag nu spendera två timmar med att slå bevingade bollar över ett fisknät.

Poffa: Bevingade? Jag som trodde du skulle spela badminton. Paddan, vad ska han slå?

Frisco: Frisparkar direkt till hörna?

Frisco:

Det var roligt. Men jäklar vad jobbigt det är att spela mot någon som har spelat på hög nivå i 10 år. Man är på något sätt... chanslös.

Poffa: Låter som ett RIKTIGT motionspass för dig.

Frisco:

Tja, jag har väl sprungit ett par kilometer, uppdelat i väldigt små etapper. Man vill ju inte ge sig heller, men vad spelar det för roll? Man är helt enkelt chanslös.

« · 707032 · »