1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505011 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
wap.hockeysnack.com
LJ: tyvärr, de verkar ju aldrig dö...

knaskamilla: Så du gör med andra ord som pensionärerna, kör med vinterdäck på året runt.

Nikki:

Lockade hon med godis igen? I sådana fall är du mer än lovligt korkad.

Paddan:

Jag tänkte väl att jag kanske skulle byta framåt nästa måndag någon gång...

Lumber Jack: www.gustafskorv.se

Frisco:

Bästa häst som finns.

wap.hockeysnack.com
Knas: nä, jag skulle få hoppa studsmatta :)

wap.hockeysnack.com
Men vad tråkiga ni blev.. :)

Nikki: Du har precis som jag klagat på att det är för mkt internsnack här och för lite hockeysnack.

Lev din egen lära pojkvasker! Snacka hockey och sluta wappa strunt!

shinzawai:

Hockey? Han håller sig i "Apropå ingenting..." och hockey i den är obra. Ta en valium.

Poffa: Jag försöker begränsa mina smileys, men innerst inne var det en smiley i mitt inlägg till nikki. :) No valium needed.

så har Hagamannen erkänt. Närmast väntar väl en psykförklaring och sluten psykiatrisk vård förstås....

MODOJohan: Du får 50,000 SEK om de aldrig hittar kroppen, och om han får lida. :)

...så såg jag Adam A fika med sina vänner på Café Blåbär idag. Undrar om alla fjortisbrudar inser hur ofta de yngre MoDospelarna sitter där.

knaskamilla: Vad gjorde Adam Alsing i Övik?

Paddan:

Det är nog hemligt.

knaskamilla: OK, kanske var något sånt där "Jag mötte Lassie"-aktigt då. Fast, det är klart, jag minns att det blev temporär solförmörkelse när Kari Haakana reste sig från bordet på Blåbär.

knaskamilla:
Han mumsade nog på blåbärsmuffins.

Paddan:

Jag minns att det var Snyggt vid borden på Café Blåbär ganska ofta förr i tiden.

Sannes:

Ja, det vet jag inte. Men de hade två (!) olika sorters blåbärspaj där, bägge kostade lika mycket. Varför har man det?

Sannes:
Jag tycker om Kamillas goda muffins. Det är det enda som är bra med Övik.

westerlind:

Du glömde att ditt favorithockeylag kommer från Övik också.

knaskamilla: Visst var de där 1999 och de kom tack Olov därifrån.

knaskamilla: Det kan jag intyga. Det var väl endast 3 år sedan då jag fick springa till sovernirshopen för att köpa signerad Wernblomtröja åt herr Westerlind.

Frisco: För att inte tala om den matchdagen när man ertappade herr Westerlind med famnen full av Lars Jansson vykort som han väntade på att få signerade av nämnde Jansson. Westerlind såg ut att vara lika lycklig som en unge på julafton.

Frisco: Vilket trams, jag har fanken i mig ingen Wernblomtröja.
"sovernirshopen": Nu förstår jag inte, vad är det? Menar du Werner-shoppen?

Paddan: Spolarvätska, det har jag slutat med - det borde du också göra. Knas också för den delen. Men det blir nog svårare.

westerlind: Men... det luktar ju så gott av spolarvätska.

...så vill jag gratulera alla medborgare i staden Göteborg på deras stora dag.

Frisco: Hittar ingenting om gårdagens firande i tidningarna.

www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=960&Itemid=57

Frisco: Glenn är ett cigg-märke med skotskrutig mönster på asken. Åtminstone på 70-talet. Ja, om vi inte snackar rymdfarare alltså, och det gör ju eliten för tillfället som du vet.

Lumber Jack: Eftersom det idag är Världsbokdagen så tänkte jag dela med mig av ett kulinariskt mästerverk i den högre skolan, signerat The Librarian från Discworld-serien.

Paddan:
En fin tanke, men du måste tänka på vad du skriver: Vad jag vet är du den ende modoit som kan läsa.

westerlind: Äh, du behöver inte vara ledsen, jag har ett boktips till dig och Selander också. Den heter "Här kommer Hockeybussen!"

westerlind:

Har du hittat dragtrucken än, törnrosa?

Paddan: Det gäller ju att bekanta sig med den nya supporterpolisen så mycket som möjligt. Nu fick vi ingen helgmatch nästa säsong men det är ju bra inför framtiden.

Den "gamle" har man koll på som nu blir eran säkerhetsansvarige. Kanske man skall tippsa om era förehavanden på läktaren. Fast nu finns det ju barer i arenan. Frågan är om Sollefteåmaffian kommer att sakna utebelysningen i pauserna ;-)

Poffa:
Det var ett j-la tjat om "dragtruck", vad f-n är det? Själv nyttjar jag med entusiasm och positiv energi en stiligt rödlackad truck. Skulle nån j-la nolaskogsare pracka på mig en truck som jag måste dra så skulle jag förbanne mig sjukskriva mig.

Et j-la sk-tlag i xperteleven har du dessutom...

65selander: Äh, på min sida är vi städade, vi har till och med slutat med kast med litet matchprogram, värre är det de där på H Höger, eller Helljusen eller vad de framöver kommer att kallas

Paddan:
Det är motvilligt jag erkänner det: Det finns modoiter som är smarta. Genom att bygga en ny arena blir ni äntligen av med kostympacket från H Höger, dvs gulliganerna från Gullänget och Vintergatan. Hockeysverige firar.

westerlind: Det sägs att den där Poffa redan börjat försäsongsträningen. Efter inhandlandet av någon sån där fatölsmojäng kan man nu se Poffa halvvägs ut genom fönstret...högröd i ansiktet, med ölet skvimpande, skällandes på alla och envar som vågar sig i närheten. "Den där jävla Lars Jansson!" och "I helvete det var offside, domarjävel!" är tydligen återkommande repliker.

Paddan:
Jaha, vilken nyhet - alla vet vi att han klarar det lika bra med youghurt. Det positiva är att han nu rör sig ännu långsammare: Med en burk sportdryck i näven var han försumbart snabbare i vändningarna än den genomsnittlige konduktören på 421:an till Holmen. Förstår inte hur denne härlige man räknat ut det här: Med en fatölsmojäng bör till och med sprinteräss som LJ hänga med i svängarna framöver - då blir det inte mycket öl kvar till Gullängets framtidshopp.

...så är det mycket vatten på planen.

Frisco: Äh, det är nog bara fel på dina ögon, en så kallad Sevilla.

Paddan: Jahapp, så var Anundsjös premiärmatch i Ettan avklarad.

Så måste han som rånade Handelsbanken i Bjästa ha fått slut på pengar, kl 10.50 idag rånades banken igen. Hmm, var var Moström vid den tiden...

TIKbiff: Hehe, jag sitter hemma och försöker samla nog med energi för att fortsätta läsa diverse litteratur om befolkningsgeografi inför torsdagens tenta. Iofs har jag varit ner och kikat på avspärrningarna på avstånd när jag handlade lite lunch.

Paddan:
Avstånd? det finns väl inga avstånd i Bjästa för böfvelen..

TIKbiff: Äh, det var ju tiotals meter från ingången till ICA och avspärrningen vid banken.

Paddan: Ja, när man åter hör Bjästa i radion får du ju en tanke.:-)

Är det samma Fiesta man letar denna gång?

Bolivar: Vad jag hörde när jag var och handlade på ICA-butiken så hade han sprungit från banken mellan några hus och mot Bjästaskolan och därefter vidare. Tydligen måste han parkerat flera hundra meter från banken, om han nu hade någon bil.

Paddan:

"Han var inne max 2-3 minuter. Man säger att han sprang iväg mellan två hus, men vi vet inte närmare ännu."

Åh, fan. Lysande ledtråd. Bjästapolisen imponerar verkligen.

« · 710424 · »