1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505016 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Albert Hall: Jepp, och ändå har vi nu tre yngre poliser i Bjästa jämfört med de två Kling & Klang-typer som tidigare fanns stationerade här. Fast, tydligen skall skolelever ha sett hur rånaren kom springande mellan husen och förbi skolan.

Utredningstekniska skäl brukar man ju ofta hänvisa till, tro om det också skulle funka på tentan? "Tyvärr kan jag inte lämna några närmare uppgifter på denna tentafråga på grund av utredningstekniska skäl."

Paddan:

Samtidigt var det ju bra att ni byggde det där andra huseti Bjästa. Annars hade ju ledtråden varit ännu mer diffus.

"Han var inne max 2-3 minuter. Man säger att han sprang iväg mellan ett hus, men vi vet inte närmare ännu."

Albert Hall: Blev fundersam på ett ljud som lät som en helikopter som cirklade runt Bjästa, visar sig att man tydligen kallat in en helikopter i sökandet efter rånaren. Tydligen fick rånaren heller inte med sig några pengar.

Paddan: Om han inte fick med några pengar är han ju ingen rånare.

Frisco: Jaså, jag skulle säga att han är lika mycket rånare oavsett om han får med sig pengar eller ej. Fast det är ju min åsikt det.

Jag kan berätta att jag befann mig vid Handelsbanken i Bjästa strax efter elva. Jag såg när de gjorde avspärrningarna. Det ni! Två ganska unga tjejer, tror jag det var (poliserna alltså).

Tänk om jag har haft lektion med rånaren idag...

så är det väl ändå löning imorn? Äntligen! Jag har inte många korvören kvar att äta bönor för.

...så ser den nya chefen för Örnsköldsviks Museum ut som en bil.
www.allehanda.se/lokalt/9203

Frisco:

Apropå bil, så har jag har bilat hela dagen. Fast bilat i betonggolv.

Frisco:

Grundar du det på en artikelbild jag inte ser, eller på att du sett honom live?

knaskamilla: Den fanns där förut :-)

ÖA var nog så smarta att dem insåg sin tabbe

knaskamilla: Jag grundade det hela på den bil som förut fanns i artikeln men numera är bortagen. Här är den nye chefen stod det under bilenbilden.

Frisco:

Tänkte väl. För nog tycker jag att han ser mer ut som ett vandrande skägg än en bil. Det var väl förresten för väl att de hinner få arenan klar innan han ska börja gå på hockey igen, jag hade inte velat slåss om rad 12, plats 6 med honom.

Näsåker? Usch då, ingen vi känner hoppas jag.

...så är lillasystrarna det bittraste, osportsligaste och otrevligaste folkslaget i universum. Tro fan att man inte unnar dem den minsta av framgångar.

så står Kempis under brand just nu.

MODOJohan: Kempis kafeteria? Troligen Modohallens kafeteria dårå.

Frisco: Jo, och nu har två rådiga vaktmästare räddat situationen.

Undrar vems kontrakt som brann upp.

Betyder det här att Armenisk ishockey gått framåt, eller Irländsk haft en negativ utveckling?

"April 25 -- REYKJAVIK, Iceland -- Armenian ice hockey history was written as Armenia's national team won its first game ever as it defeated Ireland 6-0 in the 2006 IIHF World Championship, Division III in Reykjavik. John Ghazanchyan was the hero with two goals and three assists while Gevork Kandakharyan had one goal and three assists. Goaltender Lavik Ghazaryan was credited with the shutout, also a historic first. Armenia, who going into the championship was ranked 45th out 45 nations in the IIHF World Ranking, debuted in the IIHF World Championship program in 2004. The historic win came in Armenia's 10th world championship game. It is a remarkable result given the fact that Armenia lost to Ireland 15-1 in the Division III championship two years ago."

...så funderar man på hur det blir med Timrå och Jonte Hedström?

www.netdisaster.com/go.php?mode=pee&url=http://www.timraik.nu

Frisco: "Ambroo" verkar rätt säker.

"Det blir dock inget med Gunno, men däremot ritar Jonte på 2 år"

shinzawai:

Jonte = Alf = han som garanterat kommer att spela i SkAIK nu när de gått upp?

knaskamilla: Precis. De är roliga de små liven.

så verkar ES klubbarna kommit överrens om att man inte skall köra med 6 månaders kontrakt på spelare i vinter utan dom skall stanna hela säsongen, därimot kan dom komma senare till ES starten...

knaskamilla:
Att han kommer spela i SAIK ser jag som lika säkert som att Gunno spelar i Modo i vinter ;-)

TIKbiff:

Oj! Du är så optimistisk till Gunno i MoDo, alltså? Det var trevligt att höra.

TIKbiff: Ska du ut och cykla 26 augusti?

knaskamilla:

Intressant att många är så säkra på att Alf väljer SkAIK om det blir Sverige. Undra vad det är som gör dem så säkra?

Poffa:

Jag grundar det helt på vad jag har fått höra från en som fått höra det från en som vet. Eller hur det nu var.

Poffa: Hmm, en byracka från yttre rymden och skäll-efteå... nä, jag förstår det inte heller.

Ingenting säger förresten torsdag som helvetesjävlatentafansjävlafrågehelvete.

... så är det snart fredag :)

Poffa: Hohoho. "Alf". Sa han inte uttryckligen i en intervju att det blir Skellhell om han väljer ES?

Frisco:
Cykla? varför skulle jag det :-)
vet inte av att jag kommit med några sådanna löften-

shinzawai:
Inte för att vara kinkig, men sa inte hagamannen att han var oskyldig i en intervju med?
;-)

Inom hockey så är det som i så många andra sporter för många att
"money rules"

TIKbiff: Va, så du menar alltså att du inte skulle agera hare åt Per HApps?

shinzawai:

I PT sa han det, sekunderna efter att SkAIK gick upp. Detta till en journalist som kan vinkla ingenting till allting. Så det som står där tror jag på lika mycket som det som stod i "En Ding-ding värld".

I mina ögon är det lika troligt att Alf väljer Malmö, Färjestad eller Timrå som att han väljer SkAIK.

Paddan:
Skulle nog fungera mer som bromskloss tror jag :-)

TIKbiff: Hmm, bromskloss... passa dig så inte Lars-Åke Lagrell erbjuder dig jobb som förhandlare av TV-rättigheter

Paddan:
med tanke på den lönen som man får som konsult där så....sure

Poffa: Det kanske var lika "säkra" källor som uttalade att Jan-Axel Alavaara var så gott som klar för MoDo...

Poffa: Källor som precis har förklarats för mig som relativt säkra. Ja, snudd på idiotsäkra då de kom från honom själv. Varför det nu inte gick som det var tänkt har förstås sina skäl. Jag tänker dock inte fördjupa mig vidare i det ämnet.

Dream Team: Om jag ändå tar och gräver lite under ytan (inte överdrivet mycket..) så kan man med detta i åtanke rätt snabbt konstatera att det egentligen inte finns någon riktigt säker källa då det handlar om ryktesspridning vad gäller underskrifter hit eller dit. Men detta gör samtidigt det hela än mer intressant, för vem går egentligen att lita på till 100% innan kontraktet är underskrivet och klart?

Dream Team: Vem pratar vi om här? I'm confused. Alavaara, Gunno, Alf?

shinzawai: Mitt första inlägg handlade om Alavaara och varför de rykten som omgav honom som att han var så gott som klar för MoDo kunde misstämma så mycket. Detta skrev jag dock utan att ha den inside info som Knas låg inne med. Nu när jag fick det förklarat för mig så förstår jag bättre.

Dream Team: Eh, jaha. Vad vet Kamilla då?

shinzawai: Hehe.. jaså, du vet inte heller? Vad kul ;-) Fråga henne, vetja.

Kamilla: Vad vet du? :)

shinzawai:

Oj, det är massor.

knaskamilla: Talk to me!

« · 711075 · »