1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505131 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så har HS 2999 medlemmar nu.

knaskamilla:

Tack så mycket, det blev en W800i på abonnemang, så klart! :-)

ska det vara så svårt att fixa wap på mobilen? vill tex komma åt aftonbladet eller HS, men näää då...

MODOJohan:

Om du har Telias abb. så måste du ju aktivera Wap genom att skicka ett sms till ett visst nummer. Står nog på telia.se om du söker.

wap.hockeysnack.com
Det ser ut att fungera, kostar det att skriva med wap?

Någon som har en aning om när det är dags för MoDo Hockeys årsmöte?

Paddan:

Jag gissar på juni.

knaskamilla: Ajfan, så långt fram. Tänkte att man kanske kunde få lite mer information om truppen och arenan med tanke på att den nya servern verkar drivas med gamla gaspoletter på vardagar och på helgerna har man givit påbud om total nedsläckning.

Paddan:

"Någon som har en aning om när det är dags för MoDo Hockeys årsmöte?"

Är det dags att kuppa in någon i styrelsen?

Sen har jag funderingar kring det där med Poffas bomb. Kan det var en sån där bomb man gör på badhuset från 3:ans trampolin? En sån där när man drar ihop sig som en "bomb" och stänker ned alla barnfamiljer som sitter och mumsar på hembredda leverpastejsmörgåsar.

Eller tror du det finns en riktig bomb, en värvarbomb, en skräll? Om du är helt allvarlig. Finns det någon sanning i ryktet?

hellge: Nejdå, här ska inte kuppas... i varje fall inte från min sida. Bara lite intressant att kunna få reda på lite grann om klubben vad gäller ekonomiskt resultat mm.

Vad gäller Poffas bomb så tror jag på att det är någon sån där glassbomb. Men eftersom Poffa hävdar att han har information om en värvningsbomb så är jag övertygad om att han tror att det är sant. Mer än så kan jag inte säga. 

Paddan: De borde göra en happening av årsmötet så att allmänheten blir intresserad. Något attraktivare och coolare. JAg var på förra årsmötet. Jag tror att den lokala bostadsrättsförenings möte är roligare.

Vilken snygg formulering föresten: "så är jag övertygad om att han tror att det är sant." Dock ger den mig ingen klarhet men kanske har bombrykter stärkts.

hellge: I och för sig brukar årsmöten inte vara särskilt pulshöjande möten, men en krogrunda innan mötet kanske kunde få folk att släppa lös lite och komma med lite annorlunda idéer. Eller så kunde man tänka sig att presentera nya spelare i samband med årsmötet, borde väl kanske kunna locka till sig lite mer folk.

Jag vet tyvärr inte mer än så angående den påstådda bomben. Poffa försöker att göra sig lika hemlig som Hedin och Ecke.

Paddan:

Klart att det finns en bomb. Bomben är inte appterad ännu, så den kan inte brisera. Men man jobbar febrilt med att apptera den och knallen kommer höras rätt rejält.

Poffa: Jag kan säga samma sak. Jag har också en bomb. Sen när ett nyförvärv är klart kan jag som du säga: -Det var den bomben jag menade.

Frisco:

Går det i lås kommer du förstå vad bomben är, det lovar jag.

Poffa: Är det inte det där när man spelar på slutresultatet efter full tid i två eller tre matcher och samtliga resultat måste vara rätt för att man ska vinna?

Alla:

Förbered er på ett pys, eller något. Jag har slutat lita på Poffas insideinformation vid sådana här tillfällen. "Bäckman går inte till MIF, det är helt säkert". Man minns ju...

Har ni förresten sett artiklarna om arenan samt om kultur-H Höger-iten i senaste Tidningen 7?

knaskamilla: Nepp, men man får väl sätta sig och kika igenom PDF:en.

knaskamilla: Tack för tipset. Jag får ju inte tidningen i postfacket så.....

För mig och en del andra: www.tidningen7.se/

Frisco:

Att du inte får den visste jag, men att den inte distribuerades överallt i Bjästa visste jag inte. Undrar om Paddans Direktreklamutdelare är lat?

knaskamilla: Kanske är så, eller så har de helt enkelt inte fått det här numret än. Nåväl, nu har jag i varje fall studerat bilderna och tycker det är intressant att ett av betongelementen på "hissbyggnaden" har en helt annan färgnyans än de andra, plus att jag gått i parallellklass med en av killarna på bilderna.

Paddan:

Fast nu är det så med SDR att de skickar ut alla reklambuntar fredagar (senast, tror jag). Men det kanske kommer en tidning till dig imorgon. Håll ut!

Poffa: Är bomben positiv eller negativ? Det vore tråkigt om Susse skrev på för Timrå eller kanske Järved.

hellge: Om Susse skriver på för Modo är det väl ingen bomb. Det har ju snackats om det länge. Ja i flera år.

Frisco:

"Om Susse skriver på för Modo är det väl ingen bomb. Det har ju snackats om det länge. Ja i flera år."

Nej, det är sant. Men om han skulle skriva på ett 3-årskontrakt för Järved vore det lite bomblikt.

hellge:

Bomben som jag hoppas på, har ingenting med Susse att göra. Susse anser jag som klar för MODO redan.

hellge: det vore inte bara bomblikt, det vore bombat.

för övrigt SS-jiddrar vi i fel tråd.

Lumber Jack:

Ääääh, det där är blaha blaha.

shinzawai:

Nej då. Vi SS-jiddrar inte, vi bomb-jiddrar. Och det är aldrig fel tråd när "Apropå ingenting..." används.

Poffa: Varför är bomben en hemlizZz?

shinzawai:

För att källan skulle bli så trött om jag berättade den, så klart.

Poffa: Vi och de andra tusentalen på hockeysnack kan bevara en hemlighet. Come on, you can tell us.

Back, forward eller goalie då? Svenne eller utböling?

shinzawai:

Glöm det.

I övrigt så bär det nu av till Veckefjärden och rangen. Bollfan ska flyga...

Poffa: Jag tror att Jack Bauer kommer att hinna stoppa den där bomben jag och att allmänheten (läs: vi) aldrig får reda på att bomben fanns eller hur stark den var. :)

shinzawai: Så är man återkommen efter en promenad ut till Köpmanholmen fram och tillbaka, svettigt värre. Expressens pappersupplaga påstår att MoDo skulle vara ute efter Corey Hirsch ifall Krizan skulle nappa på NHL-anbud 

Paddan: Men ugh, Corey "upp-på-läktarn" Hirsch? Neeeej. Då kör jag hellre med Svartvadet i mål.

Paddan: om man inte kan hitta nått bättre än så är det väll bättre att satsa på Zacke.

Modoante: Nej, tyvärr är det inte bättre att satsa på Zacke. Han är en habil andremålis och dessvärre kommer han troligen aldrig att bli något heller.

Lumber Jack: Zacke har ju varit bra dom gånger har har fått chansen att stå.Bättre att satsa på Zacke än nån medelmåttig kanadensare.

Modoante: Zacke är ju en PET-flaska, en puckmotare, inte en målvakt. Jag vill ha en Krizanish målis som inger lugn utöver att stoppa gummit.

Modoante: Den så kallade medelmåttige kanadensaren har i varje fall högre räddningsprocent än Zacke under samtliga säsonger. Vem skulle i sådana fall bli andremålvakt i MoDo om vi skulle satsa på Zacke, som jag tror inte har ork nog att klara mer än en halv säsong? Königsson? Känns som att vi då skulle behöva ett riktigt monsterförsvar.

Modoante: Det krävs en toppmålvakt för att bli ett topplag, det finns inga alternativ. Jag säger inte att vi ska värva C. Hirsch, men det räcker inte med Zacke som första keeper.

Lumber Jack: I regel, ja. Men Frölunda spelade ju ändå om guldet med Sållo.

Äh, ge oss Kolesnik eller Lasak.

Nikki: Tragiskt att en kille som Jan Lasak inte finns med i EP:s databas. CONNY STRÖMBERG FINNS JU FÖR BÖVELN MED! :P

Paddan: Hoppas verkligen att Krizan stannar Men om Krizan stickeroch vi då plockar in en målis får utlandet så anser jag att det ska vara en riktigt bra inga fler medelmåttiga finnar i modomålet tack då ser jag heller Zacke.

Nikki: Varför inte fortsätta på bombtemat och kontraktera Sloveniens landslagsmålvakt Robert Kristan. Risken är väl att det kan bli en sjunkbomb.

shinzawai: Var det enbart Tommy Salos egen beskaffenhet som utgjorde skilladen mellan det han presterade under förra säsongen i MoDo kontra den senaste i Frölunda?

« · 715060 · »