1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505150 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
I dagens match mellan modohockey.se och Kraschmonstret så är ställningen 3-0 i Kraschmonstrets favör. Kraschmonstret är stekhett idag, mål på varje försök.

Poffa:

Fick just ett meddelande från två MoDoratorer som tycker att det vore trevligt om de kom åt sidan från sina 12 000 meters höjd mellan Shanghai och Sverige. Själv tycker jag att det vore precis lagom om vi som sitter på typ marknivå kom åt sidan.

knaskamilla å Poffa: Det finns många andra www-sidor att titta på.

Frisco:

Jo, men jag tror sådana sidor är spärrade här på jobbet. De får vänta till i kväll.

Poffa: Nej du Poffa. Jag tänker på xperteleven tex. Match om 2 minuter. Lycka till!

Poffa: Nytt världsrekord av Poffa att spela fult. Sparka Poffa. Pinsamt.

Frisco: Iofs har han ju alltid kört med devisen att det man inte har i benen får man ha i dobbarna men är du inte lite kinkig nu. Det kan väl inte han rå för att dina brats går sönder när det blåser lite på dom när dom kommer UT i naturen.

Så ska Dragan spela med DIF i vinter...

TIKbiff: Det är inte sant. Jag har fortfarande inte skrivit under något kontrakt. Jag siktar på NHL.

Salle: Jag är i alla fall nöjd med att få 3 pluppar på anfallet. Reservmålvakten Kjell Henry Westerlind var ensm på topp i slutet av matchen.

Frisco: Spartak Wildehjärnan är inne i en svår generationsväxling som nog kommer att ta decennier innan vi repat oss ifrån, fast vi är i varje fall nöjda med Åke Wihlneys utveckling. Inte nog med att han hinner göra väldigt sevärda reportage för SWTV som "Varför tycker vissa om att sitta på bänken?" och "Vad är det egentligen för fel på Nolby?", dessutom levererar han mål eller assist i stort sett varje match.

Paddan: Så har då Dusan Milo flyttat till DEL och blivit pingvin.

Paddan: Kan även berätta att Vemdalen vann idag och det medger att spelande tränaren selander får vara kvar ett tag till i truppen 3-0 blev det mot Fingerspetzgefuhl BK. "På Vemvalla är vi oslagbara"*

OT: Vemdalen är det enda laget som inte har anammat Öststaternas lockrop om mera pengar o s v.

*/Gammal klyscha från -99

Väldigt vad populärt det verkar vara att bygga gallerior i Övik nuförtiden. Efter Oscarsgallerian och den planerade gallerian i gamla Posten så ska det tydligen också bli något gallerialiknande i Åhlénshuset dit bland annat Clas Ohlsson ska flytta in om något år.

Paddan: Äh, Clas Ohlson heter väl "gubbdagiset".

Paddan: Stavningen spelar ingen roll. Står ändå på samma plats i telefonkatalogen.

...så har jag nu blivit omkörd av ett flygplan i Stockholmskurvan här i stan. Blått och vitt var flygplanet och hade några konstiga blå blinkande saker på taket. Märkligt flygplan var det också, inga vingar. Men flög, det gjorde det banne mig.

Poffa: Hmm, har Selander skaffat blåa lampor på "The BIF-mobile"?

Italien - Danmark 0-5
(0-1,0-1,0-3)
Kjaergaard 4.16
Staal 17.19 5/4
F. Nielsen 9.46
F. Nielsen 15.23
Damgaard 19.50

gamdansken målade idag..

så blir man hungrig av att se britter springa i 90+2*15minuter. Dags att ringa "grannen" och kolla om maten är klar snart. Mitt tips är att det tar en 10 minuter en kvart eller så.

Salle: 10 minuter för att ringa ett telefonnummer, var bor grannen? I Tora Bora grottorna?

Paddan: Skit i det du. Håll dig till din egen "granne" och dess mat vetja.

Salle: Äh, jag klarar faktiskt av att göra min egen mat. Kycklingfilé med wokgrönsaker och Bulgur blev det idag.

...så har jag nu fått höra ettan på Norge Topp 20. Det är bara att konstatera, norrmän är inte riktigt kloka.

Poffa: Hmm... Respekt for Grandiosa? Tydligen en reklamlåt för Grandiosa Pizza

Paddan:

Helt galen. Tydligen spelas den ungefär 2 ggr per timme på NRK.

Paddan: På tal om Pizza ja.Sånt har jag i kylen.
Köpte en familjepizza igår.Så man har "left overs"

Portello: Äh, nu blev jag ju hungrig.

Paddan: Krizan, Pavlikovsi & Dusan Milo... Nästan svårt att heja på "rätt" lag.

Salle:

Tänk att vi lät några puckon i båset förstöra allting för Dusan. I honom och MIKA! hade vi kanske haft ES bästa backpar. En snidare som kan leverera fina pass och så en flåbuse som kunde få även den mest rutinerade att få frispel.

Poffa: Ett utav ES bästa backpar, men inte det bästa. Känns lite väl överambitöst i min mening.

...så har FBK nya tröjor. Mycket snyggare. Speciellt bortatröjan.

www.farjestadsbk.se/showPage.asp?PID=2089570176&Temp=0

shinzawai: Inte nåt problem att få snyggare tröjor än dom lila/gula iofs men dom såg ju inte så illa ut på bild. Svårt att se hur gröna dom är bara.

shinzawai: Ja knappast att dom kan bli fulare än innan iaf :)

shinzawai: Ärligt, ska det stå Presented by Löfbergs Lila på tröjorna? Det skulle vara otroligt fjantigt att ha en sån text på engelska i så fall!

Wayne Gresky: Är det inte Powered by Löfbergs Lila det står?

Tycker att tröjorna påminner lite om Löven, fast det kanske jag är ensam om att tycka.

shinzawai:

Jag tycker faktikst dom såg helt ok ut.. Betydligt bättre än lilagula!!

Paddan: Som Agent VII skulla ha sagt: -Kameleonter!

Frisco: På tal om VII så verkar det vara D-uppsatsopposition och sånt på gång, råkade jag notera

Tycker att det var taskigt gjort av Poffa att först utlova bilder från Arenan och sedan dra iväg till Göteborg.

Paddan:

Själv tycker jag att det var taskigt av Per att bära bort sofforna och TV-bänken precis när jag kom hem. Jag som hade tänkt titta på TV ett tag.

Salle:
De är inte gröna, de är svarta.

Ola: My bad! Läste inte allt tydligen.

Lite lustigt att dom säger att dom går tillbaka "mot våra klubbfärger som är grönt, vitt och guld" når det nästan inte finns nåt grönt alls.

... kan någon plocka av öststatsmänniskorna tutjävlarna?

Lumber Jack: Made in USA

Frisco:

I helvete. Made in nåt jävla asiatland.

Poffa: Vilket vokabulär. Skulle inte du på charmkurs i Göteborg?

Frisco:
Charmkurs, tveksamt om det skulle hjälpa eller vad tror du?

Frisco:

Det är omöjligt att lära gamla hundar sitta. Så jag är på fortbildningskurs i anticharm i stället.

...så borde väl Heinz Ehlers varit först. Men han och Burra hade ju annat för sig. www.bt.dk/sport/ishockey/artikel:aid=441086/

« · 716946 · »