1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505259 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai: Tja, det är väl bättre att han åker till allsvenskan och dominerar än att vi ska tvingas möta honom i ett av elitserielagen den kommande säsongen. Fast helst hade jag givetvis sett MIKA! i MoDo-tröjan kommande säsong.

Paddan:
Mika är INTE klar för Bofors...eller?

Icing-Ove: Hmm, verkar skumt det där. Ungefär lika skumt som att kliva upp kl 7 på en lördag för att sätta sig och skriva tenta...

Paddan:
Ja, denna finska sida brukar ha rätt, och där står det Bofors men de kanske har läst nåt skvaller i Sverige...

Icing-Ove: De i sin tur länkar till en finsk översättning, tror jag, av det "pressmeddelande" på kanon.se som sägs vara falskt.

Icing-Ove: vad jag hört kan mycket väl mika spela i sverige i höst men det jag hört så ska han spela i ett lag på 4 bokstäver som börjar på M men slutar inte på odo :)

Db_04: Malmö?

Heja sverige ...det är ganska kul med wm ändå ..

Hawerchuk: Betyg i svenska? Malmö 4 bokstäver?

Stigsson: Nähä. Det är inte Mariestad BoIS ni tänker på?

Hawerchuk:
Så når rubrikskrivandet nya höjder: "Ökat supande har gjort 240 Ö–viksbor nyktra". Inte för att jag fattar hur sånt går till rent kroppsligt...

Paddan:

Om man skulle tolka rubriken utan att ha läst artikeln skulle det ju, rent kroppsligt, kunnat vara så att folk super mer än tidigare, därför blir alkoholister och till slut inser att det inte håller och därför blir nyktra alkoholister.

knaskamilla:

Och tolkar man resten av artikeln så kan få det till att Övik har blivit en stad fullt av kristna och muslimer. Allt går att tolka fritt. ÖA har dock aldrig varit bra på att få till rubriker.

Verkar som hållberg får ett guld till! nästan så att han kanske skall ta 6 guld i rad nu istället för att ta silver

Gusse: Så fick då Timander kröna en fin säsong med...tyvärr inte ett SM-guld men väl ett VM-guld. Timmy for president!

Paddan:

Till hösten kommer Timmy ha en egen fan-club uppe på 401. Vem vet, kanske är den sektionen snart döpt till Curva Timmy.

Poffa: Jag som trodde att den redan var döpt till Curva Lars Jansson

Paddan:

Du är ju dum på riktigt.

Paddan: Ett mycket bra förslag.

Poffa: Äh, det bara ser ut som så...

Paddan: Kul hur sökmotorn till "Nyheter" tolkar vår Modorelateradeinformationstörst.

DOMODOSSOLA, ITALIEN

Mot Puttom. Nu jävlar ska det skickas bollar till höger och vänster. Mest höger dock. Rakt fram? Nä, det har aldrig hänt förut. 

...så är detta en intressant länk tycker jag. Vem ställer upp med lite armkraft?

www.sportforum.se/read.asp?ID=187671

Frisco:

Det var det jävligaste, ska du sluta vara student? Jag skulle ha kunnat hjälpa till, om det inte vore för att jag är så less på att bära att jag inte ens orkar bära klart från min lägenhet. Men...äh, vad fan, sätt mig på reserven!

knaskamilla: Jag är ju inte student längre. Så det kanske är därför jag flyttar?

Frisco:

Har du någonsin varit student?!?

Gidde: Jepp. Har ju flera handfulla poäng från universitetet.

Frisco:

Aj som attan, där spöar du skiten ur mig...
Men det var väl ett tag sedan, och du flyttar nu först?

Var ska du flytta då?

Gidde: Lite skuggigare. Lite större. Inte så långt. Kommer fortfarande att bo kvar i det man kan kalla centrum.

Frisco:
Ja, mindre var väl svårt att hitta! ;-)

Frisco: Åfan, det är alltså du som köpt Salos gamla lägenhet.

Paddan: Han sa ju skuggigare i ett tidigare inlägg. Det finns väl ingen oskuggigare lägenhet i hela Övik än Sälos lya.

...så blev jag idag nästan stum, och det tillhör inte vanligheterna kan jag meddela, orsaken till detta var att in på kontoret kommer Sverige snyggaste grabb. Nåja, kanske inte Sveriges snyggaste men ändå....

Sannes: Snygg-Hasse?

MODOJohan:
Någon Snygg-Hasse känner jag inte till, däremot en Snygg-Jonas...

Sannes: Hmm.. då har du ju rätt när du sa att det inte var den snyggaste ;) Hasse Jonsson han ä så snygg, han ä' så snygg!

MODOJohan:
Trots att jag nu vet vem denne Snygg-Hasse så har han inte en chans mot "min" Jonas. 
Jag har ju sett Jonas tidigare, både i diverse olika tidningar och på scenen, men aldrig på så nära håll som idag, dessutom får jag se han hela dagen imorgon, blir nog trots allt en suveränt bra torsdag :) 

Sannes:

Jonas Hallberg ??

Sannes: Jag ger mig! Jag tänker inte argumentera om snygga pojkar med en av motsatt kön. Det ligger inte i min kultur ;-)

mattias - 74:
Jonas Hallberg, jo tjenare du....

Är det knas som har döpt Hasse till Snygg-Hasse, eller?

Sannes:

tänkte väl =)

Sannes:

Få se här nu, kan det handla om någon musiker-wannabe som aldrig spelat annat än 2/4-takt?

Poffa:
Som dessutom har varit sambo med Jessica Andersson i Fame.

Sannes:

Är han dessutom inte pappa till hennes barn, eller är det någon annan?

Sannes:

BTW, av dom två skulle jag välja Jessica varje gång!!! :-P

Sannes:

I så fall är han snygg men dum. För släpper man Jessica Andersson i från sig är man rent ut sagt blåst.

Gidde:
Japp, det är han, iallafall stod det så i lokalblaskan i Trollhättan.

Poffa:
Fast nu var det ju som så att det var Jessica som stack, iallafall gick det ryktet när de bröt upp. Sen om det är sant eller ej, vet jag inte.

...så blir det säsongens första runda nu. Härligt.

Gidde, var inte avundsjuk. Måla och tapetsera rummet riktigt snabbt så kanske du också hinner ut på banan innan säsongen är över. :-)

Poffa: Krogrunda redan kl halv elva på förmiddagen på en torsdag. Du är ju inte riktigt frisk!

« · 718873 · »