Röda Grodan: Jag måste säga trots att det är ett steg i rätt riktning. Gillade Måns Carlsson i Mora. Men med 2,5 säsonger i bagaget här ser han ut som Bailando av Patadisio. Ett one hit wonder…
Costanza: Bra saker. Mmed 4.14 kvar av andra perioden gjorde Jeppe ett vackert mål som kanske får det att lossna för honom och MoDo, oerhört viktigt.. Werner får hålla en nolla och jag fick höra en ny låt(för mej) i pausen inför sista.
Karlin o Gradin får förnyat förtroende tills nästa match är spelad.
Sist, men inte minst, Sverre är tillbaka och Berg ska vi ha kvar hela säsongen
Är det någon mer än jag som observerat att i 3:e perioden ville Rundblad vinna. Han åkte till och med skridskor! Period 1 & 2 not so much. Men endå! Det tar sig sa mordbrännaren.
Costanza: Oops... Lövenspelarna har samma hybris som vi hade hemma mot Troja. Med 4 min kvar av sista har de skjutit fyra skott på perioden, trots underläget.
Bad_Brett: Tycker det sett för jävligt ut tidigare med tanke på truppen. Vi vann i början, men nu får de fan skärpa sig. Hoppas din känsla ikväll visar vägen.
Costanza: Känslan är nästan att vi har lagt om taktik. Soloåkningarna är nästintill borta. Visst är vi mer påkopplade, men kanske ett naturligt resultat av att spelarna tillåts spela på ett sätt de behärskar? Känns nästan lite som ett statement att Olofsson kämpar hårdast av alla helt plötsligt.
Heyerdal: Brukar vara vårt problem i ledning. Antingen för vågat/ansvarslöst eller så ska vi tvärtom vara smarta och spela av det, men blir passiva. Nu börjar det luta åt det sistnämnda igen.