Så klart att det spelar roll om de har must eller inte! Det var ju julbord! Ingen rödbetssallad hade de heller, jag fick äta mig mätt på efterrätterna...
Huge: Julmust smakar i regel bättre än påskmust enligt mig. Det beror nog på att det varit ett längre uppehåll mellan påsk och jul än mellan jul och påsk. Dessutom är julen mer speciell än påsken eftersom Jesus ger en presenter då och till påsken får man ju bara ägg och godis.
Poffa: www.carlsberg.se Apotekarnes Julmust - Sveriges nationalläsk Must lanserades 1910 som ett alkoholfritt alternativ till öl. Julmusten har stora likheter med traditionellt öl genom att vara mörk, skumma samt vara smaksatt med malt och humle. Drycken används dock inte som det var tänkt utan har istället blivit hela familjens helgläskedryck under namnet Julmust och Påskmust. Must hör till det svenskaste som finns och idag kan man knappast tänka sig ett svenskt julbord utan must.
När det gäller Cola så måste jag lägga en röst på First Choice, men även budget-colan man kan köpa på ica (har förlagt namnet) är en godbit, fast bara hälften, för den andra hälften har en läskig eftersmak av Dr. Pepper (USCH).
Där ser man. Ja, must är okej övrig tid på året men bara så länge det är must. Så fort det blir julmust eller påskmust så är det stränga regler på när de får användas.
Poffa: Apotekarnes tappar must i flaskor med en etikett som det bara står "Must" på. Tror jag såg några på Rimi för flera år sedan, annars brukar Café UH vara det enda stället i stan som har must året om.
Menar du att han på Rix inte är sportintresserad för att Frisco är upptagen? Tragiskt i sådana fall, då borde någon upplysa honom om att sport är så mycket mer än bara Frisco.
Jag har en pojkvän som spar på påskmust, för den är faktiskt godast lagrad. Tydligen vet man att han tycker om en på allvar om man blir erbjuden en sådan flaska, enligt hans familj. Alltså...must funkar jämt, men är godats lagrad - resten var en parentes.