mike: Jo, men du behöll ju avståndet så du bör ju ligga alldeles intill tio-i-topp. Jag har samma poäng som sexan och är helnöjd att jag fortfarande bara är 2 poäng från förstaplatsen.
westerlind: Det kan lättast förklaras av att kickan drabbats av tillfällig sinnesnärvaro. Jag har tillsammans med de flesta supportrarar runt om i landet ansett Frisco trevlig. Egentligen är ju tillochmed jag trevlig, kanske inte om man har lärt känna mig, men ändå.
westerlind: Skrämde bort vem? Jag hoppas att jag är kvar en liten stund till. Har scim den illern varit borta också? Det händer mycket här när man är borta, endera är jag eller scim borta eller tvärtom. Sen när man kommer tillbaks är allt som vanligt igen, precis som att det inte har hänt.
knaskamilla: Fyran har väl aldrig många rätt. Ta bara snyggaste målen... Då var ju Neilsen till Pavlikovsky f-n så mycket vackrare. Snygg gest från Pavlikovsky förresten när han hovbög mot Nielsen som tack för passet.
Det var inte många rätt i det inslaget på fyran, inte... Anklaga snygg-Janne för att göra mål, när det var en inte alls lika snygg namne som gjorde't! Intressant också att det är klart att arenan ska heta Fjällräven arena.
F.ö.: LHC - elitseriens minst utvisade lag. Det visade de då inte prov på ikväll.
Är det någon som kan förklara var så här många: 4 143 människor, befann sig i Kempis ikväll? Kan det vara möjligt att 300 personer var på toaletten samtidigt (hela matchen)?
Okejrå - innan jag loggar ut ikväll har jag bara en insikt att tillkännage för omvärlden:
Andreas Salomonsson vinner elitseriens poängliga, säsongen 2003-04, och blir därmed bara den andre MoDoit i historien som lyckats med den bedriften. Nu vet ni det.
Det skulle ha varit synd om Bengt Hedin hade lyssnat på internetexperterna på det svart/turkosa forumet i somras och istället satsat på fräcka och fräsiga värvningar, som fräcka och fräsiga sportchefer ska göra. Jag anlägger helskägg idag, som en hyllning!
(Eller vänta, jag ska tänka på det iaf...)
ZZZzzzZZZ i kvalserieprovinsen - som snart sätter nya orter på hockeykartan, Percy or no Percy.
scim: Glömde Vesa i min lilla rapport. Till skillnad från Riksman så räddade han förstapuckarna men han greppade nog inte många puckar ikväll. Returer hit och sprattelgubbe dit. En klar Hirschwannabe.
Det är lustigt, jag sa just (just och just...) det till en kille jag satt bredvid på läktaren: "Varför känns det alltid som att Frisco tycker att han har gjort något när Martin Johansson gör mål?".
Portello: Jadå. Rättvisan segrade. Domare Rönnmark helkass. Otroligt att det inte urartade på slutet. Sura LHC:are försökte märka Salle. Kedjan med Salle-Svarten och Den Denske Kongen Green dominerade stort. Matchens behållning var tacklingen av Hasse Jonsson på #6 Franzén i LHC. Killen flög flera meter. Lustigt nog åkte han halvgroggy och hämtade hjälmen innan han åkte och bytte, och narturligtvis SVENSKA KUNGEN MARIN JOHANSSONS 4-1 mål. Ett rungande slagskott.
Läser alltid ÖA, FK och HP på morgonen. ÖA-journalister? Läsa HS? Hmm...jag som trodde att jag läste en gammal HS-are när jag läste...nåja.
F.ö. tycker jag att det är alldeles för förledande med det röda "kontrasttornet" på arenan - man vill verkligen dra för stora växlar på vad det kan innebära för företagskoppling.
Här kommer godnattbilden! Ingen kommentar idag. zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z Användare Frisco har använt sina 5 bilder för 031112 Användare Frisco har använt sina 5 bilder för 031112