Det är bara att gratulera till segern häromkvällen, det verkade inte vara något snack om saken som jag uppfattat det, så... grattis. Ska bli intressant att se vad ni kan hitta på mot Brynäs (som vi möter hemma på tisdag).
westerlund: Tror Du att för mycken segerskumpa o cigarrökande förstör sömnen? Nä man har ju sett Ånger sabba allt för sitt lag i kväll, ute på djupt vatten, fumlandes o tappa både 1 o annat, en försmak av vad som komma skall. Men Nisse, han är väl ändå inte i ES numer?
Vet Ni likheten o skillnaden mellan Skandias nye chef H-E Andersson o Jocke Lindström? Rätt svar kommer i kväll, efter 3 poäng mot ett lag på väg ned, ekonomiskt o seriemässigt. Gonatt!!
zigge: Jag har bara problem med Ö-viks-trafikanterna och deras ovett i trafiken. Du skulle ha sett mig dominera nere på ståkkhålms gator och torg. westerlind var mäkta imponerad vill jag lova, bara det att han har för mycket stolthet i griskroppen för att erkänna att jag född som en äkta "truck driver man" 24 meter lång, helst längre som nere i Australien där dom kopplar ihop sina "Road train." Faen, jag är född och uppvuxen på fel plats vid fel tidpunkt.
Nu; ZZZzzzZZZZZZZZzzzZZZzäta och ZZZzzzzZZZZamboni
zigge: Jag är född på nyårsafton. Men ja e sextisexa ja. Min kusin Anders är född på nyårsdagen och han är också sextisexa, fast igenkligen skiljer det ett helt år emellan oss. Vi har spelat i samma hockeylag en gång i tiden, dock inte 87/88:a laget utan det renodlade sextisexlaget.
Ps. Jag har bara en tumme och den sitter mitt uppepå handen.
knaskamilla: Om vi nu ändå ska klaga: Hur många lägeraktuella spelare är födda 87 samt 88?? Dvs har födelsedagen både på nyårsafton samt nyårsdagen? Dem kan man nog räkna upp på ena handens finger samt tumme.
Poffa: Hahaha, det känns bra redan nu, ett besök från Sollefteå är alltid trevligt. Det ska också bli riktigt kul att möta MoDo igen: Jag hoppas det blir lite spännande i varje fall.
PS. Jag tar mig alltid hem, men imorgon tänker jag f-ntame inte cykla.
Jaja, westerlind. Vi får väl se vilka som är älgkalvarna i morgondagens match.
Lova mig en sak bara. Ta det lite easy med pausbesöken vid den norrländska faran. Vi vill ju inte att du skall behöva "cykla" hem från Gävle till Sthlm.
Just nu känner jag mig lite dum i huvudet och en aning dyslexisk dessutom har jag fått en släng av "mellanstadielärare i svenska"... Jag har nämligen precis läst Martin "MoDoMartin" Palms krönika på MoDoHockey.se.
Vad skriver karln? Får absolut inget sammanhang av det han plitat ner. Han ställer en massa frågor men svarar inte på nån tror jag. Sen har vi ju grammatiken Låt nån korrläsa hans krönikor innan den läggs ut. Det är ju banne mig bedrövligt.
Visst har jag lite känslor för er, det har jag ju berättat. Men det är på samma sätt som när jag ser en liten söt älgkalv som inte heller kan försvara sig.
Välkommen till hockeyns huvudstad i morgon, vi ska ge er ett varmt mottagande.
westerlind: Olle du måste heja högt på MODO i Gävle , dom behöver stödet från smygfansen också. Jag håller mig hemma, som jag sagt tidigare så vill jag ej stå på den läktaren sedan den stora grymma besvikelsen -99. I går var jag på jobbet på kvällen, vi hade en musikteater på skolan. Missade vinstmatchen, men det kan föra tur med sig att jag inte är i publiken, kanske. MODO vinner mot Brynäs med 4-2.
Skönt att läsa att man kan hoppas på L. Jansson är på backplats snart. Han behövs verkligen.
Poffa: Vi hörde dig bara en gång igår. Men då var det inte bara O vänster som hörde dig utan även hela alfabetets bokstäver inklusive de hemlighetsfulla måldomarna i sin holk, hamburgerförsäljaren utanför entrén och föräldrarna till ÖSK´s P-99 som hade träning på uterinken på Skyttis.
Backar: 6 Tobias Enström, 7 Jesper Damgaard, 16 Dusan Milo, 27 Martin Johansson, 32 Kari Haakana, 44 Mika Lehtinen.
Forwards: 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green -
10 Anders Söderberg, 23 Magnus Hedlund, 18 Peter Öberg -
9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson -
26 Mattias Wennerberg, 4 Jan Öberg, 40 Magnus Gästrin.
Min kommentar inför matchen Pirro: Nu måste vi vinna borta också - Oerhört skönt förstås med tre poäng och 4-1 senast. Bara hoppas att vi spelade till oss så pass med självförtroende så att vi nu också kan vinna en bortamatch.
- Brynäs blir en tuff nöt att knäcka. Laget har bra tåga, viker aldrig ner sig. Men kan vi ta med oss krigarstilen senast mot Linköping har vi en god chans.
- Så länge det stod 2-1 i matchen var förstås många av spelarna oroliga, tankarna virvlar omkring hela tiden. Därför gäller det att vinna några matcher i rad för att skapa ett lugn, som också gör att vi kan spela bättre.
- Så här långt hoppas jag alla har förståelse för att vi inte spelar så bra alla gånger. Just nu är det poängen som, är viktigast.
Efter matchen mot Linköping konstaterades ännu en MODO- skada. Nu är det hemvändande NHL-backen Hans Jonsson, som måste vila. Det handlar om en sträckning i ena låret. - Dusan Milo får gå in i laget, som i övrigt ser exakt lika ut som senast mot Linköping.
Skadorna i övrigt? - Jocke Lindström har opererat sin skadade axel, men vad det gäller honom vet vi ju att det är kört då det gäller den här säsongen.
- Lars Janssons skadade knä har man gått in och tittat i. Man tog bort en meniskbit och förhoppningsvis är han på is redan till veckan och snart spelklar.
- Vad det gäller Peter Högardhs krånglande rygg finns inget nytt.
Enligt envisa rykten från O Vänster så har man bestämt sig för att räkna in de redan nu sålda logerna från den nya arenan i Kempispubliken. Det är därifrån dina 300 toalettbesökare kommer.
Tre kvinnor dog tillsammans I en olycka och kom till himlen. När de kom dit blev de mötta av Sankte Per som sa "Vi har bara en regel här i himlen, trampa inte på ankorna."
Så gick de in I himlen, och visst, där var ankor överallt. Det var nästan omöjligt att inte trampa på en anka . Fast de gjorde sitt allra bästa för att undvika dem, råkade den första kvinnan olyckligtvis trampa på en. Sankte Per kommer till henne med den fulaste man hon någonsin sett.
Sankte Per kedjar fast mannen vid hennes sida och säger "Ditt straff för att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten fastkedjad vid denna fula man!"
Nästa dag råkade den andra kvinnan trampa på en anka och direkt kom Sankte Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt ful man. Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till den första kvinnan.
Den tredje kvinnan har observerat allt detta och är - eftersom hon inte vill bli fastkedjad i evighet med en ful man - mycket, MYCKET försiktig med var hon sätter fötterna.
Hon lyckas att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka, men en dag kommer Sankte Per fram till henne med den snyggaste man hon någonsin sett. Lång, långa ögonfransar, muskulös och smal.
Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord. Kvinnan kommenterar det hela "Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att vara fastkedjad med dig i all evighet?"
Killen svarar, "Jag vet inte hur det är med dig, men jag trampade på en anka!"
knaskamilla: Ja, envisa rykten gör gällande att ådalsfalangen kommer ner för höstens Gävle-besök den här helgen, tyvärr utan pitoreska Ludvika-inslag. Självklart kommer jag att vara på plats för att försöka göra deras vistelse så angenäm som möjligt - olyckligtvis verkar vi inte som planerat att ha öltältet klart inför deras ankomst, men vi får göra det bästa av situationen.
Klart är att Rodrigues och jag åker upp: Vi jobbar hårt på att få Forden att köra Tonys Peugeout - men han verkar ha något emot det. I värsta fall får jag köra, men det blir inte riktigt samma glädje att kolla lyset i pausen då.
Vet inte hur Selander gör, men givetvis hoppas vi att den stollen också kommer med.
Skulle någon av de som var på plats kunna fördjupa sig lite i vad Felsner och andra ohängda sysslade med i tredje? ÖA ger ju en hint men som vanligt inte mer, "märkning" av Salle pratas om här nedan och liknande. Vad hände?
Två citat från ÖA: [f]-Det är inte ovanligt med boxplay upp i Ö-vik[/f] (LHC-tränaren Roger Melin under presskonferensen) [f]-Modo-spelarna är duktiga på att slänga sig och filma.[/f] (Melin igen)
Melin måste stått och slumrat de två första perioderna och SOVIT hela sista perioden. Otroligt.
Tyvärr var jag inne och bytte bort Martin J och plockade in Jesper D, tyckte att han borde plocka lite poäng snart. Salle drog också på sig minus, därför min nolla i poängjakten.