Skulle inte ni fjortisflickor kunna ta den här diskussionen någon annanstans? Typ, sittandes på sängen medans ni beundrar posters med pojkband och hockeyspelare, lyssnandes på just nämnda pojkband och tuggandes tuggummi med öppen mun.
"Ja ba, skulle typ ba vilja att Foppa satt i min fåtölj, typ ba..."
Jo, men nu är det ju faktiskt så att jag och ria-ra bor ganska långt ifrån varandra och bara träffas när det är hockey eller min bil gått sönder i Sollefteå... Och hör sen.
Ja, det får ni väl om ni vill. Men då måste ni ta med er era egna posters, era egna blandband och eget tuggummi. Med tanke på att Kamilla inte får gå på några fler hemmamatcher är det väl lämpligt att ni genomför det här på torsdag. Eller lördag. Eller måndag.
Jo, men det är ju det vi alla vetat hela tiden. Innerst inne är LJ en mjukis som dricker mjölkdrinkar, lyssnar på pojkband och har mysiga hemmakvällar...
Förresten, har du några pojkbandsposters? Några du kan låna av din dotter, kanske? Det närmaste jag kommer sådana är nämligen en inteensinärhetenavfärdig teckning av Håkan Hellström.
knaskamilla: nej jag har inga posters. inte min dotter heller. men hon har en hel hög med tidningen okej å där i finns det nog några du kan få. är det någon särskild jag ska titta efter?
ria-ra: Nu åker jag mot Östersund. Om du inte sett till mig inom två timmar har jag tagit mig förbi den hemska staden Sollefteå den här gången. Håll tummarna!
...är det någon som vet om det ska följa med ett förstoringsglas till senaste numret av MoDoiten? Ger inte direkt mycket att studera 9 ganska små planritningar mm på 3 sidor. Eller ska man dubbelklicka på bilderna för att få de att bli större...
Frisco: Morfar dricker kaffe på bit. Kanske är det därför han står ut med tjäran han brygger medan vi andra - som inte har socker i/till kaffet - har såväl svårt att dricka det som är speedade i en vecka efter om vi lyckas dricka upp det.
Då gissar jag att ni grejade erat eget kaffe, av norrländsk sort.
audiblegiraffe: Äh, då har du inte smakat kaffet i lärarrummet på Köpmanholmsskolan. Det är riktigt mumsigt, speciellt när det stått på värmeplattan i någon timme.
ISMANNEN: Jomenvisst, speciellt när man provsmakat det fina kaffe som vissa så generöst bjöd på. Då är man nog beredd att göra en fin ishockeyplan hela vägen mellan Övik och Ulvön.
Frisco: Du är väl visst norrlänning. Fråga en Fjollträskare så får du höra. De tror ju att alla "norrlänningar" talar exakt samma dialekt t ex.
Jag skulle aldrig kalla mig själv norrlänning. Jag är Norrborrning (och även i Norrbotten finns det ett stort antal dialekter. Allt annat än norrbottningar, och möjligen västerbottningar, är sydbottningar.
ISMANNEN: Funderar på att tappa upp vattnet från den radioaktiva källan nära den by där jag är uppväxt och kunna använda det till att lägga isar med. Då borde man inte behöva någon belysning under kvällsmatcherna.
Kickelikickan: Det ingår inte i allemansrätten att köra ismaskin. Ändå är friheten att köra ismaskin i naturen större i Sverige än i något annat land i Norden. Den friheten slår vi bäst vakt om genom att använda ismaskinen på ett ansvarsfullt sätt.
knaskamilla: Det applåderades faktiskt från en massa olika platser i Kempis när Husum-Jocke gjorde entré till sist perioden. Undrar om han hade fått en släng av Hedinsjukan?