ria-ra: Du är Ramselebo, och hur ni försöker förgöra ert ursprung förblir ni alltid Ramselebor. Det lönar inte ens att emigrera, ni är märkta för livet...
Lumber Jack: jag får väl känna mej stolt för mitt ursprung då. kanske nästa hockeystjärna kommer från ramsele. jag tänker på molinder. han blev ju uttagen till landslaget nu. heja RIK!
...har ni sett att Timander vann drygt 82 000 på Stryktipset? Hurra! Låt oss fördela pengarna på folk som har ont om dem! (Han lyfter väl lön i MoDo nu, va?)
knaskamilla: Om du går in där och köper en semla så lovar jag att betala den sen. Jobbigt att vara en sån globetrotter som dig och aldrig ha pengar till semla.
Äsch då, jag tycker inte ens att semlor är särskilt gott. Jag tänkte mer på typ alla stackars arbetslösa jävlar som inte har råd att köpa semlor och inte är gifta med folk som jobbar på café. (Men hjärtligt tack för erbjudandet!)
Visst, kan jag lova något. Här skall du få någonting riktigt Wild and Crazy:
Oavsett hur bra (eller dålig) Timander än är under resterande av säsongen, så kommer jag INTE skära av mig testiklarna med rakblad. Inte skära av dem med någonting annat heller, för den delen.
Om Dragan inte har bubblat dig redan så är det mästerskapsflaggan från 2003 som trycket spruckit upp på, och delvis ramlat av. Men det såg nästan ut som lustiga små gubbar och någon intern Frölunda-myt man inte alls hade koll på, det måste jag medge.
Nalle Sjuh: Tack för lösningen på flaggmysteriet. Varför byter de inte ut den? Den första tanken som slog mig var att till vänster ser man en vit hand hållandes en grön telefonlur som hänger ner från handen, och till höger ser vi ett par schackpjäser, bland annat en vit häst. :)
Ja, det var faktiskt riktigt långtråkigt. Fast man kan ju tänka att de skulle kunna byta ut den där under lite stillsammare former (typ när det inte är match).
knaskamilla: Har de inte valt lite fel bilder till Authority, Smartness och Power i bannern på modohockey.se? Det skulle väl ha varit Timander, Jocke och Green på bannern istället för Aucoin, Macke och Hinote...
NuMo: Här är det fortfarande askonsdag och alla katoliker på kontoret går med sot i pannan. Fascinerande. Jag höll på att säga till en tant i tunnelbanan att hon var alldeles smutsig, sedan såg jag fler.
Det är även kinesiska nyårsafton. Lite kul för er att vi går in i Modos år! Grattis!
Vi får helt enkelt leva med det och de egenskaper det medför. Härenstams problem var väl att han var tillförordnad tupp, medan vi är den äkta varan och inte behöver tjära till fjädrarna.
F.ö. så passar vi tydligen bäst ihop med Drakar (TIKar) och Råttor (Brynäs), och det mest kusliga i dagens elitserie är väl apan (Färjestad) som är "bra på att göra affärer" och är "kvick, intensiv och opålitlig".
Sedan 1970, jag tror att grundfelet är så enkelt som att folk håller på MoDo. Och med folk avses då folk födda 1987 och senare som drar med sina muttrande fädrer på hockeybussar söderut.
Det här fick mig annars att tänka på det där med arenanamnet som inte säljs i Övik, SkyCom hade en årsomsättning på 1,3 miljoner 2003 - i värsta fall får väl Häggström knalla över till Platinom för en sista minuten-deal så har man återigen överpresterat gentemot Huvudstaden.
Emma no15: "De är inte delgivna någon misstanke, säger Tomas Granlund till aftonbladet.se."
Varför var det då så bråttom att kalla in dom på förhör? Om de "bara" är vittnen för något som har hänt så kan det väl knappast vara en fråga om tre timmar? Dvs varför spelade de inte matchen mot Tjeckien om de bara var vittnen?
jahaja!!! man räknas inte längre som sollefteåbo...
(om du ska svara på detta så var SNÄLL, jag har en föraning om vad du kan tänkas skriva.)