Gavelo: arga på modo och vill att löven tar förstaplatsen? Skämt åsido tror nog att det är säkerhetsåtgärd de har säkert ett blåmärke på armen, duvet dödliga skador
{10015}: Varför ställer Ssk upp med ett tunt lag?, dom har ju chans att bli 3:a men kan även bli 5:a om dom förlorar, dom har ju massvis att spela för!
Golden boy : SSK-fansen skriver på twitter att det krävs en bragd av den större skalan för att ta seger ikväll, de ställer upp med ett oerhört tunt lag. Ingen Pasic t.ex
C MORE STUDIOSÄNDNING C More sänder MoDo mot Karlskoga i kväll. Då bjuds det bland annat på:
» MoDos skadade center Josh Dickinson gästar införstudion. » Inför matchen blir det intervjuer med Erik Jinesjö Karlsson, MoDo, och David Lindquist, Karlskoga. » I första pausen gästar MoDo:s sportchef Henrik Gradin studion. » I andra pausen bjuder C More-experten Mikael "Daggen" Eriksson på ris och ros från säsongen som gått.
{10015}: jag ska njuta av SPÄNNINGEN inför att antingen få känna översvallande glädje eller den djupaste förtvivlan (och antagligen få flashbacks till när vi åkte ut)
Bad_Brett: jag skulle aldrig ha sagt något förrän efteråt, det ni inte vet är att det lag jag sätter mina pengar på aldrig någonsin har vunnit så ni är i alla fall chanslösa😎😎
Han har gjort det bättre än ja trodde faktiskt, så det är helt OK att han står ikväll. Tycker vi går in i slutspelet med 2 bra målvakter, nu väntar man bara på resten av gänget som är borta.
Ozzy: Jag har 3k på mitt spelkonto just nu, jag kommer bomba allt på BIK att vinna inkl. ot/straffar. så får vi se vem av oss som jinxar mest/bäst! Vinner jag detta kommer jag lasta dom pengarna på löven avancemang.
erjo: Tex har ju verkligen inte varit dålig så det är ett bra beslut att spela Tex, i slutspelet kan det vara avgörande att ha 2 varma målvakter om en går söder eller blir sjuk.
Sen rent krasst så ska inte en hemmaseger om första platsen i serien mot Karlskoga hänga på målvaken, denna match ska vi vinna med Nygren i mål.
JoJo2613: Är inte Guden skadad så förstår jag verkligen inte varför Tex ska stå ikväll. Känns ungefär lika dumt som många andra beslut coachingstaben tagit i vår.
Tarasov: Appropå träningar. Igår körde MoDo bara 30 minuter på is, förutom strafftävlingen. Lite skillnad från de tidigare 60-80 minuter. Misstänker att man i slutspelet kommer att hålla nere istiden på träningar och man kommer att köra mindre tunga pass. Det blir fokus på speed och intensitet helt enkelt.
Tex i kassen ikväll. Hade personligen sett Gudlevski stå ikväll då han enligt mig är den givna 1a spaden nu när vi går in i slutspelet. Men jag förstår varför dom får en match var denna vecka.