MODO Hockey - Nyheter
MODO Hockey - Djurgården 2009-11-10
SPARKA BOORK!! Nej visst, nån på H vare ju.
Adam Andersson är lovande visst. Men han är trots god vilja och arbete i nuläget sämre än Enström då han gör lite för många misstag i mitt och egen zon. Men han är fortfarande Junior så det förlåter vi.
Däremot så har ni FEL om Tuokko idag. Han vann mycket puckar i sargdueller, störde backarna i uppspelsfas och hann ändå jobba hem om det krävdes. Dessutom är det en kille som vågar gå rakt på mål och faktiskt kan ta sig dit då han inte är en puttefnask.
Han kanske inte är den perfekta 3:e länken bredvid Green och Madsen men i nuläget är det på den platsen han skall spela.
Steen, Molinder, Forsberg och Enström får koncentrera sig på att hålla nollan i en 3-4 lina tillsammans med Adam och Hägga.
De behövs en klasspelare på den platsen omedelbart.
Tuokko är helt värdelös. Han är uddlösare än en avbruten blyertspenna. Enström är en mindre version av Tuokko.
Det är ändå ofantligt mycket mer än vad Enström lyckades med och har lyckats med i samma formation flera matcher.
Hans skridskoåkning och checkande gav flera chanser i första 2 perioderna.
De säger samtidigt en hel del om bredden och truppen, en spelare som aldrig varit bra och aldrig kommer vara bra spelar en roll i en 2:a kjedja.
Jag såg nog inte samma match som du, för jag tycker att Tuokko var bedrövlig. Han hade ett par hyffsade skott, men i övrigt bidrog han inte med någonting. Vi får inte glömma bort att han ska vara en energispelare, någon som drar igång hela laget med bra skridskoåkning och tuffa tacklingar. Om man är nöjd med att han lyckas ta emot en passning och lägga några höstlöv mot mål, så kan man inte ha speciellt höga förväntningar.
S-n vilken tung förlust och ja jag menar förlust. För en sån här match MÅSTE vi ta 3 poäng i. Speciellt på hemmaplan.
Tuff inledning med några utvisningar emot sig och sedan reser man sig och tar över första perioden nåt enormt men det görs, nästan, inga mål.
Man kommer bra in i 2:a men man ser sakta men säkert hur osäkerheten börjar sprida sig. Man checkar inte lika hårt, äker inte lika mycket skridskor och tvekar i passningsögonblicket. Trots det så lyckas man snubbla in 2-0.
Sen i 3:e är det en väntan på att man skall tappa matchen... Det var som om det kändes i luften när perioden drog igång.
Och i OT var det som om all den positiva tendensen man haft i denna spelform var bortblåst/glömd. Dom ville inte vara på isen och avgöra, varken framåt eller bakåt.
Detta blev ju extra tydligt när alla 4 på plan med 10 sekunder kvar sticker och byter och ger bort en jättechans och nästan en extrapoäng till DIF.
Skröder ser otroligt blek ut. Och trött/slö. Och MZA fick, trots att han var bäst på plan, faktiskt spela FÖR mycket. Han hade ingen ork kvar i slutet och OT.
Mojzis ser ut att mått bra av få lira med landslaget. Han var betydligt rappare och säkrare i sitt agerande. Tvärtom med Sondell som ju initiellt var bra men slarvar otroligt mycket och tar för många felbeslut.
Kul att se hur Tuokko fick förtroende att spela med Green och Madsen då han såg het ut. Är det slut på vuxenmobbningen kanske? Madsen var också duktig idag. Stor arbetsmoral och kunnade i ett stort och hårt paket... DEt gillas.
Självklart skulle laget ha förstärkts redan innan säsongen. Men man blir förvånad över att alla andra lag förstärkt förstärker hela tiden och det enda som surras om i MoDo är om foppa ska spela eller inte. Inte ett tänkbart nyförvärv har nämts någonstans det enda som nämdes för några veckor sedan var att MoDo kikade på 5 namn men sedan dess har man inte hört ett dugg. Nä Ska vi har en ärlig chans i år så är det minst 3-4 nya forwards in i truppen så vi har 2 kedjor som kan leverera.
Att vänta på peter borde borde inte inverka på om man ska värva då jag verkligen hoppas att freddan med mera ser att de behövs mer än bara peter.
Nu tror jag att dom söker i nuläget efter förstärkningar, men de måste ju hända något snart.
Jag förstår inte varför man går och väntar på Peter värva spelare nu. Det är ju inte ens 100 han vill spela med MoDo och istället försvinner massa spelare från marknaden som modo kanske kunde plockat till sig. Nä Man blir bara besviken.
Dif värvar nhl-meriterad back oxå.
Har sagt det hela tiden MoDo är inte ett elitserielag med den trupp man har nu. Alldeles för många spelare med allsvenska mått i truppen. Nu är det bara be till gudarna att freddan inte bara nöjer sig med 1 spelare jag hoppas man inte är rädd för plocka in gärna 4 nya spelare om det går. Och då är Foppa en av dom då sedan får man väll försöka hitta nya klubbar åt vissa spelare för dom har inte i en elitserie att göra tyvärr.
Jag förstår verkligen att ingen vill åka till swedbank å betala dyrt för att se skiten, modo kunde ha tagit 3 lätta och viktiga poäng i afton men de verkar vara många som har hjärnspöken så de är tamefan en omöjlighet att vinna en 3:e period.
Skitlag skärpning värva
Inte för att vi bara tar en poäng, utan på de sättet vi gör de på.
Vi är värda 3 poäng och de va inget som kunde hindra oss, men så kommer de med 3:e perioderna å efter 5 min. är det lika.
Vad fan ska dom göra, man måste ha mera målskyttar mza är ju modo på egen hand.
Satans hellvetes 3:e perioder
Ojoj
Rätta mig om jag har fel någon, men modo måste ha ökat på felpassena och felbedömningar och missar med 400% i 3:e perran.
2-2 ja då är vi fast sist i tabellen, snälla modo värva nu... jag orkar fan inte längre som supporter att vara arg och besviken över att vi aldrig kan vinna trots att vi är så mycket bättre
MZA FOR PREZ.
Tog 5 min sen va de utjämnat, nu bryter vi ihop ochså blir det 2-5 som jag förutspådde =(
Vet inte om jag sett Skröder såhär dålig i MODO tröjan.
Sen gör väl molinder kanske sin bästa match på de senaste säsongerna, och har en klart uppåtgående trend dessutom... Roligt
2-0
spud: Adam skapar mer på det han får spela än vad Molinder och Enström skapat tillsammans på tre år.
Borde få chansen oftare helt klart
[url=www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4606&rows=5]Fast det säger väl inget egentligen[/url]