yngwie: Man ska inte vinna hockeymatcher om man bara lyckas göra ett mål. Men jag tror faktiskt MODO gjorde det två gånger under sin debutsäsong i Swedbank. Definitivt i premiärmatchen mot Linköping. Döme
yngwie: "Det är tamefan helt otroligt hur man kan bränna så många chanser. Det ser ut precis som ifjol när det östes på med skott utan att resultera i mål. Det vinns inga matcher om det bara görs ett mål." Jodå, fråga Luleå! Hur många vinster har de under de två senaste säsongerna när de bara gjort ett eller två mål? Minst fem med 1-0. Gillar verkligen inte ordet sjukt som används till allt möjligt i tid och otid men fem segrar med 1-0! Det är f-n ta mig sjukt.
Det gnälls på Tellqvist, pinsamt. Vi är SJUKT ineffektiva, det har inget med målvaktsspelet att göra. Köp Brendl. Köp Nagy, betala Poprad med? Allt, Allt.
Det är tamefan helt otroligt hur man kan bränna så många chanser. Det ser ut precis som ifjol när det östes på med skott utan att resultera i mål. Det vinns inga matcher om det bara görs ett mål.
Berka: Ska vi gissa på totaldominans av Modo men 5-0 till Timrå. Jag mår illa, är förbannad, arg, sur och... Fam jag vet inte vad jag ska göra för att få ur all ilska.
Sawchuk: Visst är det så, men det är ändå en rejäl målvaktstavla. Sedan känns det jobbigt att Skröder inte skruvat in siktet och många andra missar kopiöst. Schremp måste haft en tre-fyra målpassningar idag och den kedjan var ändå inte den som brände flest, utan det var Danielssons som hade så sjukt många chanser.
För billigt igen. Jag tycker att Tellqvist helt enkelt inte är bra nog. Han vinner exakt noll matcher åt oss. Är inte vi mycket bättre än motståndarna vinner vi aldrig, för det är inte som när Krizan stod när vi kunde vara sämre än motståndarna men ändå har en vinstchans. Nu vinner vi aldrig någonsin en endaste poäng i de matcherna:(
Visst borde Tellqvist tagit den där men Modo borde ju avgjort den här matchen för länge sedan, det är ju för att vi är så jävulskt ineffektiva som vi inte får med oss tre poäng.
En jättetavla av Tellqvist. Ölvestad kan endast göra en enda sak och det borde varit väldigt enkelt för Tellan att ta den. Meyer såg lite långsam ut, men han hade varit grymt bra tidigare så jag tycker inte att det är så anmärkningsvärt att han förlorar åkningen mot en av seriens snabbaste.
Tänkte samma sak när han fick läget. Man har som inga förhoppningar om mål som förut när han fick sådana lägen. Nu vet man med största säkerhet att det blir ett skott utanför.
Varför känns det som att det är helt ofarligt varje gång Skröder laddar skott? Hur är det möjligt att gå från Elitseriens bästa målskytt till en av sämre?
Helt UNDERBART jobb av bildproducenten mellan Linköping och Växjö. I två minuter under förlängningen täcks TV-skärmen av "Kommande Matcher". Då avgör Hlavac matchen. Strax efteråt kommer bilden tillbaka och repriserna rullas. Men precis när Hlavac skall lägga in pucken i mål, försvinner bilden igen, för att sedan komma tillbaka igen. Sedan försvinner den för gott.
Nåväl. Tydligen har Janne Karlsson pekat finger åt "Kuben". Jag förstår ärligt talat inte hur han kan klara sig utan straff, det känns som att han beter sig illa under varje match.