BigBagenda: DIF vann men var inte det bättre laget. Om man nu ska bedömma spelet. På samma vis som att löven inte hade lekstuga med er ikväll, som tidigare påståtts här.
Gavelo: Vi spelade utan våra 2 första centrar plus en theo som varit väldigt bra på slutet. Dessutom tappade vi brickley som jag tycker va väldigt bra innan dessa helveten till domare tog en femma.
Du glömde att "förklaringen" levererades under stammande och funderingar som "hur fan ska jag förklara detta så jag inte ser ut som en idiot, måste hitta på nått"
S-vikaren: Man ser oerhört mycket hockey och det förstärks och fuskas i dom flesta matcher. Dom som gör det borde skämmas, för min del så borde straffskalan ändras, 5 papp känns bara löjligt. Vi får väl se framöver hur det blir.
BigBagenda: Du är nog väldigt ensam om att tycka att en höfttackling är matchstraff. Har de skrivit om regelboken så kan jag ge dig rätt, men på reprisen är det så sjukt tydligt att kraften går på höften.
Jag tycker faktiskt att Emil Berglund spelar över rejält. Fejkar knäskada och spelar bytet efteråt i princip.
BigBagenda: Likna med ett mordförsök är väl att ta i? Nu slänger vi oss inte med utryck hur som helst tycker jag, Det subjektiva rekvisitet för mordförsök tror jag inte uppfylls här riktigt? Uppsåt att döda men misslyckas. Oavsett så var det kanske inte en så genomtänkt andra knuff i ryggen, 5 plus game är helt korrekt. För övrigt så är det ingen bentackling då kraften ligger i höften, man kan väl inte lägga ansvaret endast på brickley som delar ut tacklingen i det här läget tänker jag. Man kan inte blotta sig så som djurgårdsspelaren gör och sträcka sig efter pucken på det sättet.
Modoit i Umeå: Överlag en bra match, synd att OP får hjärnsläpp och skänker bort en hel del av matchen! Mod gör åter en bra match men vi räcker inte riktigt till igen. Vi möter delvis djurgårdens B-lag , jag hade hoppats på bättre.
NuMo: Argumenten är alltså: "Hög skaderisk" - Ja, om det vore en bentackling vilket det inte är. "Hög fart" - Möjligt, men god tid att reagera från Berglund. "En del av kraften tar mot benet" - Erkänner alltså att det inte är en ren bentackling.
Att sedan missa en klockren spearing gör det bara pinsamt.
BigBagenda: Då vill jag höra vad du tycker om de här jag o min kompis va på hockey på hovet vi hade Timrå tröjor på oss jag gick på toa när matchen va slut när jag kom ut va min kompis nästan misshandlad till döds av er jävla råttor bara för vi vann matchen mot er!!!!!! Jävla as e va ni är så kom inte o försvara er i våra trevliga böcker!!!!!!!
jonsson: Båda går väl automatiskt till nämnden? Brodin lär åka dit på spearingen också, någon som tror vi får svar innan onsdag? Det är ju helg, då måste man vara ledig, går inte att kolla video på helgen..
{9233}: Domarexpertisen i studion säger: Att farten i tacklingen har betydelse. Som att det vore oansvarig fart. Jag kan såklart gå med på det när spelarna går in för att tackla, vilket oftast är uppenbart mot sarg t.ex. Eller vid uppenbar open ice tackling.
Däremot. Vid ett läge där två spelare som aspirerar på puck möts i mittzon, nästan utan att kunna planera sitt möte med varandra drabbas av att man har för hög fart. Hur fan skall man kunna förutspå det?
Är det meningen att alla spelare på planen skall försöka åka i slow motion för att inte bli illa bedömd?
Bad_Brett: Samtidigt är det aldrig tre mot tre eller straffar i ett slutspel. Att vi torskat flera matcher där är oväsentligt i slutspelet. Dock måste vi spela som i andra och tredje hela tiden. Inte bara ibland, när andan faller på.
NuMo: DIF spelaren föll och Pettersson trycker på lite extra med klubban för att skicka honom med huvudet först och orsaka så stor skada som möjligt. Det går att jämföra med mordförsök.
Han säger att förstärkningar är jobbiga för det blir svårt för dem. Men spelar det någon roll när de inte ser situationerna och missar en solklar spearing.
Daggen tycker inte ens det är utvisning.
Jag tycker Berglund ser ut att vara närmare att åka på bentackling så som han sticker ut benet i Brickleys åkriktning.